چرا حواله خودرو دیگر نمی صرفد؟

ژیوار

حواله خودرو زمانی برای دریافت ماشین راهی به صرفه و مطمئن بود، اما کم کم با افزایش قیمت محصولات درب کارخانه و طولانی شدن زمان تحویل خودرو خرید حواله دیگر نمی صرفد.

به گزارش کاماپرس، بازار حواله در گذشته طرفداران خود را داشت و راهی برای جبران کمبود نقدینگی برای خودرو بود.

اما در حال حاضر با نوسان ساعتی قیمت های بازار خودرو، بالا رفتن مدت زمان تحویل خودرو، عدم تحویل خودرو در زمان مقرر از سوی خودروسازان دیگر به صرفه نیست؛ حتی با خرید حواله خودرو امکان دارد شخص دچار ضرر مالی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: برای خرید حواله گشت و گذاری در فضای مجازی کافی است. افرادی که در گذشته اقدام به پیش خرید خودرو کرده اند به دلیل از خرید خودرو منصرف شده اند و حالا با دریافت سود حواله خرید را به فرد دیگری منتقل می کنند.

اما این بین مشکلاتی هم وجود دارد. افرادی که برای خرید حواله اقدام می کنند باید مبلغی را به عنوان سود به فرد فروشنده بدهند که اصولا این مبلغ متغیر است  و تفاوتی بین فروشنده و خریدار خواهد بود. حال که این بین ممکن است برخی طمع کنند و مبلغ زیادی از فرد خریدار بگیرند.

دریان سفر امید

اگر سری به سایت‌های نیازمندی آنلاین بزنیم با انبوهی از آگهی‌ها با مضمون «فروش حواله خودرو» مواجه می‌شویم؛ این در حالی است که ایران خودرو و سایپا هر دو اعلام کرده‌اند هرگونه خرید و فروش حواله خودرو‌های طرح فروش ویژه ممنوع است.

نداشتن پول کافی یا تلاش برای دلالی باعث شده تا گروهی از برندگان قرعه‌کشی خودرو امتیاز خود را به قیمت‌های ٨ تا ٢٠‌میلیون تومان بفروشند.

در بین فروشندگان از خریداران واقعی که قادر به تأمین مبلغ مورد نیاز خودرویشان نیستند تا دلالانی که با کارت‌های ملی اجاره‌ای اقدام به ثبت نام کرده بودند، وجود دارد.

هرگونه خرید و فروش حواله خودرو‌های پیش فروش ممنوع!

حالا نیروی انتظامی هم وارد ماجرا شده و با متخلفان این حوزه اتمام حجت می‌کند. سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا نیز در خصوص خرید و فروش حواله های خودرو، بیان کرد: هرگونه خرید و فروش حواله خودرو‌های پیش فروش در سایت ها، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خرید و فروش کاملاً غیرقانونی است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

 

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم صنعت خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

نهال گشت
روکش مارال
آژانس هرمس 724
تهران آهن
سبیت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز