نایاب ترین لندکروزر جهان در ایران + تصاویر

ژیوار

یکی از نایاب ترین خودروهای جهان در ایران است. خودرو استودی بیکر لندکروزر حدود ۷۱ سال پیش تولید شده است.

به گزارش کاماپرس، از خودروی استودی بیکر لندکروزر فقط دو دستگاه در ایران وجود دارد. نکته مهم این است که این خودرو در سطح بین المللی یکی از نایاب ترین خودروهای کلاسیک است که سالهاست تولید آن متوقف شده است و به همین دلیل در گروه خودروهای تاریخی و کلکسیونی دنیا قرار می گیرد.

این خودرو ۷۱ سال پیش یعنی سال 1950 تولید شده است.استودی بیکر لندکروزر از سال 1934 تا 1954 توسط شرکت ایندیانا تولید شد. البته سازنده این خودرو در سال 1967 ورشکست شد و دیگر نتوانست از این تیپ خودروهای عجیب کلاسیک به بازار عرضه کند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

مدل لندکروزر از سال 1933 تا 1954 روی خط تولید استودی بیکر قرار داشت. این خودرو مربوط به نسل دوم آن است که بین سالهای 1947 تا 1952 تولید می‌شد. با تحول در طراحی این خودرو و افزودن آپشنهای متنوع، این مدل 1950 که به دماغه گلوله ای معروف شد، توانست 10 هزار دستگاه بیشتر از مدل 1949 بفروشد و در سال 1951 فروش آن با افزایش 12 هزار دستگاهی سر به فلک کشید.

دریان سفر امید

اما شانس با لندکروزر یار نبود و سال 1954 آخرین سالی بود که این خودرو به بازار عرضه شد. با اینکه این خودرو در دنیا نایاب است، اما گفته می شود از این خودرو دو دستگاه در ایران وجود دارد.
عکسهای استودی بیکر لندکروزر در صفحه اینستاگرام پیمان جهانی منتشر شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز