«جی‌پلاس» در پی کسب سهم 30 درصدی از بازار لوازم خانگی

ژیوار

سال‌هاست که گلدیران را در کنار نام «ال‌جی» دیده‌ایم؛ شرکتی که هم‌اکنون با کنار رفتن ال‌جی از بازار لوازم خانگی در کشور، قصد دارد سهم خود از این بازار را به حداکثر برساند.

به گزارش کاماپرس،  با کنار رفتن دو برند بزرگ ال‌جی و سامسونگ که بیش از 70 درصد بازار لوازم خانگی کشور را در دست داشتند، پس از یک سال، جو متشنج این بازار در حال ورود به روند رو به بهبود است.

«جی‌پلاس» چیست؟

جی‌پلاس برندی است که در همان دوران حضور ال‌جی در کشور، کار خود را به صورت موازی آغاز کرد تا در آینده بتواند با استفاده از تجربیات ال‌جی، محصولات باکیفیت داخلی تولید کند اما با انصراف ال‌جی از حضور در بازار ایران، این هدف رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت.

«جی‌پلاس»؛ ایرانی یا خارجی؟

جی‌پلاس فعالیت خود را از سال 97  آغاز کرد. این شرکت کار خود را با تلویزیون شروع کرد و سپس یخچال و لباسشویی را به خط تولید خود اضافه کرد.

به گفته مسئولان این برند، دانش فنی تولید این محصولات از خود ال‌جی گرفته شده و این روند با توجه به دانش انتقال‌یافته‌ای که هم اکنون بر مدار تولید قرار گرفته به تولید محصولات این کمپانی ختم شده است.

دریان سفر امید

این برند هم‌اکنون 13 محصول در بازار لوازم خانگی دارد.

«جی‌پلاس» چه محصولاتی تولید می‌کند؟

به گفته مسئولان گلدیران، تولید صفحه نمایش تجاری و کامپیوتر All In One تا چند ماه آینده آغاز خواهد شد اما پرتقاضاترین گروه محصولات جی پلاس در درجه اول تلویزیون است و بعد لباسشویی و در جایگاه‌های بعدی مانیتور و ظرفشویی.

همچنین، به تازگی اولین محموله موبایل جی پلاس نیز وارد بازار شده که با استقبال مناسبی نیز همراه شده است. از موبایل‌های T10 و Q10 می‌توان به عنوان گوشی‌های موفق این برند نام برد که به تازگی آپدیت‌های جدیدی نیز دریافت کرده‌اند؛ البته، اگرچه این موبایل‌ها با تولیدات سطح اول بازار فاصله زیادی دارند اما تلاش برای ارتقای سخت‌افزاری آن‌ها کماکان ادامه دارد.

محصولات ال‌جی چگونه داخلی‌سازی می‌شوند؟

امیرعباس کائینی مدیرعامل گلدیران در رابطه با نحوه داخلی‌سازی محصولات ال‌جی در ایران، می‌گوید: «قطعات هم به صورت SKD و CKD (قطعات کاملا جدا از هم و اسمبل شدن) وارد می‌شوند و برخی قطعات منطقی نیست که در کشور ساخته شود. تولید قطعه‌ای مانند ماژول تلویزیونی در کشور ایران هنوز به صرفه در مقیاس نیست.»

ایران سالانه به چند تلویزیون نیاز دارد؟

به گفته مدیرعامل گلدیران، نیاز کل تلویزیون در کشور یک میلیون دستگاه در سال است و کارخانه ماژول سازی برای اینکه به نقطه سر به سر برسد باید یک میلیون محصول را تولید کند و که این کار چندان شدنی نیست.

نیم‌نگاهی به بازار کشورهای همسایه

کائینی معتقد است: «صادرات برای کشورهای همسایه ایران شدنی است؛ یعنی یک جمعیت ۲۰۰ میلیونی که در اطراف ایران وجود دارد هدف صادرات باشند اما اول باید برند جی پلاس را در ایران جا انداخت تا بتوان به صادر کردن آن فکر کرد. نمی‌خواهیم برای لوازم خانگی اتفاقی که در بازار خودرو افتاد بیفتد، چرا که رقبای قدرتمندی در منطقه همچون ترکیه داریم. ما می‌توانیم به راحتی کشورهای همسایه و بازار آنها را فتح نماییم.»

چند نفر در گلدیران کار می‌کنند؟

به گفته کائینی، در خود گلدیران به طور مستقیم ۱۸۴۳ نفر و به طور غیر مستقیم بیش از سیزده هزار نفر کار می‌کنند. این ارقام در شرکت‌های تولیدکننده داخلی بالا است و حمایت از تولید بومی اشتغال ایجاد می‌کند.

«جی‌پلاس» چند درصد از سهم بازار را می‌خواهد؟

به گفته این مقام مسئول شرکت گلدیران ، اگر دوباره الجی و سامسونگ دوباره وارد ایران شوند، قیمت‌های بسیار بالایی خواهند داشت و از دسترسی به قشر متوسط محروم خواهند شد. وی در این باره می‌گوید: «باید در عرضه لوازم خانگی، بازیگران دیگری نیز در این مارکت باشند و ما و بقیه برندهای ایرانی با وجود حضور دوباره شرکت‌های بین المللی می‌توانند در بازار حضور داشته باشند. تیم ما باید ۳۰ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد و فکر می‌کنم در محصولات اصلی این موضوع باید تا پایان سال ۹۹ محقق شود.»

انتهای پیام

مرتبط با : گلدیران
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز