حمایت از استعدادهای نسل جدید با مکتب شریف

مکتب شریف-کاماپرس
آریاک سفر

نمایشگاه کار دانشگاه تهران بیست و سوم تا بیست و پنجم مهرماه برگزار شد. شرکت‌های بزرگی مثل مکتب شریف با هدف جذب نسل جدید به بازار کار و آشنایی با برندهای مختلف در این نمایشگاه حضور داشتند.

به گزارش کاماپرس، مکتب شریف برگزارکننده بوت کمب‌های آموزشی و استخدامی است. بوت کمب‌های آموزشی و استخدامی این مجموعه به این شکل است که بچه‌های علاقمند به حوزه‌ برنامه نویسی و فعالیت در بازار کار آن، دوره‌های آموزشی و تعاملی را در مکتب شریف می‌گذرانند. بعد از شرکت در این دوره‌ها، با تعاملاتی که این مجموعه با شرکت‌های مختلف دارد و طبق تقاضایی که از آن می‌شود، این افراد به مراکز کار متصل می‌شوند.

اهداف مکتب شریف از حضور در نمایشگاه کار

محمدرضا شکیبی فر، مدیر تبلیغات و روابط عمومی در گفت و گو با کاماپرس درباره اهداف شرکت در این رویداد بیان کرد: بخشی از هدف شرکت ما معرفی محصول و نشان دادن مسیر آموزشی مطمئن به دانشجوهای رشته‌های مختلف است. بخش دیگری از هدف ما، قرار گرفتن در کنار برندهای مختلفی است که مایل به جذب نیرو هستند. برندها می‌توانند جذب نیروی خود را از طریق بوت کمب‌ها و فارغ التحصیلان آن داشته باشند. برگزاری دوره‌های مشترک و سازمانی با برندهای علاقمند به همکاری با مکتب شریف از دیگر هدف‌های شرکت در جشنواره کار است.

خدمات و محصولات مجموعه مکتب شریف

وی درخصوص محصولات و تولیدات مجموعه گفت: ما برگزارکننده بوت کمب‌های آموزشی و استخدامی هستیم. در واقع محصولات این شرکت دوره آموزشی در جهت آماده سازی بچه‌ها برای ورود به بازار کار است. ویژگی اصلی محصول ما این است که بچه‌ها امکان سرمایه گذاری از درآمد آینده خود را دارند. به این صورت که هزینه بوت کمب‌ها و دیگر هزینه‌ها را زمانی می‌پردازند که استخدام شوند. در صورتی که به دلیل مسائل فنی استخدام اتفاق نیفتاد، نیازی به پرداخت هزینه نیست.

وی در ادامه افزود: دوره‌های مکتب کاملا آنلاین است و بعد از اینکه شرکت کننده در بوت کمب وارد دنیای کار شد، طی 15 ماه امکان پرداخت هزینه را به صورت اقساطی دارد. این یک فرصت برای خیلی از افرادی است که برنامه نویسی مسیر شغلی آن‌ها است تا هم روی خودشان سرمایه گذاری کنند و یک مهارت یاد بگیرند و هم به صورت تدریجی اقساط آن را بپردازند. البته طرح‌های تسهیلاتی دیگر هم برای پرداخت اقساط وجود دارد. همکاری با سازمان‌ها و شرکت‌ها به ما این امکان را داده است که بچه‌ها از همان ابتدای ثبت نام بوت کمب 12 تا 36 ماه قسط بندی داشته باشند و هزینه را بپردازند.

دریان سفر امید

برنامه مکتب شریف برای پیشبرد اهدافش

شکیبی فر درخصوص برنامه و اولویت مکتب شریف در نیمه دوم سال گفت: ما در نیمه اول سال تمرکزمان را روی آموزش‌ها و مهارت نرم در دوره‌ها گذاشتیم. این موارد هم به بچه‌ها برای ورود به بازار کار کمک کرد، هم سلیقه شرکت‌ها را پوشش داد. مجموعه مکتب شریف برای نیمه دوم امسال قصد دارد این مسیر را تقویت کند و کارگاه‌ها و محصولات و دوره‌های نرم بیشتری داشته باشد. علاوه بر این موارد، روی تقویت ارتباط با شرکت‌ها و نهادهای مختلف نیز تمرکز کرده ایم.

وی در پایان گفت: شرکت ما شناخته شده و بیش از هشت سال است در حوزه بوت کمب و برنامه نویسی فعالیت دارد و تاکنون فرصت استخدام فارغ التحصیلان در بیشتر از 430 شرکت را فراهم کرده است. با این حال، چالش اساسی ما کم بودن فرصت معرفی‌ خودمان به شرکت‌های مختلف بود که فکر می‌کنم نمایشگاه در این زمینه به ما کمک کرد.

مهمترین چالش‌های مکتب شریف

وی ادامه داد: چالش دیگری که مجموعه ما و همچنین مخاطبین ما دارند، بحث پرداخت هزینه بوت کمب‌ها است. هزینه بوت کمب‌ها بین 40 تا 44 میلیون تومان است و این هزینه برای برنامه نویس و فعال این حوزه چندان بالا نیست اما برای یک دانشجو یا فرد مایل به تغییر شغل، احتمالا مبلغ سنگینی خواهد بود. متاسفانه مجموعه در پرداخت وام و تسهیلات محدودیت دارد و این موضوع کار را سخت می‌کند. معمولا در دیگر مناطق دنیا اینگونه است که حمایت‌هایی از طرف موسسات مالی از برگزارکنندگان بوت کمب‌ها انجام می‌شود. همچنین شرکت‌ها با تضمین بحث استخدام از برگزارکنندگان بوت کمب‌ها حمایت می‌کنند. با این دو نوع حمایت، شرکت آموزشی تمرکز بیشتری روی مبحث آموزش دارد. متاسفانه در کشور ما چنین نیست اما در تلاش برای جااندازی این سیستم هستیم. اگر این اتفاق بیفتاد مکتب چالش کمتری را تجربه خواهد کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : مکتب شریف
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
ژیوار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان