هاچبک K121 ایران خودرو و ۴ نکته مهم درباره آن

ژیوار

اولین هاچبک ملی ایران خودرو سال ۱۴۰۰ معرفی و رونمایی می‌شود.

به گزارش کاماپرس، هاچبک K121 ایران خودرو قرار است یک خودروی کوچک شهری و البته با قیمت مناسب باشد. خودرویی با سه سیلندر و اتاقی کوچکتر از پژو ۲۰۶ و نزدیک به طراحی دوو ماتیز.

با اینکه تا کنون اطلاعات چندانی از این هاچبک جدید ایران خودرو منتشر نشده است ، اما ابوطالب نصیری مدیراجرایی پروژه گیربکس 6 سرعته ایران خودرو در مصاحبه‌ای درباره موتور و گیربکس این خودرو صحبت کرده است که نکات مهم آن در این مطلب آمده است.

برای موتور سه سیلندر که قرار است روی یک خودرو کوچک قرار بگیرد یک گیربکس پنج سرعته دستی طراحی شده است. قطعات آن گیربکس مشابه همین گیربکس شش سرعته است اما دنده شش حذف شده است. این گیربکس، در واقع نسخه تغییریافته‌ای از همان گیربکس 6 دنده جدید MT6 ایران خودروست که از اسفندماه 99 تولید آن شروع شده است.

۲-موتور سه سیلندر با ۷۲ اسب بخار

دریان سفر امید

ایران خودرو برای هاچبک K121 از پایه‌ترین نسخه موتور سه استوانه جدیدش بهره گرفته است. موتور 3 سیلندر K121 ایران خودرو از نوع 3F0N است که 72 اسب بخار و 98 نیوتن متر تولید می‌کند. این موتور مصرف سوختی در حدود پنج لیتر در 100 کیلومتر دارد که می‌تواند برای یک خودرو کوچک شهری بسیار مناسب باشد.

3- هاچبک جدید سال ۱۴۰۱ وارد بازار می‌شود

گفته می شود ایران خودرو سال ۱۴۰۰ از هاچبک K121 خود رونمایی خواهد کرد؛ این خودرو اگر در سال 1400 رونمایی شود، حداقل یکسال طول می کشد تا به تولید انبوه برسد. پس به احتما زیاد خودرو ملی جدید ایران خودرو سال ۱۴۰۱ وارد بازر می‌شود.

۴-قیمت هاچبک K121 هم قیمت پژو ۲۰۷

کارشناسان بازار خودرو پیش بینی می کنند قیمت هاچبک جدید ایران خودرو، از قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ بالاتر است،‌چون هم تکنولوژی و کیفیت ساخت بالاتری دارد، هم امکاناتش بیشتر شده و هم اینکه ساخت قطعاتش، هنوز به درصد بالایی از داخلی‌سازی نرسیده است.

با این اوصاف K121 ایران خودرو ق از تیپ 5 گران‌تر است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به قیمت پژو 207 نزدیک باشد. البته همه این پیش بینی ها در حد حدس و گمان است و نمی توان به طور قطع درباره قیمت این خودرو جدید ایران خودرو صحبت کرد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودرو
نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز