آنچه باید درباره وام های بانک کشاورزی بدانید

در دنیای امروز، افراد در صورت مواجهه با کمبود نقدینگی برای انجام امور خود، می‌توانند برای تامین هزینه‌های ضروری خود، از بانک‌ها درخواست وام یا تسهیلات داشته باشند. بانک‌ها نیز در راستای تامین نقدینگی مورد نیاز جامعه و تخصیص منابع خود برای دستیابی به سود بیشتر اقدام به اعطای تسهیلات می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های کشاورزی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بانک کشاورزی نیز به مانند سایر بانک‌های کشور بانک، در راستای کمک به رشد چرخه اقتصادی و نیز تامین نیازهای مالی مشتریان خود وام‌ها و تسهیلات ویژه‌ای را در قالب طرح‌های گوناگون اعطا می‌کند.

کاماپرس در ادامه به بررسی انواع طرح‌ها و وام های بانک کشاورزی می‌پردازد؛

طرح آتیه طلایی بانک کشاورزی

این مجموعه با اعطای طرح آتیه طلایی که شامل یک حساب کوتاه مدت عادی و یک حساب بلند مدت است به گروه‌های مختلف مشتریان خود به‌ویژه خانواده ها، در راستای سرمایه گذاری برای فرزندان خود، مستمری بگیران، افرادی که خدمات بازنشستگی مناسبی ندارند، سازمان ها، نهادها و موسسات خیریه، کمیته امداد و بهزیستی تسهیلات اعطا می‌کند.

آریاک سفر

در این طرح مشتری می‌تواند مبالغ ثابت یا متغیر و وجوه مازاد در اختیار خود را، به هر اندازه که باشد، در بازه‌های زمانی مورد نظر خود، در سپرده کوتاه‌مدت آتیه طلایی سرمایه‌گذاری کند و از مزایای مدیریت مالی بانک برای این طرح در پایان دوره و سال‌های متوالی استفاده کند.

مهم‌ترین ویژگی این طرح، امکان سرمایه گذاری مشتریان در دوره‌های کوتاه‌مدت و استفاده از ارزش حداکثری ایجاد شده برای مشتری در پایان دوره است. ضمنا بازده متوسط حساب کوتاه مدت آتیه طلایی نزدیک به 13 درصد است.

حداقل مبلغ مورد نیاز برای افتتاح حساب 50 هزار تومان است و امکان سرمایه‌گذاری در این طرح به دوصورت یک‌جا و تدریجی وجود دارد. ضمنا پس از پایان سال اول، می‌توان دوره سرمایه‌گذاری را برای چندین دوره متوالی تمدید کرد.

طرح باران بانک کشاورزی

طرح باران که یکی از طرح‌های سپرده‌ای تسهیلاتی بانک کشاورزی است، با هدف تأمین مالی بخش کشاورزی و تامین نیازهای مشتریان خود به کلیه گروه‌های مشتریان خود، اعم از فعالان بخش کشاورزی، اصناف، بانوان و .. اعطا می‌کند.

متقاضیان این طرح، می توانند از مزایای طرح باران به دو شکل افتتاح حساب در حساب کوتاه مدت یک درصدی و حساب جاری بدون دسته چک، بهره‌مند شوند. ضمنا هردو این حساب‌ها قابلیت اتصال به کارت‌های بانکی بانک کشاورزی را نیز دارند.

مجموعه مذکور این طرح را در قالب دو طرح باران 1 و باران 2 اعطا می‌کند؛ طرح باران 1، با نرخ سود تسهیلات 12 درصد در مدت بازپرداخت حداکثر 8 ماه، 12 ماه و 24 ماه تا سقف 100 میلیون تومان اعطا می‌شود. طرح باران 2 نیز، با نرخ سود 18 درصد در مدت بازپرداخت 12 ماه، 18 ماه و 24 ماه تا سقف 100 میلیون تومان قابل دریافت است.

طرح حامی گندم بانک کشاورزی

حساب کوتاه مدت یک درصدی حامی گندمِ این مجموعه به شکل متمرکز به مشتریان فعال در زمینه گندم اعطا می‌شود. این حساب نیز به کارت‌های بانکی مشتریان متصل است.

حداقل رقم لازم برای سپرده‌گذاری در این حساب 5 میلیون تومان با نرخ سود 10 درصد است. سقف تسهیلات اعطایی در این طرح 100 میلیون تومان است و مدت بازپرداخت آن به دوشکل یک قسطی 3 ماهه و 10 ماهه و چندقسطی 8 ماه و 24 ماه است.

طرح بانوی ایرانی بانک کشاورزی

بانک کشاورزی، با هدف آشنایی کامل بانوان با خدمات متنوع بانکی و استفاده از تسهیلات آن است به جهت دسترسی کامل خانواده به رفاه بیشتر و نیز دسترسی تمام زنان شهری و روستایی، به منابع بانکی و سهیم شدن آن‌ها در فعالیت‌های اقتصادی به اعطای تسهیلات در قالب طرح بانوی ایرانی می‌پردازد. این طرح در راستای گسترش اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی لازم برای زنان،کمک به اقشار آسیب‌پذیر و فقرزدایی از جامعه زنان کشور اعطا می‌شود.

تمام بانوان می‌توانند با افتتاح حساب سپرده سرمایه‌گذاری یک درصدی بانوی ایرانی، از مزایای این حساب که شامل دریافت تسهیلات مرابحه با نرخ سود ویژه است، به شرح زیر استفاده کنند:

۱. تسهیلات با مدت سپرده‌گذاری یک ماهه، به میزان 50 درصد مبلغ سپرده‌گذاری شده، با مدت بازپرداخت 6 ماه و نرخ سود 18 درصد.

۲. تسهیلات با مدت سپرده‌گذاری 4 ماهه، به میزان 70 درصد مبلغ سپرده‌‌گذاری شده، با مدت بازپرداخت 12 ماه و نرخ سود 14 درصد.

۳. تسهیلات با مدت سپرده‌گذاری 4 ماهه، به میزان 50 درصد مبلغ سپرده‌‌گذاری شده، با مدت بازپرداخت 24 ماه و نرخ سود 14 درصد.

۴. تسهیلات با مدت سپرده‌گذاری 4 ماهه، به میزان 85 درصد مبلغ سپرده‌‌گذاری شده، با مدت بازپرداخت 12 ماه و نرخ سود 15 درصد.

تسهیلات اعتباری بانک کشاورزی

بانک کشاورزی تسهیلات اعتباری را در دو شکل تسهیلات سرمایه‌ای و تسهیلات سرمایه در گردش به مشتریان خود اعطا می‌کند.

تسهیلات سرمایه‌ای بانک کشاورزی شامل تسهیلاتی است که برای انجام امور اساسی و عملیات زیربنایی خرید کالاهای سرمایه‌ای پرداخت می‌شود، که میزان آن برای تأمین هزینه‌های سرمایه‌گذاری ثابت، میزان اقساط و زمان‌های بازپرداخت اقساط اصل و سود تسهیلات در قالب عقد مربوطه، در هر مورد بر اساس بازدهی فعالیت‌های مربوطه و با نظر کارشناس بانک تعیین می‌شود.

همچنین تسهیلات سرمایه در گردش، شامل تسهیلاتی است که در راستای تأمین بخشی از هزینه‌های جاری به عنوان سرمایه در گردش واحد برای بهره‌برداری اقتصادی اعطا می‌شود. میزان این تسهیلات و زمان بازپرداخت آن با توجه به بازدهی فعالیت تعیین خواهد شد.

مرتبط با : بانک کشاورزی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز