بورس در تیرماه 1400 در آستانه یک جهش بزرگ است؟

بورس در تیرماه 1400

هفته گذشته بورس نشانه هایی از رشد و رونق بروز داد و برخی فعالان بازار معتقدند این نشانه ها را می توان به شکل گیری موج رونق و جهش بزرگ در بازار سهام تعبیر کرد اما آیا این ارزیابی صحیح است؟

به گزارش کاماپرس، رونق نیمه اول سال 1399 در بازار سهام خاطرات تلخ و شیرین فراوانی برای سهامداران ایجاد کرده است. این خاطرات البته برای سرمایه گذارانی که از اواخر تیرماه سال گذشته وارد بازار شدند تلخ و گزنده است.

روزهای اخیر شاهد تحرک مثبت شاخص و نشانه های دیگری مثل افزایش حجم معاملات و ورود پول حقیقی ها به بورس هستیم و این نشانه ها به دقت توسط سرمایه گذاران بورسی رصد می شود.

پرسش این است که آیا تحرک های مثبت اخیر بورس راه را برای یک جهش بزرگ دیگر در بازار سرمایه – چیزی شبیه آنچه سال گذشته شاهد آن بودیم – هموار خواهد کرد؟

امیرعلی باقری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایرنا چنین احتمالی را رد می کند و در این باره می گوید: سرمایه گذاران بورس نباید انتظار شوک های قیمتی در سهام و روند صعودی غافلگیرکننده شاخص بورس در کوتاه مدت را از بازار داشته باشند.

راز آسمان پایتخت

منتظر اتفاقات سال 99 در بورس نباشید

این کارشناس بورس تصریح کرد: در کوتاه مدت افق بازار نوسان چندانی ندارد و شاهد بازاری باثبات هستیم و انتظار روند صعودی یا نزولی سنگین در کلیت بازار وجود ندارد.

به گفته وی، ریسک سرمایه گذاری در بورس بعد از تعیین تکلیف نتیجه انتخابات کمتر شده و به باور او این نکته باید مدنظر سرمایه گذاران بورس قرار گیرد که برخی از ریسک‌های داخلی در بازار سهام که در رأس آنها ریسک انتخابات ریاست جمهوری بود کاهش پیدا کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سهامداران باید نرخ بازدهی مورد انتظار را با نرخ تورم انتظاری تنظیم کنند تا نگاه واقع بینانه تری را به بازار داشته باشند، گفت: سهامداران نباید در بازار در انتظار روندهایی مانند روند سال ٩٩ در بازار باشند و باید به بازار نگاه واقع بینانه تری را برای معاملات داشته باشند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “بورس در تیرماه 1400 در آستانه یک جهش بزرگ است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز