از پمپ شیمیایی در کدام صنایع استفاده می ‌شود؟

پمپ شیمیایی - کاماپرس
ژیوار

جابه­جا کردن سیالات در گذشته به سختی اتفاق می‌افتاد و در اغلب موارد با مشکلات زیادی همراه بود، اما امروزه با پیشرفت زندگی بشر و گسترش روند شهرنشینی، انتقال سیالات راحت‌تر انجام می­شود. امروز پمپ‌هایی مانند پمپ شیمیایی به انتقال درست سیالات بدون خسارات و مشکلات احتمالی برای لوله‌های انتقال دهنده، کمک می‌کنند.

پمپ شیمیایی که به نام پمپ ضداسید نیز شناخته می‌شود، یک دستگاه کاربردی است که در سیستم انتقالات سیالات بسیار حائز اهمیت است. این نوع محصولات با قدرت مکانیکی، مواد شیمیایی سیال را مکش کرده و آن‌ها را به محل مورد نظر هدایت می‌کنند؛ به همین دلیل این نوع پمپ در صنایع شیمیایی گوناگون مانند نفت و گاز، آب و فاضلاب و صنایع داروسازی کاربرد زیادی دارد.

در این گزارش، انواع پمپ شیمیایی و کاربران صنعتی این نوع پمپ­‌ها معرفی شده است.

پمپ شیمیایی - کاماپرس

نفت و گاز

یکی از صنایعی که از پمپ شیمیایی استفاده­‌های زیادی می‌کند، نفت و گاز است. این صنعت از آنجایی که با سیالات بسیار ارزشمند و در عین حال حساس سر و کار دارد، باید این مواد را توسط پمپ‌های مخصوصی منتقل کند. در واقع در این صنایع باید پمپ‌ها و محصولاتی به کار رود که استفاده از آن‌ها حداقل میزان خطر و بالاترین ایمنی را داشته باشد. پمپ‌هایی که در این صنایع به کار می‌روند باید استاندارد لازم را داشته و ضدانفجار باشند، زیرا این صنایع سیالات قابل اشتعال را منتقل می‌کنند.

دریان سفر امید

صنایع غذایی

پمپ‌های شیمیایی در صنایع غذایی مانند تولید انواع روغن خوراکی، سس و شربت نیز کاربرد زیادی دارند. معمولا پمپ‌های مورد استفاده در این صنعت باید به گونه‌ای باشند که ذره‌ای مواد مضر را به محصولات غذایی وارد نکنند. در این باره سازمان غذا و دارو مجوز استفاده از این محصولات را صادر و مناسب بودن آن‌ها را تایید کرده تا به راحتی قابل استفاده باشند.

صنعت رنگ

دیگر صنعت مهم کشور صنعت رنگسازی است که پمپ شیمیایی در آن کاربرد زیادی دارد. معمولا پمپ‌های شیمیایی مختص این صنعت انواع رنگ، حلال و حتی مواد اسیدی و رزینی را به راحتی انتقال می‌دهند.

صنایع شیمیایی

یکی دیگر از صنایع مهم کشور که با مواد و سیالات شیمیایی سر و کار دارد، صنایع شیمیایی است که پمپ شیمیایی در آن کاربرد زیادی دارد. معمولا پمپ شیمیایی در فرآیندهایی از این صنعت که با سیالات اسیدی و بازی، الکل‌ها، مواد خورنده، حلال‌های گوناگون و حتی گازهای سمی سر و کار دارند، دیده می‌شود.

صنعت کاشی و سرامیک

شاید برای برخی، استفاده زیاد از پمپ شیمیایی در صنایع تولید کاشی و سرامیک جالب توجه باشد. این در حالی است که معمولا از این پمپ‌ها برای انتقال لجن اسلاری سرامیک استفاده می‌شود.

پمپ شیمیایی - کاماپرس

پمپ شیمیایی سانتریفیوژ از کجا بخریم؟

پمپ‌های شیمیایی یا ضداسید به کار رفته در صنایع مذکور از نوع سانتریفیوژ هستند و افرادی که به خرید این نوع از محصولات برای صنایع خود تمایل دارند باید به مراکز معتبر مانند «آبتین صنعت» مراجعه کنند. آبتین صنعت یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع پمپ ضد اسید است که از سال 1356 تاکنون در این حوزه فعالیت کرده است.

متقاضیان برای دریافت مشاوره و خرید انواع پمپ شیمیایی می­توانند از طریق شماره تفن 02166811656 با کارشناسان خبره این مجموعه در ارتباط باشند.

انتهای پیام

مرتبط با : آبتین صنعت
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز