شستا با اخطار مهم رئیس سازمان بورس چه می‎کند؟

ژیوار

اخطار رئیس سازمان بورس به ناشران سهام در بازار سرمایه در مورد ضرورت تعیین بازارگردان کل نمادهای فاقد بازارگردان را مورد خطاب قرار داده اما این اخطار در مورد برخی نمادها همچون شستا که سهامداران میلیونی دارند، جدی تر به نظر می رسد.

به گزارش کاماپرس از زمان توقف نماد شستا در بورس حدود 3 ماه سپری شده و سهامداران این هلدینگ که پیش از این از توقف این سهام در روزهای تیره و تار بورس چندان ناراضی نبودند اکنون از نقد نشدن سرمایه خود و بلاتکلیفی طولانی مدت این سهام به تنگ آمده اند.

این درحالیست که شستا مجمع خود را نیز برگزار کرده و در تدارک پرداخت سود سهامداران است اما بازگشت این نماد به تابلو بورس هر هفته به تعویق می افتد.

رضوانی فر مدیرعامل شستا در آخرین اظهارات خود از بازگشایی این نماد بعد از انتخاب بازارگردان سخن گفته و بانک رفاه را نامزد اصلی بازارگردانی این سهام برشمرده بود با این حال تاریخ بازگشایی این نماد کماکان نامشخص است.

در تازه ترین تحول رئیس سازمان بورس به ناشران سهام در بازار سرمایه در مورد ضرورت تعیین بازارگردان هشدار داده و اظهار کرده است: اگر ناشران از تکالیف خود سرباز زنند، پذیرش آن‌ها در بورس و فرابورس لغو و صلاحیت حرفه‌ای مدیران، سلب می‌شود.

دریان سفر امید

چه مجازاتی در انتظار ناشران سهام فاقد بازارگردان است؟

بنا به اعلام واحد مرکزی خبر صدا و سیما قالیباف رئیس سازمان بورس با بیان اینکه در بخش‌های مختلف قانون بازار اوراق بهادار به بازارگردان‌ها اشاره شده ، توضیح داده است: در 2 دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران و پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران، ناشران به داشتن حداقل یک بازارگردان مکلف شده اند.

وی افزوده است: با توجه به اینکه این دستورالعمل‌ها اخیرا بازنگری شدند و اجبار فوق نیز در آن‌ها قرار گرفته است، در نتیجه عملیات بازارگردانی فقط برای ناشران جدید محدود شده بود، اما در “آیین‌نامه حفظ ثبات بازار سرمایه و صیانت از حقوق سهامداران” که در شهریور ماه امسال توسط شورای عالی بورس مصوب شده، همه ناشران مکلف به ایجاد یا استفاده از عملیات بازارگردانی شده اند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه این سازمان به صورت مستمر و جدی از طرف بورس‌ها پیگیر این موضوع خواهد بود، افزود: ناشرانی که از تکالیف خود سرباز زنند، مشمول جرایم و مجازات‌های مقرر در فصل ششم “قانون بازار اوراق بهادار” و “قانون توسعه ابزار‌ها و نهاد‌های مالی جدید به منظور تسهیل اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی” می‌شوند.

قالیباف ادامه داد: براساس مصوبه اخیر شورای عالی بورس نیز ناشران علاوه بر مجازات‌های مقرر، به مراجع ذی صلاح نیز معرفی می‌شوند که حتی ممکن است منجر به لغو پذیرش آن‌ها در بورس و فرابورس و سلب صلاحیت حرفه‌ای مدیران منجر شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز