دستور قاطع رئیس بانک مرکزی برای پرداخت وام های خرد

علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی ایران، بیان کرده که بانک‌ها باید در چارچوب مقررات موجود همانند گذشته به پرداخت وام‌های خرد بپردازند. در واقع نباید منع یا مشکلی برای متقاضیان واجد شرایط به وجود بیاید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به گفته صالح‌آبادی، بانک مرکزی در تلاش است مقررات موجود را با هدف آسان کردن ضمانت و تقویت اعتبارسنجی تا پایان سال مورد بازنگری قرار دهد. بعد از اتمام بازنگری، با توجه به نتایج آن، چارچوب‌های جدید به بانک‌های مختلف ابلاغ خواهد شد. رئیس بانک مرکزی معتقد است تا زمانی که بازنگری به پایان نرسیده، به هیچ عنوان نباید اختلالی در روند پرداخت وام‌های خرد شکل بگیرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

طبق اعلام صالح‌آبادی، براساس طرح اعتبارسنجی، افرادی که رتبه اعتباری بالاتری دارند می‌توانند تسهیلات با وثیقه‌های آسان‌تر دریافت کنند. این اقدام باعث خواهد شد تا درصد معوقات این روش بسیار پایین‌تر بیاید. اکنون بانک‌های قرض الحسنه کشور هم به همین شیوه وام می‌دهند و براساس گزارش‌های موجود، معوق‌های این روش نزدیک صفر است.

بهانه بانک‌ها برای عدم پرداخت تسهیلات خرد چیست؟

سخنان رئیس کل بانک مرکزی در راستای عدم پرداخت وام خرد به متقاضیان واجد شرایط مطرح شد. چند روز گذشته تجارت نیوز در گزارشی اعلام کرده بود که با وجود دستور رئیس بانک مرکزی، بسیاری از بانک‌ها به بهانه نداشتن اعتبار و سررسید پایان سال پرداخت‌‌های خرد خود را متوقف کرده‌اند.

با این حال امروز پرداخت اعتبار خرد بدون ضامن بانکی و وثیقه سنگین به صورت رسمی آغاز خواهد شد و در صورتی که بانکی از پرداخت این تسهیلات امتناع کند با آن برخورد صورت خواهد گرفت. مشتریان می‌توانند اعتراضات و مشکلات خود را در وبسایت بانک مورد نظر یا به صورت برخط، در وبسایت رسمی وزارت اقتصاد ثبت کنند تا به آن رسیدگی شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز