خرید واکسن کرونا ؛ آخرین خبر به روایت رئیس کل بانک مرکزی

ژیوار

رئیس کل بانک مرکزی از مسدود بودن تمام مسیرهای خرید واکسن کرونا به دلیل تحریم های آمریکا خبر داد و تحریم نبودن معاملات دارو را ادعای دروغین آمریکا دانست.

به گزارش کاماپرس، با رسیدن فصول سرد سال و اوج گیری دوباره کرونا تلفات این بیماری نیز با وجود برقراری محدودیت تردد و تعطیلی کسب وکارها همچنان ادامه دارد. اخبار تلاش برای خرید واکسن کرونا نیز هر از چندی توسط مسئولان منتشر می شود اما به نظر می رسد مانع تحریم همچون دیواری بلند بین این واکسن و کشور ما عمل می کند.

در تازه ترین تحول عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران در در یادداشت اینستاگرامی خود در خصوص واکسن کرونا نوشته است: برخی افراد نادانسته یا مغرضانه سعی در تطهیر اقدامات غیر انسانی آمریکا در تحریمی را دارند و تنها به ادعای دروغین آمریکا بر عدم محرومیت معاملات دارو تاکید می‌کنند.

هر مسیری برای پرداخت ارز خرید واکسن کرونا با مانع تحریم آمریکا مواجه است

برای ثبت در حافظه تاریخ می‌گویم: اعلام خبر مربوط به توزیع واکسن کرونا توسط برخی کشورهای همسایه بین مردم شان تلخ‌ترین پاسخ به این عده است.

دریان سفر امید

از آنجا که خرید واکسن کرونا بایستی از مسیر رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد تا کنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز به خاطر تحریم غیر انسانی دولت آمریکا و ضرورت اخذ مجوز افک با مانع مواجه شده است.

کره جنوبی بابت انتقال پول از مسیر خرید های بشردوستانه نتوانست تضمینی برای عدم مصادره پول بانک مرکزی ایران توسط دولت آمریکا در هنگام انتقال بدهد. صندوق بین‌المللی پول با فشار و تهدید آمریکا و علیرغم از آن به حقوق ایران و عدم وجود هیچ گونه مانع اقتصادی یا حقوقی حتی جرات مطرح کردن و بشردوستانه ایران در هیئت مدیره صندوق را پیدا نکرد.

البته انتقال پول از مسیرهای دیگر تحت پیگیری است که انشاالله با همکاری و اقدام به موقع دستگاه های ذیربط به نتیجه خواهد رسید. خرید واکسن از یک از دیگر کشورها نیز در دستور کار همکاران وزارت بهداشت قرار دارد. اخبار واصله در خصوص تولید داخلی واکسن کرونا نیز امیدوار کننده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : بانک مرکزی
نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز