سخنرانی رئیس جمهور قیمت دلار را بالا برد!

ژیوار

دلار که در ماه گذشته رشد عجیب و غریبی داشت، نهایتا طی یک هفته اخیر کاهش قیمت را تجربه کرد و اکنون در کانال 27 هزار تومانی قرار گرفته است. در حال حاضر قیمت این ارز خارجی 27 هزار و 211 تومان است که نسبت به دیروز 180 تومان افزایش داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

دیشب با پخش سخنرانی تلویزیونی رئیس دولت سیزدهم درباره شرایط اقتصادی کشور، برخی منتظر تغییر شرایط و واکنش بازار ارز نسبت به آن بودند. اما صحبت‌های دیشب ابراهیم رئیسی سیگنال خاصی به بازار ارز نداد. در واقع نه تنها در پی این اتفاق نرخ دلار کاهشی نشد و حتی به افزایش قیمت تمایل پیدا کرد!

به گزارش کاماپرس، معامله گران از صحبت‌های ابراهیم رئیسی چندان به وجد نیامدند و کاملا خنثی رفتار کردند. به گفته آن‌ها، از صحبت‌های رئیس جمهور اتفاق یا مورد خاصی برداشت نشد و گویا وی رفتار متفاوتی نسبت به گذشته نخواهد داشت. رئیسی در جریان سخنرانی، اراده‌ای جدی نسبت به مذاکرات از خود نشان نداد.

دریان سفر امید

امروز سایت‌های خارجی هم روی این اتفاق مانور دادند. سایت بلومبرگ شرایط را اینطور توصیف کرد که ایران در دور جدید مذاکرات خواسته‌‌های جدیدی از طرف‌های غربی تقاضا خواهد کرد که ممکن است به راحتی مورد پذیرش قرار نگیرد. طبق تحلیل بلومبرگ، در واقع امکان رسیدن به توافق در سال جاری چندان قوی به نظر نمی‌رسد.

اقدام مجلس برای ثابت نگهداشتن اوضاع بازار ارز

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از تشکیل کمیته مشترک دولت و مجلس به منظور اصلاح نظام رایانه‌ای، حذف بسترها و زمینه‌های رانت، از جمله اصلاح تامین ارز 4 هزار و 200 تومانی، در اقتصاد کشور خبر داده است.

به گفته میرتاج الدینی، اصلاح ساختار مربوط به تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی از جمله فعالیت‌های اصلی این کمیته خواهد بود. زیرا این موضوع پرونده فساد زیادی را به قوه قضائیه وارد کرده و باید بستر مفاسد ناشی از آن برچیده شود. مجلس در راستای بهبود شرایط ارزی کشور با دولت همگام شده و گویا به این موضوعات بسیار جدی پرداخته است.

نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز