آشنایی با علائم تخمک گذاری و اختلالات آن

ژیوار

تخمک گذاری به موقع، یکی از نشانه‌های سلامت داخلی بدن خانم‌هاست و برای بانوانی که قصد بارداری دارند، بسیار مهم است. پس برای تخمین زدن زمان درست تخمک گذاری لازم است علائم و نشانه‌های آن را شناسایی کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ سلامت، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به صورت کلی، تخمک گذاری یک فرایند ماهانه است که در رحم انجام می‌شود؛ اگر به صورت درست و طبیعی صورت پذیرد و در زمان صحیح با اسپرم، بارور شود، منجر به بارداری خواهد شد. به همین خاطر تمامی زنانی که در حال تلاش برای بارداری هستند، باید بدانند که علائم تخمک گذاری چیست و زمان احتمالی آن را به دست آورند.

علائم تخمک گذاری چیست؟

در چرخه معمولی ۲۸ روزه، تخمک گذاری در حدود روز چهاردهم سیکل قاعدگی اتفاق می‌افتد. قبل از شروع این حالت، بدن علائمی از خود نشان می‌دهد که در ادامه این نشانه‌ها را به طور مختصر تشریح می‌کنیم.

تغییرات مخاط دهانه رحم

برای شروع تخمک گذاری ترشحات واژن خیلی بیشتر می‌شود و این حالت با سایر ترشحات که در برخی مواقع می‌بینید، بسیار متفاوت است. از لحاظ ظاهری این ترشحات شفاف، نازک و بدون بو هستند و به صورت مداوم از بدن خارج می‌شوند.

دریان سفر امید

 تحریک حس بویایی

در زمان قبل از شروع قاعدگی هر زمان که خانم متوجه تغییر در حس بویایی خود شود، نشانه آن است که تخمدان‌ها در حال تخمک گذاری هستند.

درد لگن و شکم

یکی از ملموس‌ترین و شایع‌ترین علائم و نشانه‌های تخمک گذاری درد شکم و لگن است. امکان دارد این درد چند دقیقه و یا چند ساعت طول بکشد، این درد گاهی به همراه لکه بینی و خونریزی بسیار خفیف است که به هیچ عنوان نگران‌کننده نیست و یک حالت کاملاً عادی و ساده است. باید توجه داشت که این دردها عموماً یک طرفه هستند. برای درمان این دردها، داروهای ضد التهاب تجویز می‌شود.

روش‌های محاسبه زمان تخمک گذاری

یکی از روش‌هایی که می‌توان زمان تخمک گذاری را تخمین زد، اندازه گیری دمای پایه بدن است. در نیمه اول چرخه قاعدگی میزان دمای پایه یا استراحت بدن ثابت بوده که در زمان تخمک گذاری مقداری کاهش‌یافته و بعد از آن به صورت جزئی افزایش پیدا می‌کند.

رسم نمودار چرخه قاعدگی و استفاده از کیت تخمک گذاری نیز از سایر روش‌ها برای محاسبه زمان تخمک گذاری هستند.

علائم اختلالات یا عدم تخمک گذاری

اگر تخمک گذاری در رحم انجام نشود، بارداری صورت نمی‌پذیرد. هر چه تخمک گذاری نامنظم باشد، احتمال حاملگی نیز بسیار کمتر می‌شود.

برخی از علائم اختلالات تخمک گذاری بانوان عبارت‌اند از؛

  • چرخه نامنظم قاعدگی: اگر مدت زمان بین سیکل‌های قاعدگی به صورت مداوم در حال تغییر باشد، این یک دوره نامنظم به حساب می‌آید. متوسط زمان شروع چرخه قاعدگی 28 روز، گاهی چند روز کمتر یا بیشتر است.
  • داشتن قاعدگی سنگین: قاعدگی سنگین یعنی از دست دادن 80 میلی‌لیتر خون در طول چرخه یا داشتن سیکلی که بیشتر از 7 روز به طول بیانجامد.
  • فقدان پریود: اگر سیکل قاعدگی زن به صورت ناگهانی و بدون مثبت بودن تست بارداری قطع شود، نشان‌دهنده اختلال در تخمک گذاری است.
  • داشتن دمای نامنظم پایه بدن: اگر قبل از شروع قاعدگی و بعد از آن دمای پایه بدن تغییری نکند، یکی دیگر از علائم وجود مشکل در تخمک گذاری به حساب می‌آید.

اهمیت استفاده از مشاوران آنلاین باتجربه

سایت درمانی رادینا سلامت یک مجموعه درمانی، گردشگری است. این پلتفرم خدمات گوناگون پزشکی را به توریست‌ها و سایر بیماران ارائه می‌دهد. مشاورین متخصص زنان و زایمان، در رادینا سلامت تمام مطالب در ارتباط با تخمک گذاری و چرخه قاعدگی را به بانوان توضیح می‌دهند. علائم و نشانه‌ها و روش درمان درد ناشی از تخمک گذاری را آموزش داده و برای درمان اختلالات تخمک گذاری و دست‌یابی به یک سیکل قاعدگی منظم به بیمار کمک می‌کنند. علاقه‌مندان و کاربران می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان به وبسایت رسمی رادینا سلامت مراجعه کرده یا در شبکه‌های مجازی با مشاوران رادینا سلامت ارتباط برقرار کرده و از خدمات این استارت آپ بهره ببرند.

خدمات درمانی رادینا سلامت شامل چه مواردی است؟

ارائه مشاوره رایگان، تعیین زمان ویزیت پزشک متخصص، هماهنگی با بیمارستان‌های بسیار مجهز، صدور بیمه نامه توریستی، رزرو هتل، رنت خودرو، دریافت ویزا و بلیط از خدمات خاص این مجموعه معتبر به شمار می‌آیند. در وب سایت رسمی رادینا سلامت (https://raadinahealth.com)، انواع مقالات پزشکی و درمانی برای اطلاع‌رسانی کاربران موجود است و تمامی پرسش‌های آن‌ها نیز به صورت رایگان و آنلاین پاسخ داده می‌شود.

انتهای پیام

مرتبط با : رادینا سلامت
نهال گشت
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز