خطر کاهش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با دستاویز تورم‌‎زا بودن

موضع گیری برخی نمایندگان مجلس و رسانه های شناخته شده در برابر قانون همسان سازی که اجرای آن حقوق بازنشستگان را تا حدودی بهبود بخشیده انتقاد شدید بازنشستگان را برانگیخته است. بازنشستگان خطر کاهش حقوق خود را با جدی شدن این اظهارات حس می کنند و خواستار عذرخواهی ابراز کنندگان این سخنان شده اند.

به گزارش کاماپرس، اظهاراتی که از سوی تنی چند نماینده مجلس و کارشناس اقتصادی درباره تورم‌زا بودن قانون همسان سازی بیان شده و یک روزنامه قدیمی و شناخته شده نیز آن را تکرار کرده خشم بازنشستگان خصوصا بازنشستگان تامین اجتماعی را برانگیخته است.

بازنشستگان معتقدند این اظهارات می تواند راه را برای کاهش حقوق آنها باز کند و به عبارت دقیق تر افزایش حقوقی را که در انتظار آن هستند متوقف نماید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازارها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

خبرگزاری کار ایران نیز در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است؛ حمله به معاش بازنشستگان در روزهای اخیر شدت گرفته است. ابتدا الیاس نادران بود که گفت حقوق بازنشستگان تورم زاست و بعد هم مهدی طغیانی که همسان‌سازی را نادرست خواند. اما چرا نمایندگان مجلس این چنین شمشیر را علیه همسان‌سازی از رو بسته اند؟

راز آسمان پایتخت

منتقدان افزایش حقوق بازنشستگان بعد از انتخابات رنگ عوض کرده اند

علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در این رابطه می‌گوید: حق قانونی کارگران و بازنشستگان بسیار بیش از آن چیزی است که این آقایان تصور می‌کنند. ما بازنشستگان از دولت و مجلس بیش از اینها طلبکاریم و متاسفم که نادران، طغیانی، همفکرانشان و روزنامه کیهان، حقوق ناچیز و زیر خط فقر بازنشستگان را مشکل ساز و عامل تورم می‌دانند!

دهقان کیا ادامه می‌دهد: بازنشستگانِ امروز همگی نسل اول انقلاب هستند. در روزهای انقلاب و جنگ در صف مقدم حضور داشته‌اند و امروز هم برای حق طلبی در صحنه هستند. ما بازنشستگان برای دفاع از حقوق‌مان به میدان می‌آییم، بالاتر از سیاهی که رنگی نیست!

او اضافه می‌کند: امثال آقای نادران یادشان رفته که بچه کارگر و کشاورز بوده اند. البته قبل از انتخابات بارها تکرار می‌کردند که ما همه بچه کارگریم یا پدرمان کشاورز بوده یا از خانواده فقیر آمده‌ایم اما به راستی نمی‌دانم که چرا وقتی این آقایان سوار مرکب توفیق می‌شوند خیلی زود ورق برمی‌گردد و حرف‌ها عوض می‌شود؟!

اخبار مهم و پربازدید اقتصادی را بخوانید:

چرا جلوی تورم گرفته نمی شود

می‌گویند متناسب‌سازی و حقوق بازنشستگان موجب تورم شده؛ رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران می‌گوید: اگر متناسب‌سازی موجب تورم است و نمایندگان به آن معترض هستند وقتی کرور کرور پول چاپ می‌کردند و تورم ۴۱ درصدی به مردم تحمیل می‌نمودند این نمایندگان کجا بودند، چرا آن زمان اعتراض نکردند، چرا مقابل تحمیل تورم به ملت فقیر و فرودست نایستادند؟!

او با اشاره به آمارهای رسمی ادامه می‌دهد: تورم نقطه به نقطه تا اول خرداد ۷۹ درصد بوده است اما میانگین افزایش دریافتی بازنشستگان از محل افزایش مستمری‌ها و متناسب‌سازی فقط ۵۰ درصد است. گرچه هنوز هم متناسب‌سازی فروردین را نگرفته‌ایم. اما همین عددهای ساده را کنار هم بچینید تا دریابید ۲۹ درصد از سفره‌های حقیر بازنشستگان با این تورم تحمیلی قیچی شده؛ ۷۹ درصد تورم در کنارِ فقط ۵۰ درصد افزایش حقوق یعنی ۲۹ درصد عقب ماندگی معیشتی بیشتر!

او ادامه می‌دهد: شرم نمی‌کنند که اینطور راحت از سفره‌های ما بازنشستگان برداشت می‌کنند و بازهم می‌گویند حقوق‌تان زیادی است و ایجاد تورم می‌کند؟! برخی کالاهای ضروری در سبد هزینه‌های خانوار از عید تا امروز بیش از ۳ برابر گران شده‌اند. چرا نمایندگان مجلس جلوی این گرانی‌ها را نمی‌گیرند؟ چرا فقط چشم دوخته‌اند به حقوق کارگر و بازنشسته؟ اگر حقوق مزدبگیران افزوده نشود چه کسی محصولات کارخانجات را بخرد و خریدار تولید وطنی باشد؟ این آقایان با تولید و رونق تولید هم مشکل دارند وگرنه شمشیر را از رو نمی‌بستند و به جنگ حقوق ناچیز بازنشستگان نمی‌آمدند!

اخبار و ویدئوهای جذاب را بخوانید و ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

21 دیدگاه برای “خطر کاهش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با دستاویز تورم‌‎زا بودن

  1. احمد گفته:

    این آقایون حتمآ بچه‌ها شون تو خارج پول کم آوردن از این طریق میخواهند حق کارگر بازنشسته را بخورند

    • م مستمری بگیر گفته:

      این اقایان ضد انقلاب هستند ومیخواهند باتوهین بشعور کارگر وبازنشسته انها را به خیابان بکشند هیچ خیالی نبست به خیابان هم میاییم ترس برادر مرگ است نادانی بدتر مرگ ظلت بار است ما گیر بعضی ازنادان ترین وناشایست ترین مسولین افتاده ایم واگر کارگران وبازنشستگان ساکت وبی تفاوت بنشینند ونظاره گرباشند این تمامیت خواهان که خود کارفرما بامکیدن خون مردم دارای مال وملال واصل ونسب خود راگم کردهاند وغافل ازاینکه همین مردم ازنادانی اینها راروی کاراورده اند وحالا باید اراده کنند وسرجایشان بنشانند برای کارگر وبانشسته ای که شب وروزش با مذلت ونداری وفقر سپری میشود چه فرقی میکند زوتر بمیرد یادیرتر درخانه بمیرد بادرخیابان اگر این نماینده گان ادم خوبی هستند ومنظوری ندارند کلوی گران فروشان وتورم بایستند نه جلوی مردم رنج کشیده ودست کوتاه ازاین همه امکانات دنیای امروز مقداری هم برای مردم بخواهید نه همش برمن کنید

  2. مشیری گفته:

    گذشت اون زمان که بخوان حق بازنشستگان را بالا بکشند ، اینقدر تورم و مشکلات و نداشتن امید به زندگی در بازنشستگان زیاد شده که قطعاً با تجمع بعدی بازنشستگان امثال الیاس نادران به غلط کردن خواهند افتاد ، بازنشسته چیزی برای از دست دادن نداره ، به جای حرف مفت زدن برید مشکلات آب و برق و نفت و گاز رو حل کنید ، برید فکری به حال پول های بلوکه شده بکنید ، اینقدر دست تو جیب مردم نکنید

  3. محمد گفته:

    دیدگاه من اینه این پول حق جوانان بیکاره نه بازنشسته هوایی که از هیجده سالگی پول نفت رو بهشون دادن اگه این پول رو بهشون بدید دیگه ما با تورمش هرگز نمی‌توانیم ازدواج کنیم

  4. محمد گفته:

    سلام
    چرا شستا و تامین اجتماعی را برای خودتان نگه داشتید . خیلی زرنگ تشریف دارید.
    اگر از حق کارگر جمع نمی کردند آیا شستایی وجود داشت . من حساب کردم به هر بازنشسته از قبال شستا 60 میلیون تومان باید بدهید . بس است این دکان بازی ها .

  5. حسین گفته:

    جناب نادران تو و امثال تو این کشور ثروتمند رو به این روز انداختند لطف کن برو ترکیه رو ببین نه گاز داره نه نفت ، برو عراق رو ببین ۴ تا جنگ کرده با ایران ، آمربکا ، داعش ، کویت ، ایرانیها آرزو دارن برن عراق کار کنن خجالت نمی کشی ، بچه هات بهت چیزی نمی‌گن ، بهت نمی گن دروغگو ، حقوق و دریافتی خودت خدا وکیلی چقدره ، چند روز پیش یه مسیج تو واتساب اومده بود حقوق شریعتمداری کیهان ۱۸۰ میلیون حقوق ، بسه دیگه جوانمرد باشین آنچه که امام حسین گفت

  6. مهین گفته:

    بخدا خجالت داره بعد از این همه سال خدمت که تازه یکسال به حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی توجه شده و همسان تازه شروع شده اونم به ما نمی توانند ببینند والا تورم از سال 96 به بعد بصورت وحشت ناک پیشرفت کرد آیا ما که حقوقمان آن وقت هم نصف نصف این بود و کسی دلش برای ما نمی سوخت و فقط عید تا عید یه مقدار بسیار ناچیز اضافه می گردند ما مقصر بودیم در تورم پس متاسفم که بگم اقایان نگران نباشید چیزی از سفره ی شما به ما نخواهد رسید که شمشیر از رو بسته اید فقط امید وارم یک شب نه زیاد سفره تان مثل ما باشد بجای اینکه گوشت توی خورشت بریزیم باید با طمع استخوان آن درست کنیم و هزار فیلم بازی کنیم که این موقوی تر و بهتر است از خدا بترسید که آه مردم شما را نگیرد

  7. حمید گفته:

    متاسفانه همه چیز داره از کنترل خارج میشه و همه فشارها روی قشر ضعیفه جامعه است ، دیوار کوتاهتر پیدا نمیکنند. و در این زمان مسئولین بی تدبیر … مرتکب اشتباه پشت اشتباه میشن. باید خط فقر را در نظر بگیرند و سعی کنند اگر میتوانند جلو تورم متداول که هر روز نسبت به روز قبل برای تمام کالاها بوجود می آید را بگیرند.

  8. ناصر گفته:

    افرادی که باافزایش حقوق بازنشستگان مخالفت میکنن یا از لحاظ روانی دچار مشکل هستن یا اینکه جز افراد تازه به دوران رسبده ای هستن که میخوان باایجاد تشنج در نظامخود را مطرح کنن والا انسان نادانی را بگو با چنین وضعیت اقتصادی جامعه شخصیبا ۴ م زندگی میکنه میگه نابغه است لطفا بگین وراجی نکنن و بترسن از روزی که ملت ناامید وخسته بشن وهدف اینها بجز ضربه به نظام چیزدیگری نیست

  9. شیرزاد گفته:

    باعرض سلام وادب و احترام به نمایندگان محترم مجلس.آقایان نماینده بقول حضرت امام راحل ما پا برهنه ها بودیم که انقلاب کردیم.ما پا برهنه ها بودیم که پدرانمان شهید شدند و خودمان جانباز.ما پا برهنه ها بودیم که در صف اول انتخابات ریاست جمهوری و مجلس بودیم.و…چرا وقتی برای رسیدگی به امور این پا برهنه ها می‌رسد دادن حق شأن تورم زا میشود.اگر دل و جرات دارید برید سراغ کله گنده ها و آقا زاده ها که ثروت مردم را حیف و میل کردند و شما حتی جرات نمیکنید اسم آنها را ببرید.به خداوند بزرگ قسم اگر سفره ی حقیر بازنشسته ها را بیش از این کوچک کنید بدانید که بیش از این در صحنه ی سیاست نخواهید ماند.مطمین باشید.فرزند شهید و ایثارگر بازنشسته.

  10. حق گو گفته:

    از بازنشسته تأمین‌اجتماعی که خجالت نمی‌کشید که عمری را در کارگاههای دولتی جان گذاشته آگه عرضه اش را دارید حقوق بازنشسته ارتشی و نیروی هوایی را نیز دستکاری کنید که تنها از بدو ورود از بیت المال هزینه کرده و ریالی را از دسترنجش تحت قالب بیمه از آنان دریافت نشده

  11. ابراهيم گفته:

    اگر دين نداريد لاقل ازاد مرد باشيد هر چه گفتيد گفيم چشم اماكور شود چشمي كه ازاين به بعدبه امثال شماها در مورد حقش چشم كويد

  12. محمد گفته:

    ای به اصطلاح نماینده (بهتره بگیم دشمن قشرفقیر) بردار اون عینک بی بدبینیتو بیسواد مگه چقدحقوق اضافه شده بیایید ازهرگرویکنفر را انتخاب وتا پایان ماه حقوقشو وخرجشویاداشت کنید بعد حساب کنید ببینی با با همین همسانسازی تون(خاک برسرتون کنن)تا پانزده روز ازماه یکریال ازاین حقوق چیزیش باقی میمونه خدا لعنت کنه پدر ومادر اون نمایند یا اون کارشناس وکه بدون کار کارشناسی وبدون اطلاع از قیمتها که هرشب ساعت ۱و۲ بامداد افزایش پیدا میکنه وحقوق ناچیز بازنشستگان حرف مفت میزنند من عقیده دارم این گروه دلشون بحال تورم نسوخته فقط میخوان یه باردیگرمردمو توخیابون بکشونند بعد هم بگن اینا ازآمریکا واسرائیل وعربستان دستور میگیرند اینها میخواهند مردم وبرعلیه نظام وادار کنند .خدا بحق زهرا (س)آه شکمهای گرسنه وآه دل کسانیکه جلوی فرزندان موقع ازدواجشون سربزیرن هستند خودشون وخانوادشونو بگیره این کارشناسی هم مثل طراحی وساخت سدهاتون در جای جای کشوره .بیسوادها مرده شورببره خودت ونمایندگی تون در مجلس ضد مردمی تون.

  13. بازنشسته تامین اجتماعی گفته:

    باسلام و احترام.آقای نادران و آقای شریعتمداری مدیرمسئول کیهان چراسعی دارید آب درآسیاب دشمن بریزید؟چراازبازنشستگان تأمین اجتماعی کارگری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمن تراشی میکنید؟ آیا بااین گرانی وتوروم افسارگسیخته واقتصادبیمار کشورمان میتوانید باحقوق ماهیانه ۳ الی ۴ میلیون تومان یک زندگی حداقلی داشته باشید؟ اگر مردهستید بیائیدجلو.بنده بازنشسته راننده کامیون برون شهری هستم و همیشه شرمنده خانواده ام.پس اگر دین ندارید لااقل آزاده مردباشید.انصاف عدالت وووووو؟؟؟؟؟؟ مردم موقع انتخاب نمایندگان بیشتر دقت کنیم.چون خیلی زود رنگ عوض میکنند.دوره آخرزمان است

  14. a گفته:

    حقوق بازنشسته با توجه به شاخصهای اقتصادی نباید کمتر از 8 میلیون در حال حاضر باشه. نمایندگان مجلس هم نباید کلا حقوقی داشته باشند چون بقول خودشان واسه خدمت امدند نه اینکه تشنه قدرت باشند.

  15. امیر گفته:

    کیست که نداند تورم به خاطر حقوق حقه ایجاد نمی شود تورم دهها دلیل دارد که مهمترین آن چاپ پول بی پشتوانه عدم ایجاد درآمد سرانه و دلالی وسفته بازی عده ای مفت خور مافیایی هستند و حقوق مکفی کمترین مقصر هست مگر در اقتصادهای پیشرفته نمی بینید که تورم صفر درصد و حقوق کافی حقوق بگیران را آقایان ملت نادان نیست. شماها مشکل دارید.

  16. m.h.s گفته:

    ازحقوق خودتون چرا کم نمیکنیدمگه شما چه غلطی میکنیدتوی مجلس که این همه حقوق میگیریدتازه از رانتهاهم که استفاده میکنید

  17. احسان نیا گفته:

    سلام به نظرمیرسداین افرادکم بودشخصیت دارندوبااین حرفها میخواهندموردتوجه قرارگیرندکه موردنفرین قرارمیگرند ولی کاش متوجه شوندکه صندلی ریاست دو روز است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز