نسخه‌ای کامل برای «رشد کسب و کار»

ژیوار

دوره حیات هر کسب و کار را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد؛ بخش اول به ایجاد و تثبیت اختصاص دارد و بخش دوم به رشد و تعالی. کسب و کارها به ندرت بین این دو مرحله باقی می‌مانند. رهبران کسب و کارهای موفق، بلافاصله پس از تثبیت شرایط، برای رشد و تعالی بیشتر برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فرهنگ و رسانه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، حسین صامعی در کتاب «رشد کسب و کار» سعی می‌کند تا با مروری بر داستان رشد معتبرترین برندهای جهان، به مخاطب مسیر تعالی یک کسب و کار را آموزش دهد. این کتاب در 234 صفحه و هفت فصل، استراتژی‌ها، الگوها و ساز و کارهای موثر برای توسعه کسب و کارها را مرور می‌کند.

در فصل اول، نویسنده مفهوم اصولی رشد و باورهای غلط درباره رشد را معرفی می‌کند. آنچه در این فصل مورد تاکید قرار می‌گیرد استفاده از نظام مدیریت رشد کسب و کار است. در فصل دوم، ضمن تاکید بر نقش استراتژی در مسیر تعالی، به معرفی انواع استراتژی رشد کسب و کار پرداخته می‌شود. یافتن مناسب‌ترین استراتژی رشد برای یک کسب و کار و طراحی این استراتژی در فصل سوم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دریان سفر امید

مدیران کسب و کار باید شکارچی فرصت‌های ناب و استثنایی باشند. برای شناسایی و شکار این فرصت‌ها هر سازمان باید به فرایند نظام‌مندی مجهز شود که شامل شناسایی ایده، توصیف ایده، ارزیابی ایده‌ها و انتخاب سبد فرصت‌ها است. در فصل چهارم به موضوع تشخبص فرصت‌های رشد کسب و کار پرداخته می‌شود و برای شرح بهتر این موضوع مهم از برندهای مهمی همچون گوگل، فیس‌بوک، ایکیا و اینتل مثال آورده می‌شود.

فصل پنجم به بهره‌برداری از فرصت‌های رشد کسب و کار اختصاص دارد. در این فصل سه روش بهره‌برداری به مخاطب معرفی می‌شود؛ توسعه درونی، همکاری و توسعه بیرونی. مثل سایر بخش‌های کتاب این روش‌ها نیز با ذکر مثال‌هایی از معتبرترین شرکت‌های جهان شرح داده می‌شوند.

مهمترین بخش کتاب فصل ششم است که به نوعی جمع‌بندی کل کتاب نیز هست. نویسنده در این بخش به معرفی جوهره رشد پرداخته و بر ضرورت وجود «جهان‌بینی رشدمحور» در شرکت‌ها تاکید می‌کند. نویسنده معتقد است هر شرکت برای رسیدن به تعالی باید «ارکان رشد» را به تفکیک شناسایی کند و تک تک آنها را تقویت کند. این ارکان که در فصل ششم به تفصل شرح داده می‌شوند شامل رهبران برجسته، نیروی انسانی شایسته، فرهنگ متعالی، ساختار منعطف و سازمان یادگیرنده می‌شوند.

در فصل پایانی نیز کل فرایندی که در کتاب شرح داده شده است، با ذکر مثالی از شرکت والت‌دیسنی برای یک بار دیگر مرور و بازخوانی می‌شود.

کتاب رشد کسب و کار در ماه‌های اخیر توسط انتشارات لوح فکر منتشر شده و با قیمت 85 هزار تومان روانه بازار نشر شده است. این انتشارات کتابهای دیگری نیز در حوزه کسب و کار منتشر کرده که از آن جمله می‌توان به «رشد و تحول در سامسونگ»، «قطب‌نمای موفقیت»، «مدل‌های کسب و کار دیجیتال»، «راز موفقیت ایکیا»، «حلقه‌های طلایی برندهای موفق جهان» و «راه و روش استیو جابز» اشاره کرد.

مرتبط با : انتشارات لوح فکر
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز