افزایش قیمت 90 درصد از نمادهای بورس

ژیوار

بازار سهام امروز نیز مثبت بود و ضمن افزایش 38 هزار واحدی شاخص، 90 درصد از نمادهای بورسی در سومین روز معاملاتی هفته افزایش قیمت را تجربه کردند.

به گزارش کاماپرس، بورس امروز هم یک روز خوب دیگر را پشت سر گذاشت. اغلب نمادهای بورسی امروز شاهد افزایش قیمت بودند و سهامدارانی که از روزهای قبل وضعیت مطلوب بورس را در برابرافول بازار طلا و ارز پیش بینی کرده بودند امروز بازدهی سرمایه گذاری خود را تاحدودی حس کردند.

شب گذشته نیز خبر رسید که بعد از مدتها قفل عرضه اولیه ها شکسته است و این امر خوش بینی نسبت به آینده بازار سهام را بیشتر کرد. ضمنا امروز زمزمه های بازگشایی پالایشی یکم به صورت جدی تر شنیده شد و بعید نیست این صندوق فردا گشایش یابد.

بنا به اعلام فرارو، شاخص کل بازار سهام در پایان معاملات امروز دوشنبه ۱۰ آذرماه با رشد ۳۸ هزار و ۶۵۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۶۵ هزار و ۹۳۴ واحد رسید. در این روز شاخص کل ۲.۷۱ درصد و شاخص هم‌وزن ۱.۶۹ درصد رشد کردند که نشان می‌دهد وضعیت شرکت‌های بزرگ و نماد‌های شاخص‌ساز بهتر از شرکت‌های کوچک و متوسط بوده است. بخش اصلی رشد شاخص کل امروز بر عهده نماد‌های فارس، فولاد، شستا، تاپیکو، کگل، کچاد و وغدیر بوده است.

دریان سفر امید

بررسی نقشه بازار در پایان معاملات امروز نشان از استقبال سهامداران از صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF دارد. طوری که این صندوق‌ها بیشترین ارزش معاملات را در بین گروه‌های مختلف داشتند. همچنین اغلب صندوق‌های ETF سهامی امروز بیش از پنج درصد به سهامدارانشان سود رساندند. خودرویی‌ها در مقام دوم برترین گروه صنعت جای گرفتند.

معامله‌گران بورس امروز بیش از ۱۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون سهام، حق تقدم و اوراق مالی را در قالب یک میلیون و ۸۹۲ هزار معامله به ارزش ۱۸ هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان دادوستد کردند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز