روز منفی بورس با وجود درخشش سهام خودرویی ها

ژیوار

سهام شرکت‌های خودرویی امروز در بورس مشتاقان فراوانی داشت اما نهایتا صف فروش های تکراری، شاخص بازار سهام را منفی کردند.

به گزارش کاماپرس، بازار سهام امروز بدون توجه به رشد 500 تومانی دلار در بازار آزاد کماکان به نزول خود ادامه داد گرچه این نزول چندان شدید نبود.

خودرویی ها امروز یکشنبه 26 اردیبهشت ماه در بازار سهام پرفروغ ظاهر شدند و صف خریدهای خوبی برای سهام آنها شکل گرفت. این هم از عجایب بورس تهران است که شرکت هایی با زیان انباشته چند هزار میلیاردی ناگهان مورد توجه و رغبت سهامداران قرار می گیرند.

البته صف خریدهای امروز بازار در برابر صف های فروش چندان مجال عرض اندام نداشتند. فهرست کوچک صف‌های خرید امروز در اختیار لیدر‌های گروه خودرو و ساخت قطعات بود. نماد شرکت سایپا یعنی خساپا با صف خرید ۵۵ میلیارد تومانی در صدر این فهرست ایستاد و پشت سر آن نماد ایران خودرو (خودرو) با صف خرید ۲۶ میلیارد تومانی به چشم می‌خورد. خگستر هم به عنوان دیگر نماد خودرویی با صف خرید ۱۴ میلیارد تومانی در رتبه سوم قرار دارد. شصدف، سرچشمه، سپ، خبهمن و وپارس از دیگر نماد‌های دارای صف خرید در بازار امروز هستند. در اینجا صف خرید ۱۵۶ میلیارد تومانی برای عرضه اولیه فگستر در نظر گرفته نشده است.

فرارو گزارش کرده است که شاخص کل بورس تهران بعد از رفت و برگشت سه هزار واحدی در بازار نسبتا متعادل امروز، نهایتا با ۷۹۱ واحد کاهش به کار خود پایان داد و روی رقم یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۸۰۴ واحد ایستاد. نمادهای فارس، کچاد، خودرو، خساپا و اپال بیشترین تلاش را برای مثبت نگه داشتن شاخضص کل به خرج دادند اما زورشان به فولاد و فملی و البته شرکت‌های کوچک نرسید.

دریان سفر امید

امروز شاخص کل هفت صدم درصد کاهش داشت، اما شاهد ریزش ۱.۰۱ درصدی شاخص هم‌وزن بودیم. موردی که در نتیجه کاهش حجم مبنا اتفاق افتاده و نشان می‌دهد قیمت پایانی سهام شرکت‌های کوچک این روز‌ها کاهش شدیدی را تجربه می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز