یارانه ۱۰۰ هزار تومانی کرونا/ چه کسانی به اشتباه یارانه گرفتند؟

ژیوار

پس از واریز اولین مرحله از کمک معیشت ۱۰۰ هزار تومانی کرونا، حالا خیلی از متقاضیان به عدم دریافت این یارانه معترض هستند.

به گزارش کاماپرس، اولین مرحله از کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی کرونا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۷ آذرماه انجام شد، اما خیلی از خانواری که خود را مشمول این طرح می دانند، اعلام کرده اند یارانه ای به حساب آنها واریز نشده است. این در حالی است که گفته می شود بعضی از بیمه شدگان و بازنشستگان این یارانه ۱۰۰ هزار تومانی را دریافت کرده اند. پس از انجام واریزی‌ها، در دو روز گذشته بسیاری از متقاضیان نسبت به عدم دریافت این کمک بلاعوض معترض بودند. معیار واریز این یارانه عدم دریافت حقوق ثابت است، همچنین خانوار نباید تحت پوشش بیمه باشند و باید جزو یارانه‌بگیران معیشتی باشند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

بسیاری از خانوارهای معترض اعلام کرده اند که شرایط دریافت این یارانه را داشته‌اند اما هیچ گونه وجهی برایشان واریز نشده است. به گزارش تجارت نیوز، به نظر می‌رسد در شناسایی مشمولان خطایی رخ داده یا ممکن است که معیارهای شناسایی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نظر گرفته نسبت به اطلاعیه‌ای که در ابتدای آذر ماه منتشر کرد، تغییر کرده باشد.

شاید تجدید نظر شود

دریان سفر امید

آخرین پیگیری‌ها حاکی از این است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن پذیرش احتمال بروز خطا به دنبال آن است که راهی را برای بررسی این اعتراضات معرفی کند که در صورت اعلام این روش اعتراضی، احتمالا تجدیدنظری در مشمولان یارانه 100 هزار تومانی انجام خواهد شد.

ضمن اینکه اطلاعات خیلی از مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و بازنشسته‌ها در نهادهای مرتبط وجود دارد که با توجه به واریز برای برخی از مشمولان این نهادها، احتمالا بررسی‌هایی از این نهادها نیز انجام شود. در مقابل کسانی که ادعا می‌کنند مشمول این طرح می‌شوند باید منتظر باشند تا وزارت کار در آینده نزدیک راه اعتراض را اعلام کند.

واریزی‌ که پنج شنبه انجام شد اولین نوبت از چهار نوبت کمک بلاعوض 100 هزار تومانی بود و قرار است در سه ماه دی، بهمن و اسفند نیز این یارانه پرداخت شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “یارانه ۱۰۰ هزار تومانی کرونا/ چه کسانی به اشتباه یارانه گرفتند؟

  1. حسین گفته:

    با سلام
    من 4 شرط که گفته بودن را داشتم بامستند حاضرم ارائه بدم ولی دریافت نکردم فکر کنم الا بختکی بوده من الله توفیق

  2. ایرانیم گفته:

    درامدهای ملی ناشی از نفت و گاز و فراورده ها و شرکتهای ملی+منابع ثروت طبیعی، متعلق به همه مردم است، به بهانه حمایت از فرودستان، اقلیت ثروتمند محروم از دریافت یارانه و سهام عدالت کردند (در حالیکه لااقل میتوانستند سیستم خوداظهار بگذارند و تصریح کنند که عدم دریافت یارhنه یا سهام عدالت به معنی مالیات مضاعف و اینها نیست تا ثروتمندان خودشان جای فقرا جا نزنند تا از ترش مالیات مضاعف فیرنمایی کنند) نتیجه این شد بخش بزرگی از دریافت کنندگان یارانه نقدی و سهام عدالت ثروتمند هستند و در عین حال به دلیل سیستم ضعیف تشخیص، بسیرای قرودستان نتوانستند از یارانه و سهام عدالت بهره مند شوند! عدالت تبعیضی در کشوری که فاقد سیستم تشخیص و اراده کافی مسئولان است موجب شده میلیون نفرها محروم حتی از بیمه اجتماعی و حداقل تضمین زنده مانی شوند! مثلا در حالیکه آمار و اسناد ملی وجود دارد که میلیون نفرها وجود دارند هرگز سفر خارجی نرفتند و هرگز خودروی چند صد میلیونی و خانه میلیاردی ندارند و هیچ سابقه بیمه چندساله که بتوانند از بیمه بیکاری بهره ببرند (اغلب بیکار یا پاره وقت و زیر پایه قانون کرا مزد بخور و نمیر دارند!)و حتی در سن میانسالی نتوانستند ازدواج کنند، اما از یارانه و کمکهای بحران کرونایی بهر ببرند!
    عدالت در جمهوری اسلامی چگونه است؟ از یک طرف رانتخواران از کارمندان دولتی با حقوق دایما در حال افزایش و انواع امتیازت مثل بیمه و سنوات و عایله و دسته چ در حکم پول نقد و تضمین وامهای کم سود! و اما میلیون نفرها بدون هیچ سیستم حمایتس و در فقر و فرودستی!

  3. مجید گفته:

    …کشوری سرشار از معادن و منابع انرژی و …… ولی مردمی زیر خط فقر ، دزدی ، اختلاس ؛ رانت ؛ فقر و فحشا و ………….. واقعا مشکل کجاست ، چرا مسئولین سکوت کردند ، آیا مشغول خوردن هستند ؟ در این اوضاع کمر شکن تورم خجالت نمیکشید از یارانه 100هزار تومانی ؛ پول دو کیلو مرغ هورمونی !!!!!!!!!!! تاریخ ثابت کرده است که ظلم پایدار نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز