9 نکته که باید درباره هواپیمایی آسمان بدانید

ژیوار

شرکت هواپیمایی آسمان از شرکت‌های باقدمت داخلی است. این مجموعه از بدو تاسیس دو شاخص مهم توسعه ناوگان و توسعه توانمندهای فنی-عملیاتی را مدنظر داشته، البته در راه دست‌یابی به این دو همواره تلاش کرده و نتایجی نیز در این زمینه به‌دست آورده است.

در ادامه کاماپرس 9 نکته از هواپیمایی آسمان را منتشر می‌کند که دانستن آن‌ها برای افراد فعال و علاقه‌مند به حوزه هواپیمایی و حمل‌ونقل هوایی مفید است؛

1. شرکت هواپیمایی آسمان در سال 1359 با ادغام چهار شرکت هوایی ایرتاکسی، پارس ایر، ایر سرویس و هور آسمان، آغاز به کار کرد. این شرکت در سال 1381 به صندوق بازنشستگی کشور واگذار شد. مدیریت این مجموعه اکنون با مهدی قادری است.

2. خدمات این مجموعه حمل‌بار، آموزش، ایمنی، تعمیر و نگهداری، بازاریابی و حراست اعلام شده است. ایرلاین آسمان دوره‌های آزاد مهمانداری را نیز برگزار می‌کند، هم‌چنین شرکت آسمان هم‌اکنون برای دوره‌های تایپ هواپیما در مرکز آموزشی خود، ثبت‌نام انجام می‌دهد.

3. ایرلاین آسمان سه مرکز پروازی در تهران، مشهد و شیراز را در اختیار دارد. این سه مرکز، همگی خدمه پروازی و آشیانه‌های تعمیر و نگهداری را به‌صورت مستقل دارند.

دریان سفر امید

4. این مجموعه 33 فروند هواپیما در ناوگان هوایی خود دارد. هواپیمایی آسمان دارای 18 نمایندگی فعال در شهرهای مختلف کشور است.

5. ایرلاین آسمان به 40 نقطه از کشور شامل شیراز، مشهد، اهواز، رشت، چابهار، بندرعباس و … پرواز دارد. مقاصد پروازهای خارجی این شرکت 13 منطقه خارجی از جمله ایروان، استانبول، دوشنبه، مسقط، دبی، کویت و … اعلام شده است.

6. در حال حاضر این مجموعه به عنوان یکی از اعضای یاتا- انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی- شناخته می‌شود. از آخرین دستاوردهای این شرکت کسب گواهینامه‌ آیوسا- ممیزی ایمنی عملیات- در سال 1397 است.

7. آسمان بین سال‌های 1397 تا 1399، توانست 5 گواهینامه بین‌المللی کسب کند. این شرکت هواپیمایی در سال 1393 عنوان بهترین و امن‌ترین ایرلاین داخلی را از آن خود کرد.

8. از برنامه‌های دیگر هواپیمایی آسمان ورود به بازار بورس است. مدیرعامل این شرکت در بهمن‌ماه سال جاری اعلام کرد که به منظور ورود شرکت هواپیمایی آسمان به بورس، مذاکراتی با شرکت تامین سرمایه آتیه و شرکت‌های مهم بورسی صورت گرفت و این مذاکرات در آینده نیز ادامه دارد.

9. تاکنون برای این شرکت چندین سانحه هوایی ثبت شده است. آخرین حادثه برای شرکت هواپیمایی آسمان، مربوط به پرواز 3962 از فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد اردبیل اعلام شد. علت حادثه، آسیب موتور هواپیما بود، این حادثه تلفات جانی به همراه نداشت.

مرتبط با : هواپیمایی آسمان
نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز