روش صحیح نگهداری از کفش چرم چیست؟

آریاک سفر

کفش‌های چرمی نسبت به سایر مدل‌ها گران‌تر هستند و معمولا برای مدت طولانی استفاده می‌شوند. در بعضی از موارد کفش‌های چرمی به دلیل عدم رعایت اصول نگهداری صحیح، کمتر از یک سال عمر می‌کنند. افراد با آشنایی با روش‌های اصولی نگهداری از کفش چرم و انجام آن‌ها، می‌توانند عمر محصولات چرم خود را افزایش دهند و برای مدت طولانی‌تری از آن‌ها استفاده کنند.

کاماپرس در ادامه این گزارش به بررسی نکاتی در رابطه با نگهداری کفش چرم پرداخته است.

روش صحیح تمیز کردن کفش چرم

مراقبت صحیح از محصولات چرم باعث می‌شود که ظاهر آراسته‌ و نو داشته باشند و هچنین ماندگاری آن‌ها را افزایش می‌دهد. محصولات چرم طی مرحله دباغی، همه عناصر آب و چربی خود را از دست می‌دهند و سپس در مراحل بعدی چربی و آب مجددا اضافه می‌شود. این امر باعث می‌شود که بعد از مدتی استفاده از کفش چرم، چربی و روغن آن از بین برود و انعطاف‌پذیری خود را از دست بدهد. در صورتی که افراد از کفش چرم به خوبی نگهداری نکنند، خشک و شکننده می‌شود و ذرات خاک و کثیفی نیز وارد منافذ آن می‌شوند.

استفاده از روش‌های اصولی در نگهداری از کفش چرم، رطوبت و چربی از دست رفته را باز خواهد گرداند. به طور کلی کفش‌های چرم هر دو الی سه هفته یک بار نیازمند تمیز کردن و نظافت هستند تا حالت ارتجاعی خود را مجددا به دست آورند. برای جلوگیری از تجمع ذرات خاک، پیشنهاد می‌شود که کفش‌های چرمی بعد از هر بار پوشیدن، با دستمال تمیز شوند.

استفاده از قالب برای کفش چرم

در صورتی که از کفش‌های چرمی یک مدتی استفاده نشود، شکل و ظاهر اولیه خود را از دست می‌دهند و استحکام اولیه را نخواهند داشت. به همین جهت لازم است که از قالب‌ استفاده کنند که باعث می‌شود کفش ظاهر اولیه خود را حفظ کند. قرار دادن قالب باعث جریان یافتن هوا در مدت زمانی که کفش‌ها بدون استفاده باقی می‌مانند، می‌شود. همچنین استفاده از این قالب از به وجود آمدن چین و چروک در کفش چرم ممانعت می‌کند.

دریان سفر امید

روش پوشیدن کفش چرم

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باعث افزایش طول عمر کفش‌های چرمی می‌شود، روش پوشیدن آن‌ها است. افراد باید دقت کنند که کفش‌های چرم را به آرامی و به کمک پاشنه‌کش بپوشند تا از آسیب به رویه کفش جلوگیری شود.

استفاده از واکس مناسب

یکی از مهم‌ترین بخش‌های نگهداری و مراقبت، استفاده از واکس مخصوص کفش چرم است. واکس‌هایی که بر پایه موم ساخته می‌شوند، برای کفش‌های چرمی مناسب هستند. افراد باید در نظر داشته باشند که واکس‌هایی که بر پایه مایع ساخته می‌شوند، باعث آسیب زدن به ظاهر و شکل کفش‌ چرمی می‌شوند. افراد می‌توانند به مدت دو یا سه بار در هفته از واکس برای کفش چرم استفاده کنند. در وهله اول لازم است که رویه کفش با کمک یک پارچه تمیز شود و سپس رویه کفش به کمک ماده نرم‌کننده چرب شود. در نهایت برای پوشاندن خطوط ایجاد شده روی کفش می‌توان از واکس کمی روشن‌تر از رنگ کفش استفاده کرد.

نگهداری از کفش چرم در فصول بارندگی

آب و رطوبت یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که صاحبان کفش‌های چرمی با آن مواجه هستند. به همین جهت لازم است که افراد برای افزایش عمر محصولات چرمی، در فصول بارندگی مراقبت‌های خود را دو چندان کنند. در صورتی که کفش‌های چرمی در روزهای بارانی خیس شدند، باید فورا خشک شوند. برای خشک کردن کفش‌های چرمی می‌توان از کاغذ روزنامه و پنکه استفاده کرد. یکی از مهم‌ترین نکات نگهداری از کفش‌های چرم در فصول بارانی، عدم استفاده از سشوار برای خشک کردن است. گرما و باد سشوار می‌تواند منجر به ایحاد ترک‌هایی بر روی کفش شود.

خرید اقساطی محصولات چرم از «چرم پرسیس»

فروشگاه اینترنتی چرم پرسیس، تعداد زیادی از محصولات چرمی برندهای معتبر ایرانی را جمع‌آوری کرده و در یک مجموعه به صورت غیرحضوری به فروش می‌رساند. متقاضیان می‌توانند محصولات مورد نظر خود را با جزئیات دقیق بررسی و مقایسه کرده و بهترین گزینه را خریداری کنند. این مجموعه ضمانت اصالت کالا دارد و افراد با صرفه‌جویی در زمان و هزینه خود می‌توانند در سریع‌ترین حالت ممکن انواع کیف، کفش و یا اکسسوری چرمی را بررسی کنند و محصول مورد نظر را درب منزل تحویل بگیرند. چرم پرسیس امکان خرید اقساطی محصولات را برای رفاه حال خریدراران فراهم کرده است. افراد با خرید از این مجموعه تا هفت روز بعد از دریافت سفارش خود می‌توانند محصول را عودت و یا تعویض کنند و از خدماتی مانند ارسال رایگان محصول بهره‌مند شوند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این مجموعه می‌توانند به سایت به آدرس https://persisleather.ir مراجعه کنند و یا با شماره 02128421139 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : چرم پرسیس
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان