تجربه‌ی نیکوکاری با ویکی نیکی در ۱۲ نکته

ژیوار

پلتفرم ایرانی «ویکی نیکی» از سال 1395 در زمینه انتشار محتوا و اطلاعات حوزه نیکوکاری و اقدامات بشر دوستانه، مشغول به فعالیت است. این برنامه در ایجاد تاثیر مثبت اجتماعی در کنار کسب درآمد تلاش می‌کند. ویکی نیکی به خیریه‌ها در راستای دیجیتالی شدن و حضور موثر آن‌ها در فضای مجازی کمک می‌کند.

در ادامه کاماپرس نکاتی درباره این مجموعه را برای اطلاع بیشتر علاقمندان و نیکوکاران مطرح می‌کند؛

1. ویکی نیکی از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرد. مجید ولی محمدی و احسان توسلی زاده تاسیس کنندگان این مجموعه هستند.

2. این برنامه توسط یک شرکت محدود خصوصی به نام «بهین سپهر رایانه» اداره می‌شود. مرکزیت این شرکت در شهر تهران است.

3. ویکی نیکی در قالب سامانه مددجو، سایت ساز و ارائه خدمات تخصصی مالی به کاربران خود خدمات ارائه می‌دهد.

دریان سفر امید

4. ویکی نیکی مطالبی درباره کلاهبرداری به نام خیریه‌ها، محک، تدوین بدنه طرح پیشنهادی، مدیریت ریسک پروژه و … را در قسمت دانش نیکی ارائه داده است.

5. موسسات خیریه لبخند مبین آرا، مهر آفرینان جوان، حامی راه انسانیت، حامیان مهر حکیم تهران، کاهش آسیب پیام آوران همیاری، گوهر پاکی حضرت رقیه (س) و … از مجموعه‌های همکار ویکی نیکی شناخته می‌شوند.

6. این مجموعه بابت ارائه خدمات عمومی از کاربران خود هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. در مراحل پیشرفته، یعنی برای ارائه محصولات و خدمات تخصصی و همچنین نوع خدمات و اندازه خیریه‌ها، طبق قرارداد شکل گرفته، هزینه ارائه خدمات دریافت می‌شود. همچنین طبق قرارداد مالی، 2 درصد از وجوه جمع آوری شده برای خیریه‌ها به ویکی نیکی تعلق می‌گیرد.

7. کاربران این مجموعه امکان بررسی رتبه و بهره وری موسسات خیریه را با توجه به گزارش دارایی‌ها، اموال و اسناد و مدارک آن‌ها دارند. داده‌های موجود در سیستم دریافت نظرات کاربران «ویکی نیکی» نیز به صورت مستمر بررسی، بازبینی و تحلیل می‌شود.

8. همه موسسات خیریه حاضر در وبسایت ویکی نیکی، دارای مجوز و شماره ثبت رسمی توسط ارگان‌های مربوطه معتبر هستند.

9. پروفایل خیریه‌ها در وب سایت این مجموعه بر اساس اطلاعات اولیه و طبق گزارش‌های عمومی آن‌ها فهرست شده‌اند. همچنین هیچ پروفایلی بر اساس هیچ درخواستی از نمایه پلتفرم ویکی نیکی حذف نمی‌شود.

10. دفتر شما، دیدوگرام، امید فردا، پرتال، بنیاد آلاء و … از همراهان این مجموعه هستند.

11. ویکی نیکی تاکنون دیپلم افتخار جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت، لوح تقدیر دومین همایش ملی خیر ماندگار، عنوان استارتاپ با بیشترین فعالیت در حوزه اجتماعی نخستین رویداد « نواندیشان فناوری‌های مالی» و … را کسب کرده است.

12. این مجموعه در رویداد الکامپ 1397 حضور داشت. الکامپ رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور است.

مرتبط با : ویکی نیکی
نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز