چالش اصلی ابرا کلود ، مهاجرت نسل جوان و نخبه

آریاک سفر

نمایشگاه ایتکس رویدادی برای کسب و کارهای مرتبط با فناوری اطلاعات، ارتباطات و هوش مصنوعی است که با حضور برترین‌های این حوزه برگزار شد. ابرا کلود یکی از شرکت کنندگان این نمایشگاه بود که به صورت تخصصی در حوزه فناوری ابری فعالیت دارد.

به گزارش کاماپرس، ابرا کلود با هدف شناسایی و جذب استعدادهای برتر حوزه فناوری اطلاعات و جذب این افراد در نمایشگاه ایتکس حضور پیدا کرد.

برنامه ابرا کلود برای شرکت در ایتکس چه بود؟

احمد توان، مدیر واحد فروش ابرا کلود، در گفت و گو با کاماپرس بیان کرد: هدف از مشارکت ما در این نمایشگاه پیگیری دو موضوع بود. موضوع اول منابع انسانی است که در حال حاضر تمامی شرکت‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. این روزها بیشتر شرکت‌های دیجیتالی و آی تی محور با نسل جوان همکاری دارند که بیشتر آن‌ها به فکر مهاجرت هستند. ما در این نمایشگاه حضور پیدا کردیم تا به صورت حضوری با نسل جوان و پویایی که مراجعه دارند، تعامل داشته باشیم. با تعامل نسل جوان، هم امکان معرفی بیشتر ابرا کلود و هم استفاده از پتانسیل این نسل وجود دارد.

موضوع دوم شرکت در نمایشگاه به معرفی بیشتر ابرا کلود مربوط بود. ابرا کلود به عنوان زیرمجموعه داده سامانه فن آوا فعالیت دارد و نزدیک به 9 ماه است که محصولات خود را لانچ کرده است و تا به حال توانسته نظر مشتریان بزرگی را به خود جلب کند. با این وجود، رقبای سرویس‌های کلود عمدتا شرکت‌های بزرگ هستند و به همین دلیل باید در نمایشگاه و رویدادها شرکت کنیم تا بتوانیم بخش بزرگی از بازار را در اختیار بگیریم.

خدمات تخصصی ابرا کلود

وی درخصوص خدمات و محصولات ابرا کلود گفت: محصولات جدید ما خدمات سرور ابری و دیتا سنتر ابری است. سرورهای ابری ما مانند دیگر مجموعه‌های ارائه دهنده خدمات سروری ابری است. در واقع مشتریان سرور ابری، میزانی از منابع را انتخاب می‌کنند و سروری را می‌خرند. اما خدمت دیتا سنتر ابری ما ویژه است، زیرا همکاران در این حوزه نوآوری داشتند که در کمتر مجموعه‌ داخلی انجام می‌شود. مشتریان این مورد، غیر از اینکه امکان خرید استخری از منابع و مدیریت آن را دارند، این امکان را  هم دارند که به میزان دلخواه آی پی تهیه و سرور و نرم افزار جانبی مورد نیاز را در ابتدای امر به صورت اتوماتیک روی سیستم‌های خود نصب کنند.

دریان سفر امید

ابرا کلود برای نیمه دوم امسال چه برنامه‌ای دارد؟

در ادامه توان درباره برنامه شش ماه آینده مجموعه بیان کرد: با توجه به اینکه سرعت پیشرفت صنعت آی تی زیاد است، ما به دنبال نوآوری‌های جدید هستیم. در حال حاضر در حوزه هوش مصنوعی فعالیت‌های خوبی داریم تا محصولات جدیدی را عرضه کنیم. همچنین ما در حوزه وی اُ دی اختصاصی هم اقداماتی را صورت دادیم که احتمالا تا انتهای سال معرفی خواهد شد. در حوزه خدمات کلود هم در حال لانچ کردن ترکیبی از ارائه سرویس‌های خدمات مبتنی بر کارتوگرافیک هستیم که باید تا آخر امسال به بازار عرضه شود.

اصلی‌ترین چالش ابرا کلود

توان درباره چالش‌های ابرا کلود گفت: یکی از چالش‌های اصلی مجموعه ابرا کلود منابع انسانی است که تقریبا همه شرکت‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. ما فرآیندسازی و سیستم سازی را در شرکت انجام دادیم، اما در زمینه جذب نیرو چالش جدی داریم. نیروهای متخصص به سرعت در حال خروج از کشور هستند و تقریبا تمام شرکت‌های مشابه ما در حال ضربه خوردن از این موضوع هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: ما برای جذب نیروی جدید مصاحبه‌های زیادی را انجام داده‌ایم، اما واقعا کمبود نیروی متخصص داریم. نیروهای قابل قبول هم درخواست حقوق بالایی دارند که این مورد برای شرکت نوپای ابرا کلود چالش برانگیز است. در حال حاضر شرکت این توان را ندارد تا حقوق مورد درخواست کارجویان را بپردازد، چون حمایت خاصی به عمل نمی‌آید و هزینه تولیدات بسیار بالا است. ضمن اینکه قیمت خدمات و تولیدات طی چند سال گذشته چندان افزایشی نداشته است و به این ترتیب مجموعه توان چندانی برای پرداخت رقم‌های درخواستی کارجویان ندارد.

ابرا کلود-کاماپرس

توان در آخر بیان کرد: ما با نگاه اتصال مستقیم به کارجویان در این نمایشگاه شرکت کردیم تا با استعدادهای تازه گپ و گفت داشته باشیم. ولی در این خصوص تبلیغات خوب و گسترده اتفاق نیفتاد. ما انتظار داشتیم با توجه به شرایط کشور و وجود نیروی کار بالقوه، تبلیغات گسترده‌تر صورت می‌گرفت تا این نمایشگاه باعث رفع چالش کارفرماها و کارجوها می‌شد و اتفاقات مثبتی را برای شرکت‌ها کارجوها رقم می‌زد.

انتهای پیام

مرتبط با : ابراکلود
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان