افزایش احتیاط در بازار ارز ؛ معامله گران در انتظار نتیجه برجام

ژیوار

با نزدیک شدن به شروع دور جدید مذاکرات وین، قیمت دلار بازار آزاد همچنان در محدوده 30 هزار تومانی قرار دارد. روز گذشته نرخ این ارز خارجی در مرز 30 هزار و 150 تومانی قرار گرفت. در حال حاضر قیمت دلار در صرافی ملی هم بدون تغییر نسبت به پنج شنبه گذشته، 27 هزار و 401 تومان است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر اخباری درباره مذاکرات وین منتشر شده که احتمالا روی نرخ دلار موثر خواهد بود. در آستانه مذاکرات وین، خبری مبنی بر سفر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، منتشر شده که شاید روی نرخ دلار اثر بگذارد.

ضمنا شروع زود هنگام دور جدید مذاکرات از نظر برخی فعالان بازار اشتیاق طرف‌های مذاکره کننده را برای تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر نشان می‌دهد. همه این موارد باعث شده تا جو کلی درباره آینده ارزی کشور مثبت شود و خریداران بازار با احتیاط بیشتری عمل کنند.

دریان سفر امید

اخبار مرتبط را بخوانید:

آیا طرف‌های مذاکره کننده توافق می‌کنند؟

قبلا مقامات آمریکایی اعلام کردند که اگر مذاکرات طی چند هفته آینده به نتیجه نرسد، باید سراغ توافق دیگری رفت و احیای برجام را کنار گذاشت. بیشتر مسائل و مشکلات پیرامون توافق ایران و آمریکا درباره فعالیت هسته‌ای است. اخیرا محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، اعلام کرده که تمام فعالیت‌های هسته‌ای کشور براساس توافقات، اساسنامه و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می‌شود.

به گفته محمد اسلامی تمام فعالیت‌های هسته‌ای کشور به منظور حمایت از نیازهای تولید صنعتی و تامین نیاز مصرف کنندگان ایرانی به کالاهای خاص انجام می‌شود. برخی از معامله گران دلار با توجه به این گفته‌ها احتمال توافق طرفین مذاکرات برجام را دور از انتظار می‌دانند.

قیمت پوند و یورو بازار آزاد امروز کاهشی بود. نرخ پوند با افت 197 تومانی نسبت به دو روز قبل، 40 هزار و 418 تومان شد. قیمت یورو هم در مقایسه با دو روز گذشته 220 تومان کم شد و به مرز 34 هزار و 47 تومانی رسید.

نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
تهران آهن
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز