خطای 502 و نمایشگاه مجازی کتاب

ژیوار

این روزها هزاران کاربر برای ورود به سایت نمایشگاه مجازی کتاب با خطای 502 مواجه می شوند و این معضلی است که ریشه در ناتوانی مجریان این نمایشگاه در برگزاری آبرومندانه یک رویداد فرهنگی دارد.

به گزارش کاماپرس، مجریان نمایشگاه کتاب تهران که یکی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی کشور به شمار می رود و از جنبه تجاری نیز برای ناشران اهمیت فراوانی دارد امسال این نمایشگاه را به صورت مجازی برگزار کرده اند اما در راه اندازی یک سایت کارآمد برای این رویداد ناتوان مانده اند.

خطای 502 مانع ورود به  زرگترین رویداد کتاب کشور!

برای راستی آزمایی صحت این ادعا کافیست سعی کنید از درگاه اینترنتی که برای نمایشگاه مجازی کتاب تعریف شده وارد این سایت شوید. اگر در اولین تلاش موفق شدید شما جزو خوش شانس ها هستید چرا که هزاران کاربر به جای ورود به سایت نمایشگاه با خطای 502 مواجه می شوند.

خطای 502 در اغلب اوقات زمانی روی می‌دهد که شما سعی می‌کنید یک صفحه وب را بازدید کنید، اما یک سرور وب، پاسخ نامعتبری از سرور وب دیگر دریافت می‌کند و به زبان ساده این مشکل به خود سایت مربوط است.

دریان سفر امید

اگر شما جزو خوش شانس هایی باشید که خطای 502 مانع ورودتان به نمایشگاه مجازی کتاب نشود در سایت نمایشگاه با مشکلات دیگری مواجه می شوید که شما را سردرگم می کند.

معایب ابتدایی و آزاردهنده سایت نمایشگاه

نواقص سایت یک نمایشگاه مجازی آن هم در حد و اندازه های یک رویداد مهم فرهنگی بزرگ مثل نمایشگاه کتاب حقیقتا موجب تعجب است به شکلی که این سایت فاقد ابتدایی‌ترین شاخص‌های یک سایت کارآمد است؛ شاخص هایی که معمولا حتی در سایت فروشگاه‌های اینترنتی نوپا هم قابل مشاهده اند.

به عنوان مثال سایت نمایشگاه مجازی کتاب دسته‌بندی موضوعی کتاب ها را ندارد، امکانات جستجو در این سایت بسیار ابتدایی و محدود است، تعداد نتایج جستجوها مشخص نیست ، امکان انتخاب تعداد نتایج در یک صفحه‌ وجود ندارد. این ها بخشی از مشکلات این سایت به شمار می رود و می توان به این فهرست نواقص دیگری را نیز افزود.

یک انتقاد مهم به سیاست گذاران نمایشگاه کتاب

معضل دیگری که مخاطبان این رویداد فرهنگی را آزار می دهد این است که اپراتورهای تلفنی نمایشگاه مجازی کتاب اطلاعات زیادی درباره این رویداد ندارند و از طرفی کاربر دقایق زیادی پشت خط معطل می‌ماند تا آنها پاسخگوی سوالات باشند.

سیاست گذاران این نمایشگاه نیز همچون مجریان آن باید مورد انتقاد قرار گیرند چرا که در مورد برنامه ریزی زمانی این رویداد هم کوتاهی هایی صورت گرفته است. برای مثال معلوم نیست چرا وقتی نمایشگاه کتاب به صورت مجازی برگزار شده است، سیاست گذاران فقط 6 روز زمان برای برگزاری آن در نظر گرفته‌اند؟

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نهال گشت
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز