احیای جایگاه فرش دستباف ایرانی با حضور در اکسپوی دبی

رئیس مرکز ملی فرش ایران رویداد اکسپو 2020 دبی را فرصتی برای اوج گرفتن جایگاه قبلی فرش دستباف ایرانی دانست.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ نمایشگاه اکسپو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایرنا، فرحناز رافع در نشست خبری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گفت: اکسپو رویکرد فرهنگی و اجتماعی قوی‌تری نسبت به رویکرد اقتصادی دارد.

بر اساس این خبر، مرکز ملی فرش در اکسپو برای اولین بار با 2 سالن در پاویون جمهوری اسلامی ایران از تاریخ 18 تا 24 دی حضور پیدا می‌کند و همین امر سبب نشان دادن فرهنگ اصیل ایرانی است.

رافع از رونمایی علامت تاییدی و گواهی تاییدیه فرش دستباف در حضور مسئولان سازمان بین‌المللی وایپو در اکسپو اطلاع داد و افزود: در این رویداد همایش دیپلماسی اقتصادی فرش دنبال خواهد شد. همچنین دیداری با فعالان اقتصادی از کشورهای روسیه، اسپانیا، ایتالیا، استرالیا همچنین کشورهای اروپایی و… انجام می‌شود.

آریاک سفر

قرار است در این نمایشگاه فرشی با مشارکت تمامی ملیت‌ها بافته شود که عبارت «گره همدلی برای صلح جهانی» روی آن نقش خواهد بست.

در همین رابطه بخوانید:

رافع به تحریم‌های چندین ساله در حوزه صادرات فرش اشاره کرد و گفت: هنر و هنرمند هیچ جایی تحریم نمی‌شود ولی فرش ایرانی و اشتغال‌زایی که از این راه انجام می‌شود، مورد تحریم واقع شد.

وی در ادامه از مسئولان خواست که توجه بیشتری به این صنعت داشته باشند زیرا حدود 10 میلیون نفر از این راه کسب درآمد می‌کنند.

به عقیده رافع، برخی قوانین سختگیرانه گمرکی سبب می‌شود هنرمندان، مرمت‌گران یا استادکاران در حوزه‌های رنگرزی، بافت و … به کشورهایی همچون ترکیه و جمهوری آذربایجان مهاجرت کنند. 

بازدید 600 هزار نفری از پاویون ایران

حسن زمانی، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز در ادامه این نشست گفت که تعداد بازدیدکنندگان پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی از مرز 600 هزار نفر گذشته است و امیدواریم در ادامه این تعداد به بالای یک میلیون نفر برسد.

آمارها حاکی از آن است که در حال حاضر 2 میلیون نفر به طور مستقیم در بافت فرش فعالیت دارند و 191 هزار نفر نیز در صنایع جانبی فعالیت می‌کنند. 115 هنرستان نیز در زمینه فرش در کشور فعالیت می‌کنند؛ همچنین 5 هزار و 500 دانش‌آموخته صنعت فرش در کشور وجود دارد.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز