چرا کافه بازی های مشهد تعطیل شدند؟

ژیوار

مرتضی اسکافی، رئیس اتحادیه محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی مشهد، از دستور معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد درباره ممنوعیت برگزاری بازی در کافه بازی‌های شهر مشهد خبر داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار گردشگری و تفریح، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این دستوری دادستانی مشهد باعث انتقادات زیادی در فضای مجازی شده است. بنا بر اظهارات اسکافی، در مشهد 40 کافه بازی وجود دارد که برحسب دستور دادستانی، تمامی آن‌ها یا پلمپ شده یا اخطار دریافت کرده‌اند. بعد از این موضوع پنج مجموعه هم خواستار ابطال پروانه کاری خود شده‌اند. با این حال اتحادیه محصولات فرهنگی، بازی و سرگرمی مشهد به دنبال راهکاری برای راه اندازی هر چه سریع‌تر این کافه‌ها است.

دریان سفر امید

یکی دیگر از مشکلات دادستانی درباره نوع بازی‌هایی است که در این کافه انجام می‌شود؛ مثلا بازی مافیا یکی از همین بازی‌ها است و گفته شده که باید به فرهنگ ایرانی نزدیک‌تر شود. البته رئیس اتحادیه محصولات فرهنگی مشهد اعلام کرده که هنوز دادستانی دستور جدیدی درباره نحوه کار این مجموعه‌ها ابلاغ نکرده است. اما این مجموعه به دنبال راه حلی است که هم با تامین نظر دادستان و هم مردم کافه بازی‌ها مجددا مشغول به کار شوند.

مشکل اصلی کافه بازی‌های مشهد

این اقدام دادستانی در پی انتشار فیلم‌هایی از کافه بازی های غیرمجاز انجام گرفت. این فیلم به دست معاون دادستانی مشهد رسید و مشکلاتی را برای تمامی کافه بازی های این منطقه به وجود آورد. در این خصوص هم چندین جلسه با معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی برگزار و راهکارهایی هم مطرح شد. البته در این خصوص جلساتی هم برای رفع مشکل کافه بازی‌های مشهد اتفاق افتاد. درباره رفع مشکل کافه بازی‌های مشهد پیشنهاد شده تا نرم افزاری ساخته شود و افراد با ثبت نام در آن بتوانند در این کافه‌ها حضور پیدا کنند و ضمنا در انجام بازی‌ها تفکیک جنسیتی صورت بگیرد.

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز