اعلام زمان ورود واکسن کرونا ایرانی به بازار / امکان انتقال واکسن فایزر را نداریم

وزارت بهداشت اعلام کرده است که امکان انتقال واکسن فایزر به کشور را ندارند اما اگر آزمایش‌های انسانی واکسن داخلی نتیجه دهد، بهار ۱۴۰۰ به مرحله تولید می‌رسد.

به گزارش کاماپرس، گرچه مقام‌های وزارت بهداشت از ساخت واکسن تولید داخل برای مقابله با کرونا خبر می‌دهند اما تنها به این واکسن اکتفا نکرده‌اند؛ موضوع پیش‌خرید واکسن از طریق کواکس و سازمان بهداشت جهانی را نیز پیش می برد.

دیروز هم سعید نمکی در حاشیه جلسه کمیته ملی واکسن کرونا با بیان اینکه ما تامین واکسن را از سه مسیر دنبال می‌کنیم، توضیح داد: یک مسیر واردات واکسن از طریق کواکس است که ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا را از این طریق تامین خواهیم کرد.

او با بیان اینکه هر فرد باید دو دوز واکسن تزریق کند، تصریح کرد: این ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دز، برای ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از گروه‌های در معرض خطر مانند افراد بالای ۶۵ سال و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و خاص پیش‌خرید شده‌ است که به محض اینکه در همه دنیا توزیع شود، ما نیز آن را دریافت و تزریق خواهیم کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید: 

آریاک سفر

نمکی افزود: راه دوم برای تامین واکسن، خرید از منابع موثقی است که در حال تولید واکسن کرونا در جهان هستند، البته هیچ کمپانی سازنده واکسن کرونا در جهان تا امروز نتوانسته گواهی‌های تولید را از سازمان جهانی بهداشت دریافت کند.

او تولید مشترک واکسن با صاحبان تکنولوژی در انستیتو پاستور را مسیری دیگر برای تامین واکسن کرونا عنوان و بیان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک خبرهای خوشی از تولید مشترک واکسن نیز به مردم بدهیم.

امکان انتقال واکسن فایزر را نداریم

مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسن «فایزر» به علت نیاز به زنجیره سرد انتقال در دمای ۷۰ درجه زیر صفر و به علت اینکه چنین امکانات انتقال از جمله هواپیمای تخصصی مورد نیاز را نداریم، چنین واکسنی را سفارش ندادیم و خواهان انواع دیگر واکسن از سازمان جهانی بهداشت شدیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز