آغاز ساخت 615 هزار مسکن نهضت ملی در شهرهای جدید

شرکت عمران شهرهای جدید، برای آغاز عملیات اجرایی حدود 615 هزار واحد نهضت ملی مسکن ، اعلام آمادگی کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار مسکن، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایسنا، از 4 میلیون واحد ادعا شده در طرح نهضت ملی مسکن، قرار است حدود 615 هزار واحد در شهرهای جدید ساخته شود؛ از این رو زمین احداث این واحدها تامین شده و شرکت عمران شهرهای جدید نیز، آماده برای آغاز عملیات است.

این زمین‌ها، در 32 شهر و 3 شهرک جدید واقع در 13 استان کشور شامل استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، مرکزی و هرمزگان تهیه شده است؛ به طوری که در استان تهران ساخت بیش از ۱۹۱ هزار واحد در دستور کار است. سهم پرند ۶۵ هزار و ۳۰۷ واحد، اعتمادیه ۳۸ هزار واحد، پردیس ۱۶ هزار واحد، فردوس ۲۵ هزار واحد، ایوانکی ۳۴ هزار و ۷۵۲ واحد، شهر جدید خوارزمی ۱۰ هزار و سهم اندیشه ۲۲۸۲ واحد خواهد بود.

وام‌ 450 میلیونی هر واحد

حبیب الله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، در این خصوص گفت: هیچ مشکلی برای تامین زمین در شهرهای جدید وجود ندارد و به محض اتمام ثبت نام متقاضیان که تا روز ۱۵ آذرماه عملیات اجرایی را آغاز خواهیم کرد.

آریاک سفر

وی درباره میزان آورده متقاضیان واحدهای نهضت ملی مسکن ادامه داد: خوشبختانه وام بانکی رقم قابل توجهی از هزینه ساخت را پوشش می‌دهد. وزارت راه و شهرسازی این اختیار را دارد که بر اساس تشخیص در مناطق مختلف، سقف وام را به طور شناور تعیین کند. پیشنهاد ما این است که شهرهای جدید از الگوی کلانشهر تهران تبعیت کنند و وام‌های ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی به هر واحد اختصاص یابد.

اخبار مرتبط  مسکن را بخوانید:

طاهرخانی با تاکید بر 20 ساله بودن زمان بازپرداخت تسهیلات بانکی، افزود: طولانی بودن زمان بازپرداخت وام امکان خوبی را به متقاضیان می‌دهد تا اقساط پایینی را پرداخت کنند. همچنین دولت تلاش می‌کند درخصوص نرخ سود بانکی و عوارض پروانه ساختمانی حداکثر کمک را به دهک‌های اول تا سوم داشته باشد. مبلغ آورده این دهک‌ها نیز پایین خواهد بود.

تنوع واحدها از نظر متراژ

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه از پروژه‌های قبلی همچون مسکن مهر، در هر بلوک انواع متراژها را خواهیم داشت تا متناسب با سلیقه و توان متقاضیان، پاسخگوی نیاز آنها باشیم. بنابراین احتمالا متراژ واحدها را بین ۶۰ تا ۸۰ متر و بالاتر در نظر می‌گیریم.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز