سه کتاب برای تولید محتوای اثرگذار از نشر اطراف

ژیوار

انتشارات اطراف با چاپ سه کتاب، سعی کرده برندها را با قصه‌گویی و اهمیت آن در بازاریابی آشنا کند.

به گزارش کاماپرس، «کتاب همراه بازاریابان دیجیتال» کوچکترین کتاب این مجموعه است که با استفاده از تصاویر و متن‌های کوتاه، «کم‌حوصله‌ها» را با مقدمات قصه‌گویی آشنا می‌کند. این کتاب که نوشته برایان سولیس است، توسط سعید قدوسی‌نژاد و حسین فروتن به ترتیب ترجمه و ویرایش شده است. نویسنده معتقد است قصه‌ها علاوه بر ارزش و معنا باید «فایده» هم داشته باشند. به همین خاطر، مخاطب را تشویق می‌کند در فرایند قصه‌گویی به فایده‌ای که قرار است برای کسب و کارها ایجاد کند، نیز توجه داشته باشد.

چطور با قصه کسب و کارتان را رونق دهید

کتاب «بهترین قصه‌گو برنده است» از سال 1397 تا امروز دوازده بار تجدیدچاپ شده است. آنت سیمونز این کتاب را نوشته و زهرا باختری و مریم‌السادات حسینی‌سیرت به ترتیب آن را ترجمه و ویرایش کرده‌اند. نویسنده در این ضمن تعریف قصه و شرح اهمیت قصه‌گویی، 6 نوع قصه را به مخاطب معرفی می‌کند و از آنها می‌خواهد قصه‌گویی را در این الگوهای شش‌گانه تجربه کنند. این شش نوع شامل «قصه‌های چه کسی هستم؟»، «قصه‌های چرا اینجا هستم؟»، «قصه‌های آموزشی»، «قصه‌های بینشی»، «قصه‌های ارزش زیسته» و «قصه‌های می‌دانم در سرت چه می‌گذرد» هستند.


نویسنده با اشاره به آماری که از پژوهش‌های علمی حاصل شده، تاکید می‌کند مردم در بهترین حالت به 30 درصد غریبه‌ها اعتماد می‌کنند اما اگر حس کنند یک نفر را می‌شناسند و اطلاعات اندکی از او دارند، این میزان اعتماد تا 70 درصد افزایش می‌یابد. پس جوری در ارتباط با مردم و همچنین در فرایند قصه‌گویی عمل کنید که خودتان باشید و مردم حس نکنند با شما غریبه هستند.

دریان سفر امید

هفت گام قصه‌گویی برای برندها

همه مشتری‌ها قبل از خرید یک محصول، سعی می‌کنند اطلاعاتی درباره آن به دست بیاورند. نویسنده کتاب «هر برند یک قصه است» توصیه می‌کند جوری به مشتریان خود اطلاعات بدهید که کمترین میزان کالری را بسوزانند. او تاکید می‌کند که حتی اگر بهترین محصول را در بازار داشته باشید اما رقیب‌تان پیامش را راحت‌تر به مشتری منتقل کند، باز این شما هستید که بازی را واگذار می‌کنید.

نویسنده در این کتاب برای اینکه مخاطب بتواند قصه بهتری خلق کند، یک الگوی هفتگانه را شرح می‌دهد؛ در گام اول باید قهرمان قصه را که مشتری است، انتخاب کنید. در گام دوم، قهرمان با یک مشکل مواجه می‌شود؛ راهنمای حل این مشکل در گام سوم ظاهر می‌شود؛ در گام چهارم باید به مخاطب برنامه‌ای را نشان داد که مشکل قهرمان قصه را برطرف می‌کند. پس از آن قهرمان که همان مشتری است به اقدام دعوت می‌شود. در گام ششم، به مخاطب نشان می‌دهیم که چگونه یک برند مانع از شکست خوردن وی می‌شود. آخرین گام نیز بر موفقیت مشتری یا همان قهرمان قصه تاکید می‌کند.

نویسنده تاکید دارد که برندها باید به دنبال برقراری ارتباط دوسویه با مشتری باشند و همیشه خودشان را همچون یک نامزد آماده به ازدواج در معرض انتخاب مشتری قرار دهند؛ حتی در زمان‌هایی که مشتری میلی به خرید (ازدواج ندارد).
کتاب «هر برند یک قصه است» از سال 1398 تا امروز 6 بار تجدید چاپ شده است. دونالد میلر این کتاب 216 صفحه‌ای را نوشته و رسول بابایی و نیما مهدی‌زاده‌اشرفی ترجمه و ویراستاری آن را برعهده داشته‌اند.

این سه کتاب و سایر کتاب‌های نشر اطراف را از سایت این ناشرِ خلاق می‌توانید سفارش دهید.

انتهای پیام

مرتبط با : نشر اطراف
نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز