وضعیت قرمز و کمبود آب در 100 شهر کشور

ژیوار

یک مقام مسئول در صنعت آب کشور اظهار کرد: در سالجاری ۲۱۰ شهر با تنش آبی روبرو هستند که از این تعداد ۱۰۰ شهر در وضعیت قرمز هستند.

به گزارش کاماپرس، زنگ خطر کم آبی در سراسر کشور به صدا درآمده و از هم اکنون در حالی که هنوز روزهای داغ تابستانی را درپیش داریم، وضعیت قرمز در آب مصرفی بسیاری از شهرهای کشور قابل مشاهده است.

مدیرعامل آبفا امروز در پاسخ به این که چند شهر در حال حاضر با کمبود آب مواجه اند، گفت: پیش بینی کرده ایم امسال در مقایسه با سال گذشته که سالی پر آب بود، شهرهایی که با تنش آبی روبرو هستند بیش از ۲۱۰ شهر باشند که از این تعداد حدود ۱۰۰ شهر در وضعیت قرمز هستند یعنی این ۱۰۰ شهر بیش از ۱۰ درصد کمبود آب دارند.

با مدیریت فشار آب با کم آبی مقابله می کنیم

بنا به اعلام مهر، حمیدرضا جانباز افزود: البته راهکارهای مناسبی را برای بهبود این شرایط در پیش گرفته ایم که یکی از آنها تسلط بیشتر ما بر شبکه‌های آبرسانی است تا با مدیریت فشار موضوع تأمین آب را مدیریت کنیم. از سوی دیگر تأمین برق مورد نیاز سامانه‌های آبرسانی را طی ارتباطی که با بخش برق وزارت نیرو برقرار کرده ایم، در اولویت داریم تا در آخرین اولویت شاهد قطع برق این سامانه‌ها باشیم. این در حالی است که مجهز به مولدهای برق اضطراری نیز شده ایم تا بتوانیم تأمین آب پایداری را برای شهرهای کشور داشته باشیم.

دریان سفر امید

به گفته این مقام مسئول، پیش بینی می‌شود با وجود کمبود بارش بی سابقه در سال جاری آبی و همچنین افزایش دمای قابل توجه بتوانیم با کمترین چالش از این ایام عبور کنیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
تهران آهن
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز