سمتکو فعال در حوزه استعدادیابی نوجوانان

سمتکو-کاماپرس
آریاک سفر

نمایشگاه تخصصی ایران ایتکس در حوزه فناوری در تهران برگزار شد و جمعی از شرکت‌های مستعد در آن حضور پیدا کردند. در این رویداد، محصولات و خدمات جدیدی معرفی شدند و امکان ایجاد تعامل بین شرکت‌ها فراهم شد. سمتکو یکی مجموعه‌های مشاوره محوری بود که در این نمایشگاه حضور داشت و هدف اصلی آن تلاش برای دستیابی به بهترین مسیر شغلی و آینده نوجوانان است.

به گزارش کاماپرس، هدف سمتکو از حضور در نمایشگاه، معرفی پلتفرم انتخاب رشته نوجوانان با تاکید بر استعدادیابی چندبعدی بود.

سمتکو-کاماپرس

حضور سمتکو در نمایشگاه ایران ایتکس

زهرا افشار، بنیانگذار سمتکو در گفت‌وگو با کاماپرس گفت: ما تنها پلتفرمی هستیم که خدمات مشاوره انتخاب رشته نوجوانان را به صورت آنلاین ارائه می‌دهیم و انتخاب رشته آگاهانه برای سنین 13 تا 18 سال داریم. دغدغه اکثر خانواده‌ها این است که نوجوان در آینده چه شغلی داشته باشد و چه رشته‌ای بخواند. خیلی از خانواده‌ها از این جهت اذیت می‌شوند و برای مثال تصمیم خانواده با نوجوانان در انتخاب رشته یکسان نیست. آموزش و پرورش نیز با تمام تلاش‌هایی که داشته نقطه اتصال مناسبی را فراهم نکرده است.

او در ادامه افزود: ما افراد را بر اساس پتانسیل‌های درونی آن‌ها می‌سنجیم و فرد را صرفا به خاطر ویژگی‌های شخصیتی و نمرات تحصیلی یا رغبت‌ها به سمتی هدایت نمی‌کنیم.

دریان سفر امید

مهم‌ترین خدمات سمتکو

افشار در مورد خدمات سمتکو گفت: یکی از مهم‌ترین و جدیدترین خدمات ما، آنلاین کردن امکان مشاوره است تا همه بتوانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. ما خدمات حضوری دیگری نیز داریم. برای مثال یکی از بخش‌های مهم در مورد افرادی وجود دارد که ترجیح می‌دهند به جای درس، سراغ ورزش بروند. ما کمک می‌کنیم که از سن 6 تا 16 سالگی، افرادی که توانمندی لازم را دارند تا یک ورزش حرفه‌ای را دنبال کنند، شناسایی شوند. دستگاه‌های ما بر اساس فیزیولوژی، روان شناسی و موارد دیگر به افراد کمک می‌کند تا خود را بسنجند و در نهایت به یک مسیر ورزشی حرفه‌ای راهنمایی شوند. این دستگاه‌ها تحت لیسانس آکادمی ملی المپیک هستند و در ایران اجرا می‌شود.

افشار در ادامه اشاره کرد: ما در تلاشیم تا بتوانیم صدای خود را بیشتر به گوش افرادی که درگیر انتخاب رشته هستند و نوجوانی دارند برسانیم. برنامه استعدادیابی ما بسیار جامع است و تنها یکی از خدمات آن مربوط به نوجوانان است و ما با این برنامه در نمایشگاه حضور پیدا کردیم. حتی بعضی از مخاطبین ما بزرگسالانی هستند که سردرگم هستند و از مسیر خود پشیمان می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

چالش‌های سمتکو چه بوده است؟

افشار در مورد چالش‌های سمتکو گفت: جدی‌ترین چالش ما مربوط به استخدام نیرو است که بتوانیم روان شناسان حرفه‌ای را جذب کنیم. زیرا ما در ابتدا روان شناس هستیم و بعد خدمات دیگر را ارائه می‌دهیم. ما در مسیر کاری خود بارها با نوجوانانی روبرو می‌شویم که از نظر هویت‌یابی و فشارهایی که دارند، اذیت می‌شوند و ناامید هستند. گاهی ایجاد فضای امیدبخش و بسترهای مناسب برای استعدادیابی در نوجوانانی دشوار می‌شود.

او در ادامه گفت: ما سعی می‌کنیم تا نوجوان ایرانی تا جایی که ممکن است حال بهتری را تجربه کند و امیدواریم که زمانی برسد که اهمیت این موضوع و فرهنگ‌سازی و بسترسازی آن کامل بشود و صدای ما نیز به افراد برسد.

سمتکو-کاماپرس

انتهای پیام

مرتبط با : سمتکو
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان