بلاخره قیمت طلا و سکه کاهشی شد

ژیوار

کاهش قیمتی دلار و اونس طلا دست به دست هم دادند تا اندکی شرایط آشفته قیمتی را در بازار طلای داخلی بهبود ببخشند. در نتیجه این اتفاق امروز هر گرم طلای 18 عیار با کاهش 12 هزار و 500 تومانی، به محدوده قیمتی یک میلیون و 176 هزار تومان رسید. سکه امامی هم بلاخره اندکی از مسیر صعود قیمتی منحرف شد و حالا به قیمت 12 میلیون و 25 هزار تومانی معامله می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با کاهش 0.24 درصدی قیمت جهانی طلا نسبت به دیروز، سکه امامی هم از سطح مقاومتی 12 میلیون و 200 هزار تومانی عقب نشینی کرد. هم اکنون معامله گران سکه به دنبال کف قیمتی جدیدی برای بازارشان هستند.

در خصوص این کاهش و افزایش مدوام قیمتی سکه، ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران، با اشاره به قیمت اونس جهانی، اعلام کرده که تغییرات قیمتی مداوم این فلز گرانبها در بازار جهانی به سرعت اثرات خود را روی نرخ سکه منتقل می‌کند. همین موضوع باعث نوسانات ادامه دار قیمت سکه در بازار داخلی می‌شود.

دریان سفر امید

تاثیر دلار بر گرانی طلا و سکه

اخبار منتشر شده درباره اقدامات دولت سیزدهم و ایجاد گشایش در منابع بلوکه شدن ارزی کشور، زمزمه‌هایی را از توافقات سیاسی در بازار داخلی ایجاد کرده و باعث سکون قیمت اسکناس آمریکایی شده است. اکنون بازار دلار به دنبال اتفاق معناداری برای کاهش قیمتی است. از آنجا که قبلا خبر مقامات دولتی درباره آزادسازی منابع بلوکه شده منتشر شده، این بار بازار در مورد اخبار هیجان زده نشده و شاهد موج فروش نبود.

با توجه به اینکه دلار یکی دیگر از عوامل حمایتگر بازار طلا و به خصوص سکه محسوب می‎‌شود، اگر آزادسازی پول‌های بلوکه شده، در حد خبر باقی بماند و  نرخ دلار با دیگر به کانال 28 هزار تومانی رسیده و در آن ثابت شود، بازار سکه و طلا هم به سمت کانال‌های بالاتر قیمتی حرکت خواهند کرد.

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز