هشدار مهم پلیس فتا درباره کلاهبرداری به بهانه هدیه نوروزی

ژیوار

پلیس فتا درباره کلاهبرداری هایی که به بهانه اهدای هدیه نوروزی در فضای مجازی انجام می شود به کاربران هشدار داد.

به گزارش کاماپرس، ایام و مناسبت ها بهترین فرصت را در اختیار افراد شیاد و سودجو قرار می دهد که با سوء استفاده از شرایط اقدام به کلاهبرداری کنند و فضای مجازی نیز همیشه بهترین بستر را در اختیار این افراد قرار می دهد.

در نوروز هم کلاهبرداری های زیادی به بهانه اهدای هدیه نوروزی در فضای مجازی انجام می شود که واکنش پلیس فتا را در پی داشته است. این کلاهبرداری ها بیش از همه با ارسال لینک هایی برای کابران انجام می شود که آنها را با دستاویز برنده شدن هدیه به فضای فیشینگ می کشاند.

لینک هایی که 100 درصد آنها کلاهبرداری است

رئیس معاونت اجتماعی پلیس فتای ناجا ضمن هشدار در مورد این لینک ها با تاکید بر این که لینک هایی که خبر از برنده شدن هدیه می دهند 100 درصد کلاهبرداری هستند ، اظهار کرد: وقتی لینک دریافت هدیه برای کاربران ارسال می شود بسیاری از افراد بدون تحقیق وارد لینک می شوند و وقتی وارد لینک می‌شوند در سایت‌های سوری اطلاعات خود را وارد می‌کنند.

دریان سفر امید

سرهنگ پاشایی ادامه داد: از اینجا به بعد کاربر دقیقا در دام مجرمان سایبری قرار می گیرد و آنها افراد را به روش های مختلف و با فریبکاری به درگاه‌های بانکی هدایت می کنند و از مبالغ ناچیزی ۵ هزار ۱۰ هزار تومانی تا مبالغ کلان از حساب این افراد خارج می کنند.

عضو کردن افراد در گروه های مجازی بدون رضایت آنها، جرم است

بنا به اعلام عصر ایران، وی درباره لینک‌هایی که کاربران را در گروه های تلگرامی یا واتساپی و غیره عضو می‌کند و به کاربران وعده می دهد با عضو کردن اعضای دیگر به حساب آنها پولی واریز می شود نیز به شدت هشدار داد و تصریح کرد: از نظر قانونی عضو کردن افراد در گروهی بدون رضایت خود فرد، جرم و قابل پیگرد است. ضمنا تمام این گروه‌ها که چنین وعده هایی می دهند کلاهبرداری است و هشدار ما این است که افراد در چنین گروه‌هایی وارد نشوند.

شایان ذکر است؛ فیشینگ کارت بانکی با ایمیل‌های فریبنده از روش‌های معمول در فیشینگ است. چنانچه ایمیل غیرمنتظره دریافت کردید که در آن از کلمه‌های «فوری» یا «منتظر پاسخ شما هستیم» استفاده شده بود بدانید که سیستم بانکی هیچگاه از طریق ایمیل از شما درخواست نمی‌کند اطلاعات بانکی‌تان را برای آن‌ها ارسال کنید.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار و گزارش های مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز