عرضه اولیه کوثر بهمن و 2 نکته کلیدی درباره آن

ژیوار

امروز سه شنبه 18 آذرماه از ساعت 13 تا 17 عرضه اولیه کوثر بهمن – شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن با نماد (وکهبمن) – انجام می شود و متقاضیان شرکت در این عرضه باید به چند نکته کلیدی توجه کنند.

به گزارش کاماپرس، شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن که سهام آن با نماد (وکهبمن) از امروز سه شنبه 18 آذرماه به جمع سهام های قابل معامله در بورس تهران می پیوندد از زیرمجموعه های بانک سینا به شمار می رود و این بانک نیز خود از شرکت ها تابعه بنیاد مستضعفان است. بر این اساس بورسی شدن چند شرکت تابعه این بنیاد که فتاح رئیس بنیاد مستضعفان وعده آن را داده بود در حال محقق شدن است.

متقاضیان شرکت در عرضه اولیه کوثر بهمن که دومین عرضه بعد از اصلاح بازار به شمار می رود باید به 2 نکته کلیدی توجه کنند.

1. متقاضیان همچنان میلیونی و احتمال اختلال سامانه های معاملاتی همچنان بالا است

شاید برخی متقاضیان شرکت در این عرضه اولیه تصور کنند عرضه اولیه کوثر بهمن به دلیل بحث هایی که در مورد قیمت گذاری بالای این سهم وجود دارد یا به دلیل خاطره ناخوشایندی که سهامداران از برخی عرضه اولیه ها دارند، متقاضی چندانی نخواهد داشت اما این تصور درست نیست. این عرضه قطعا متقاضیان میلیونی خواهد داشت و احتمال ایجاد اختلال در سامانه های معاملاتی کارگزاری ها یا سازمان بورس به دلیل ترافیک بالای کاربران وجود دارد. بنابراین اگر قصد شرکت در عرضه را دارید حتما در ساعت های اولیه اقدام به ثبت سفارش خرید خود کنید و این کار را به ساعت های پایانی موکول نکنید.

دریان سفر امید

اخبار مهم بورس را بخوانید:

2. مبلغ نقدینگی مورد نیاز این عرضه را حداقلی در نظر نگیرید

می دانیم که حداکثر سهمیه در نظر گرفته شده برای هر کد بورسی در عرضه اولیه کوثر بهمن 100 سهم است و بنابراین حداکثر مبلغ خرید برای 100 سهم این شرکت 1454975  ریال معادل 145 هزار و 497 تومان است. در عرضه های اولیه معمولا برآوردی از مشارکت کنندگان وجود دارد و حرفه ای ها بر اساس این برآورد مبلغ لازم برای شرکت در عرضه را مشخص و با حداقل مبلغ لازم در عرضه شرکت می کنند. در این عرضه پیش بینی تعداد مشارکت کنندگان کار ساده ای نیست و تخمین زده می شود بین 3 تا 5/5 میلیون نفر در عرضه شرکت کنند. بر این اساس اگر مبلغ حداقلی 60 تا 65 هزار تومان را که بر مبنای تعداد شرکت کنندگان بالای 5 میلیون و تخصیص 45 سهم به هر کد در نظر گرفته شده برای ثبت سفارش خود در نظر بگیرید چنانچه تعداد مشارکت کنندگان کمتر باشد این مبلغ کفاف خرید تعداد بیشتر سهام – که می تواند تا 70 سهم و بیشتر باشد – را نخواهد داد. بنابراین توصیه می شود در این عرضه با نقدینگی حدود 90 هزار تومانی شرکت کنید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مهم بورس عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “عرضه اولیه کوثر بهمن و 2 نکته کلیدی درباره آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز