شاسی بلند کُره‌ای 390 میلیونی بخریم یا شاسی بلند ژاپنی که 110 میلیون گران‌تر است؟

خودروهای شاسی بلند کره ای معمولا در برابر رقبای ژاپنی حرف چندانی برای گفتن ندارند اما وقتی بحث بودجه و قیمت در میان باشد ممکن است بعضی از طرفداران سفر در کوه و کویر و جنگل – آفرودبازها – یک شاسی بلند کره ای خوشنام را به رقیب ژاپنی ترجیح دهند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار خودرو و سایر بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، برای آن دسته از طرفداران خودروهای شاسی بلند که اهل گشت و گذارهای غیرمعمول در بیابان ها و جنگل ها و کوهستان ها هستند و این خودروها را به منظور سفر در جاده‌های ناهموار و بیراهه‌ها خریداری می کنند انتخاب های چندان متنوعی در بازار ایران موجود نیست.

اما در بین گزینه های موجود می توان بین خودروهای شاسی بلند کره ای و رقبای ژاپنی و حتی چینی با توجه به بودجه ای که هر متقاضی به این کار اختصاص می دهد، دست به انتخاب زد. خصوصا وقتی متقاضیان در بودجه با مضیقه روبرو باشند یا به هر دلیل دیگری برای خودروی آفرود زیر پای خود یک شاسی بلند دست دوم را ترجیح بدهند، انتخاب ها محدودتر هم می شود.

روزنامه هفت صبح در گزارشی به قلم سید محمد دادگستر به بررسی شاسی بلندهای دست دوم ولی محبوب بازار پرداخته و در بخشی از این گزارش دو خودروی کره ای و ژاپنی را نیز معرفی کرده است که در ادامه می خوانید.

راز آسمان پایتخت

خبرهای جدید و پربازدید امروز بازارها:

شاسی بلند کُره ای 390 میلیونی؛ سان گیانگ کوراندو – مدل 86

ممکنا ست شاسی بلندهای سانگ یانگ جلوه و نمای هیوندای و کیا را نداشته باشند اما در مسیرهای آفرودی به مراتب بهتر از سانتافه و سورنتو عمل می کنند. کوراندوهای حاضر در ایران در آخرین سال از حضور این خودرو در بازارهای جهانی به کشور عرضه شدند و کوراندو نتوانست حقش را از بازار بگیرد.

این شاسی بلند کوچک اندام کره ای با دو پیشرانه 2.3 لیتری – با قدرت 150 اسب بخار –  و 3.2 لیتری – با قدرت 220 اسب بخار – به بازار عرضه شد که اگر نسخه 3.2 لیتری با312 نیوتن متر گشتاور را بخرید هیچ چیزی نمی تواند درکوه و دشت جلوی کوراندو را بگیرد.

از آنجایی که بیشتر قطعات کوراندو با سانگ یانگ موسو مشترک است، چندان برای پیداکردن آنها در بازار لوازم یدکی دچار مشکل نخواهید شد. برخی از امکانات پایه کوراندو شامل؛ کولر، گرمکن شیشه عقب و آینه ها، آینه های برقی، جک گازی در موتور، تنظیم دستی ارتفاع فرمان، تنظیم کاسه چراغ جلو، چراغ احتیاط درها، قفل مرکزی و فرمان و دسته دنده چرمی می‌شود.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

شاسی بلند ژاپنی 500 میلیونی ؛ نیسان رونیز – مدل 85

این شاسی بلند حاصل همکاری خوب و البته مقطعی بین پارس‌خودرو و نیسان ژاپن در دهه هشتاد است. رونیز در بین خودروهای مونتاژی قدیمی مثل نیسان ماکسیما است و به طرز عجیبی قیمتش هیچ وقت به اندازه ای پاین نمی‌آید که بیشتر عاشقانش بتوانند یکی از آن را بخرند.

این ستاره دهه 80 صنعت خودروی ایران نسبت به رقیب همیشگی خود یعنی سوزوکی گرندویتارا قابلیتهای آفرودی بهتری دارد و از دنده کمکی هم بهره مند است. کابین آن اگرچه آپشن‌های گرندویتارا را ندارد اما صندلی‌های بزرگ و فضای خوب برای سرنشینان هر دو محور باعث شده تا رونیز برای سفرهای طولانی مدت گزینه بهتری باشد. صندوق عقب آن نیز به اندازه یک سفر قندهار فضا برای پرکردن چمدان و وسایل سفر دارد!

کیفیت مونتاژ بالای رونیز باعث شده تا بسیاری آن را به آفرودرهای جدیدتر مثل کاپرای بهمن موتور نیز ترجیح دهند. البته رونیز به خاطر عدم مجهز بودن به آپشن‌های ایمنی مثل ترمز ABS و کیسه هوا در بازار کمی  بدنام است.

شایان ذکر است پیشرانه رونیز 150 اسب قدرت دارد و گشتاور آن هم 208 نیوتن متر است.

نیسان پاترول دودر – مدل82 ؛ قیمت 250 میلیون تومان

پاترول یکی از ارزان ترین خودروهای آفرود در بازار است که می توان به سراغش رفت. اگرچه نسخه های کلکسیونی این سامورایی پیشکسوت قیمتهایی رویایی دارند اما نمونه‌های با کارکرد زیر 200 هزار کیلومتر هم با قیمت های نه چندان بالا در بازار پیدا می‌شوند.

ویژگی مثبت پاترول‌های سری 160 و 260 در بازار ایران توان آفرود قابل قبول و فراوانی نسبی قطعات مصرفی آنها به دلیل داشتن سابقه مونتاژ داخلی است. توان خوب پاترول با وجود تجهیز به پیشرانه بسیار ناکارآمد و قدیمی Z 24در استفاده از گیربکس دستی با دیفرانسیل با ضریب بسیار سنگین و طراحی بادوام قطعات فنی این خودرو است.

پاترولدر دو مدل 3 و 5 در به بازار ایران آمده و هر دو از نظر طراحی کابین دقیقاً یکسان هستند. البته در مدل 3 در یک ردیف دیگر نیز وجود دارد که می توان5 نفر به راحتی در این خودرو بنشینند اما به صورت کلی باید گفت که نه تنها صندلی ها راحت نیستند، بلکه کابینی بسیار خشک و البته ناراحت برای استفاده شهری دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

18 دیدگاه برای “شاسی بلند کُره‌ای 390 میلیونی بخریم یا شاسی بلند ژاپنی که 110 میلیون گران‌تر است؟

  1. علی گفته:

    چقدر زشته ظاهرش 😒 همینو اگه ایران میساخت همه میگفتن زشته حالا چون خارجی ها ساختن کسی چیزی نمیگه! پژو شانسی بلند که بهتره از این از نظر ظاهری

  2. علی صاحبی گفته:

    ای خاک برسرتون… با این بدقولی و بلوکه کردن پول‌های ایران در کره باز برید ماشین کره ای وارد کنید تا مثل دوو سیلو یک مدل ماشین بدن بعد کارخانه اش را بفروشن به آمریکا و یک ماشین بدون قطعات بمونه رو دست مردم نمیدونم تا کی ما باید با بی‌تدبیری مسؤلین تاوان پس بدیم ول کنید این کره ای های بی پدر ومادر خاءن رو اول پول‌های بلوکه شده را بگیرید بعد آشغالهاشون رو بخرید

  3. ایرج گفته:

    این ماشین هایی که نام بردید اگه تو امارات بزارن تو خیابون و سوئیچ و کارت و سندش هم رو صندلی باشه کسی نمی بره !!!

  4. صادق گفته:

    چرا تیتر نمیزنی که با پول بنز و بی ام و و پورش در ایران ماشین اسقاطی بخرید
    این از نظر جذب مخطب تو گینه استوایی هم جواب میده

  5. علی گفته:

    چی بگم .. ملت اینقدر دلشون خوش هست که نمیدونن با کدوم یک از این شاسی بلندها به دل کویر بزنن ..خدایا خودت یک کم از خوشی ها مون رو به مردم کشورهای عربی بده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز