اطلاعات آیفون 14 لو رفت!

به دلایل زیادی، کمپانی اپل به دنبال یک حرکت استراتژیک است، از این رو احتمالا آیفون 14 به جای پورت لایتنینگ با پورت Type-C روانه بازار خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ تکنولوژی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نrل از republicworld، چند ماهی بیشتر از عرضه آیفون ۱۳ نمی‌گذرد و اطلاعات چندانی از آیفون آینده اپل در دسترس نیست. اما با توجه به الگوهای پیشین، احتمالا اپل اسمارت فون 2022 خود را به دنبال سری‌های قبلی، آیفون 14 نامگذاری کند.

از آنجا که آیفون ۱۳ اواسط سپتامبر سال جاری رونمایی شد، احتمالا آیفون ۱۴ هم سال آینده حول و حوش همین زمان روانه بازار خواهد شد. اما اخباری درباره سری آینده گوشی های هوشمند اپل درز کرده‌است؛ ظاهرا این شرکت عظیم قصد دارد یک پورت USB Type-C به آیفون بعدی اضافه کند.

آیفون سال‌هاست که دارای پورت لایتنینگ اختصاصی است و درگاه تایپ C باعث خواهد شد تا آیفون‌ها با دستگاه‌های دیگر سازگارتر شوند. علاوه بر این، این کابل‌ها به راحتی در بازار موجود هستند.

آریاک سفر

پورت های نوع C؛ 10 برابر سریع‌تر

انطباق Type-C ممکن است به دلایل زیادی یک حرکت استراتژیک توسط اپل باشد. به عنوان مثال، سرعت انتقال داده در پورت های لایتنینگ به 480 مگابایت در ثانیه محدود شده است. اگرچه ممکن است برای کاربران آیفون تعجب‌آور باشد، اما پورت‌های Type-C بیش از ۱۰ برابر سریع‌تر از پورت‌های لایتنینگ هستند و سرعت انتقال داده‌ها تا ۵ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد.

علاوه بر این، آخرین دستگاه های اپل، تنها از فرمت ویدئویی ProRes پشتیبانی می‌کنند که بسیار سنگین است. داشتن پورت سی در آیفون‌ها، انتقال فیلم‌ها را از آیفون به لپ‌تاپ یا مک بوک آسان‌تر می‌کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آیفون بعدی چه مشخصات دیگری دارد؟

در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد مشخصات آیفون 14 وجود دارد. خط تولید آیفون آینده در چهار مدل به استثنای مدل مینی عرضه خواهد شد. طبق گمانه زنی‌ها، آیفون 14 و آیفون 14 پرو ممکن است با صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED پروموشن و آیفون 14 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی از همین نوع، عرضه شوند.

پردازنده های استفاده شده در این آیفون ها از تراشه فعلی قدرتمندتر خواهند بود. علاوه بر این، شایعه شده است که اپل در سال 2022 این ناچ را کنار بگذارد. حال باید منتظر ماند و دید اپل دیگر چه برنامه‌هایی برای آیفون ۱۴ دارد.

مرتبط با : اپل
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز