حداقل حقوق 1401 چقدر افزایش می یابد؟

ژیوار

در لایحه بودجه 1401 دولت قصد افزایش حقوق کارکنان را به صورت پلکانی دارد. متوسط این افزایش دستمزد 10 درصد اعلام شده؛ به گونه‌ای که این رقم برای طبقات پایین‌تر بیشتر افزایش پیدا می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حقوق و دستمزد، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، براساس لایحه بودجه 1400 افزایش حقوق در سال آینده بین 5 درصد تا 29 درصد متغیر است. اما حداقل حقوق کارکنان برای سال آینده، 4 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود. در لایحه بودجه سال 1401 طوری بر این موضوع تاکید شده که بعد از اعمال افزایش‌ها، نباید دریافتی کارکنان از مبلغ 4 میلیون و 500 هزار تومان کمتر باشد. امسال حداقل حقوق پرداختی به کارکنان دولتی 3 میلیون و 800 هزار تومان اعلام شده بود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

دریان سفر امید

تغییر سن بازنشستگی و میزان مالیات پرداختی کارکنان

اما طبق اخبار منتشر شده، دولت درنظر دارد برای پایدارسازی منابع صندوق‌های بازنشستگی سن بازنشستگی را زیاد کند. در واقع براساس تغییرات صورت گرفته حداقل و حداکثر سن بازنشستگی تمامی کارمندان مرد و زن با هر میزان سابقه خدمت در صندوق سازمان تامین اجتماعی دو سال زیاد خواهد شد.

ضمنا بر اساس لایحه بودجه 1401 افرادی که سال آینده میزان 5 میلیون تومان یا کمتر از آن حقوق دریافت می‌کنند از پرداخت مالیات معاف هستند.

به گزارش تسنیم، سقف معافیت مالیاتی سالیانه موضوع 84 قانون مالیات‌های مستقیم در سال 1401 مبلغ 60 میلیون تومان تعیین می‌شود. نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و همچنین سایر پرداختی‌ها و کارانه به استثنای عیدی پایان سال از مبلغ 60 میلیون تا 240 میلیون تومان متفاوت است.

این نرخ مالیات بر درآمد کارکنان نسبت به مازاد 60 میلیون تا 120 میلیون تومان، 10 درصد، مازاد 120 میلیون تا 240 میلیون تومان 15 درصد و مازاد 240 میلیون تومان 20 درصد تعیین شده است.

نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز