استقبال مردم از خرید کالاهای دست دوم

افزایش بی سابقه قیمت لوازم خانگی باعث استقبال مردم از خرید کالاهای دست دوم شده است.
به گزارش کاماپرس، بازار کالاهای دست دوم این روزها جنب و جوش بیشتری پیدا کرده است. وقتی قیمت یک یخچال نو هم اندازه یک خودرو دست دوم شده یا یک اجاق گاز یا ماشین لباسشویی بالای ۳۰ میلیون تومان قیمت دارد،‌خیلی از خانواده ها مجبور هستند کالای مورد نظرشان را در سمساری ها پیدا کنند. همین موضوع باعث شده تقاضا برای اجناس دست دوم حدود ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.

داود عبدالهی فرد رییس اتحادیه‌ سمساران و امانت‌فروشان در این باره گفت:« برآورد ما این است که حدود ۳۰ درصد افزایش تقاضا برایاجناس دست دوم داشتیم. امروز متقاضی کالای دست دوم بدلیل گرانی کالاهای نو افزایش داشته و قیمت این کالاها هم افزایش پیدا کرده است. متقاضی زیاد اما فروش کم شده است حتی جنس خوب هم کاهش داشته و اجناس نیاز به مرمت و بازسازی دارند. در گذشته افراد چندسالی از یک کالا را استفاده و بعدا آن را تعویض می‌کردند و دنبال تنوع در زندگی خود بودند اما امروز به علت افزایش قیمت‌ها و گرانی، ترجیح می‌دهند به دنبال تهیه‌ مایحتاج و ضروریات زندگی خود باشند، برای همین سعی می‌کنند تا جایی که می‌توانند از یک کالای سالم بهره‌برداری کنند، به همین علت فروش کم شده است.»

همه گیریکرونا و تاثیری که روی اقتصاد و بازار کسب و کار گذاشت دامن این صنف را هم گرفته است. عبدالهی در ابن باره به ایلنا می گوید:« کرونا روی همه‌ صنوف تاثیر گذاشته است، مردم خیلی کمتر به مغازه‌ها مراجعه می‌کنند و داد و ستدی هم چندان انجام نمی شود. خیلی از فروشندگان که بیشتر خانه‌داران هستند افراد را کمتر به خانه‌هایشان راه می‌دهند چون می‌ترسند که همکاران من ناقل کرونا باشند. در مجموع بازار سمساری‌های مطلوب نیست البته صنف ما فقط فروردین ماه تعطیل بود و بقیه روزها کار جریان داشت.»

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز