قیمت طلا از کنترل خارج شد

ژیوار

طلا که تا دیروز کاهش اندک قیمتی را تجربه می‌کرد، امروز با رشد 9 هزار و 200 تومانی وارد مسیر صعودی شد. اتفاقات  افغانستان عامل اصلی سیگنال افزایش قیمت برای انواع طلا در بازار داخلی به شمار می‌رود. حباب سکه امامی هم همزمان با رشد قیمتی طلا بالا رفته و به دامنه 11 میلیون و 520 هزار تومانی رسیده است. اونس طلا هم تقریبا به ثبات رسیده و اکنون در کانال هزار و 731 دلاری قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود اینکه طی چند روز اخیر قیمت اونس طلا کاهش پیدا کرد، اما نرخ دلار در بازار داخلی مانع از اثرگذاری آن بر روی بازار طلای ایران شد. اکنون هم  بازار طلا به اخبار کشور افعانستان و پیشروی طالبان در این سرزمین واکنش نشان داده و قیمت این فلز گرانبها رو به افزایش است.

در این بین اخبار منتشر شده از مجامع بین المللی بیان می‌کند که آمریکا گزینه‌های جایگزین برجام را روی میز دارد. یکی از گزینه‌ها، تخفیف‌های تحریمی به ازای متوقف شدن اقدامات تحریک آمیز هسته‌ای ایران است. براساس گزارش بلومبرگ، آمریکا هنوز به احیای برجام مایل است ولی گزینه‌های جایگزین را هم در نظر داشته و بررسی می‌کند.

دریان سفر امید

آیا قیمت طلا کاهشی می‌شود؟

با وجود رکود بازار، حباب سکه امامی خیال کوچک شدن نداشته و دیروز به 450 هزار تومان رسیده بود. علاوه بر این قیمت انواع دیگر سکه‌ها نیز در حال رشد است. به گفته نادر بذرافشان، دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا، اوایل هفته با اوج گیری قیمت‌ها تقاضا برای خرید سکه اندکی رشد پیدا کرد. اما در حال حاضر و با شروع ماه محرم این وضعیت تشدید شده است.

وی معتقد است چنانچه بانک مرکزی نوسان دلار را کنترل کند، با توجه به افت کم سابقه اونس جهانی و تعطیلی‌های پیش روی بازار طلا و کاهش تقاضا، این فلز زرد رنگ هم به محدوده‌های قیمتی پایین‌تری نزول پیدا خواهد کرد.

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
آژانس هرمس 724
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز