رکورد شکنی افزایش عرضه دلار و کم نشدن قیمت آن

ژیوار

با وجود حجم زیاد عرضه دلار طی یک هفته اخیر، قیمت این ارز تغییرات چندانی نداشت. دلار همچنان در محدوده قیمتی 27 هزار و 500 تومانی قرار دارد. اکنون تنها اهرم فشار برای صعود یا نزول اندک قیمت این ارز ، نرخ حواله درهم است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار ارز و دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دلار طی یک هفته اخیر نتوانسته مرز قیمتی 27 هزار و 800 تومانی را بشکند. به گفته کارشناسان بازار ارز، در حال حاضر تنها افزایش نرخ حواله درهم به بالای محدوده 7 هزار و 600 تومانی می‌تواند اهرم فشاری برای حرکت دلار به کانال‌های بالاتر قیمتی باشد. اکنون نرخ درهم در مرز قیمتی 7 هزار و 501 تومانی قرار دارد.

با وجود عرضه گسترده دلار طی یک هفته اخیر، اما قیمت آن تمایلی به کاهش نداشت و به نظر نیروهای صعودی بازار قوی‌تر از اهرم کاهشی هستند. هفته گذشته حجم عرضه دلار به قدری زیاد بود که رکورد سال را جابجا کرد. البته برخی از فعالان بازار معتقدند که این تداوم عرضه در سطح بالاست که باعث افزایش انتظارات شده است. همین عامل سبب شده تا ابزار عرضه به نوعی قدرت خود را از دست بدهد و قیمت دلار به کانال‌های پایین‌تر حرکت نکند.

دریان سفر امید

نقش اساسی اخبار سیاسی بر قیمت دلار

به هر حال گویا شوک‌های اصلی و بزرگ بازار به انتشار اخبار سیاسی احتیاج دارند. در این خصوص معامله گران به یکی از اخبار چند روز اخیر اشاره می‌کنند. این خبر به نقل از یکی از مقامات ارشد آمریکایی مبنی بر جدی نبودن ایران برای بازگشت به مذاکرات هسته‌ای منتشر و باعث حرکت قیمتی دلار تا محدوده 27 هزار و 700 تومانی شد. در حالی که همین مقام آمریکایی بعد از ظهر روز گذشته از بازگشت زودهنگام ایران به نشست‌های مذاکرات هسته‌ای خبر داد و باعث شکل گیری فشار فروش این ارز خارجی در معاملات پشت خطی شد.

در مجموع می‌توان گفت دیگر سناریوهای کاهش و افزایش قیمت دلار نقش کوچک یا کوتاه مدت‌تری نسبت به اخبار سیاسی دارند.

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز