محکومیت کیفری در انتظار سردفتران خاطی

ژیوار

خودداری دفاتر اسناد رسمی از تنظیم وکالتنامه تعویض پلاک به استناد برگ سبز، قابلیت اقامه دعوی از سوی شهروندان علیه این دفاتر متخلف و صدور رای محکومیت را دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از تسنیم، برای تکمیل فرایند تغییر مالکیت خودرو، نیاز به تنظیم وکالتنامه تعویض پلاک و ثبت در دفاتر اسناد رسمی وجود دارد. این درحالی است که سردفتران و دفتریاران از تنظیم وکالتنامه مذکور امتناع می‌کنند.

اخبار مرتبط را دنبال کنید:

کانون‌های سردفتری و بعضی از سردفتران علی‌رغم تصریح رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر کفایت برگ سبز برای تنظیم وکالتنامه، مطابق بخشنامه‌ای داخلی و در اتحادی با سران دفاتر از تنظیم وکالتنامه بر مبنای برگ سبز خودرو امتناع می‌کنند.

دریان سفر امید

گفتنی است با توجه به سرپیچی آشکار این دفاتر از رای دیوان و دستور دادستان، امکان شکایت شهروندان علیه سران دفاتری فراهم شده که از تنظیم وکالتنامه به این شکل خودداری کنند. اتهام وارده به این افراد شامل جلوگیری از اجرای اوامر کتبی دولتی یا اجرای قوانین مملکتی یا احکام و اوامر قضائی و قانونی یا سو استفاده از مقام توسط صاحبان‌منصبان و مستخدمین و مامورین دولتی و شهرداری‌ها است.

ضمن این‌که شاکیان باید در شرح خواسته خود در طرح دعوی علیه سردفتران به مسئله عدک اجرای قوانین مملکتی و استنکاف سردفتر و دفتریار از دستور قضائی به نحو عدم تنظیم وکالت تعویض پلاک، اشاره کنند.

نهال گشت
تورهای مسافرتی لحظه آخر
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز