معرفی بهترین لپ تاپ برنامه نویسی

آریاک سفر

امروزه لپ‌ تاپ به وسیله‌ای کاربردی برای اهداف مختلف در زندگی همه‌ی ما تبدیل شده است. دسته‌ای از کاربران از لپ‌ تاپ برای انجام کارهای جدی‌ مانند برنامه‌ نویسی یا انجام کارهای گرافیکی استفاده می‌کنند. لپ‌ تاپ برنامه‌ نویسی به جهت اهمیت این کار باید دارای ویژگی‌هایی باشد تا عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

کاماپرس در این مطلب به بررسی ویژگی‌های بهترین لپ‌ تاپ برنامه‌ نویسی و معرفی ۳ لپ‌ تاپ برنامه‌ نویسی  پرطرفدار می‌پردازد.

ویژگی‌های بهترین لپ‌ تاپ برنامه‌ نویسی

صفحه نمایش: رزولوشن صفحه نمایش باید FHD یا QHD و حتی 4K باشد چراکه باعث می‌شود محتوا باکیفیت‌تر بوده و کمتر چشم‌هایتان را خسته کند. علاوه بر آن، میزان روشنایی نمایشگر نیز اهمیت دارد تا در یک روز آفتابی بتوانید بدون مشکل محتوای پنل را مشاهده کنید. مورد سوم اهمیت نوع پنل است؛ معمولا لپ‌ تاپ‌ها نمایشگر IPS دارند اما می‌توانید لپ تاپی با پنل امولد نیز خریداری کنید چراکه پنل‌ امولد رنگ‌ها را جذاب‌تر نشان داده و در نمایش رنگ مشکی نیز به دلیل خاموش شدن پیکسل‌ها، تبحر خاصی دارد. نمایشگر لپ‌ تاپ مورد برنامه‌ نویسی باید مات باشد تا نور را منعکس نکند چراکه اگر نمایشگر لپ‌ تاپ براق باشد تابش نور باعث آزار چشم‌های شما شده و زود خسته می‌شوید.

پردازنده مرکزی: لپ‌ تاپ برنامه‌ نویسی باید پردازنده مرکزی خوبی داشته باشد چراکه برای اجرای کدها یا پردازش فایل‌ها به عملکرد خوب این بخش نیاز خواهید داشت. هر چه تعداد هسته‌های پردازنده مرکزی لپ‌ تاپ برنامه‌ نویسی بیشتر باشد، عملکرد این قطعه بهتر خواهد بود چراکه قدرت و سرعت عمل بیشتری دارد.

نوع حافظه: بهتر است بسته به استفاده خود، لپ‌ تاپ ۱ ترابایتی یا بیشتر خریداری کنید اما مهم‌تر از میزان حافظه‌ی داخلی لپ‌ تاپ، نوع حافظه است چراکه حافظه‌ی SSD بسیار بر سرعت آن تاثیرگذار است.

دریان سفر امید

مقدار حافظه رم: حافظه رم کمک می‌کند برنامه‌ها را به صورت باز نگه داشته و چندین برنامه را در کنار هم استفاده کنید. هنگام برنامه‌ نویسی  به چند برنامه در کنار هم به صورت باز نیلز دارید؛ به همین خاطر لپ‌ تاپ برنامه‌ نویسی شما باید حداقل 8 گیگابایت حافظه رم داشته باشد.

معرفی بهترین لپ‌ تاپ‌ برنامه‌ نویسی

لپ‌ تاپ لنوو مدل IdeaPad Slim 3 i5 13420H: این لپ‌ تاپ برنامه‌ نویسی به پردازنده مرکزی نسل ۱۳ شرکت اینتل با 8 هسته و 12 رشته مجهز است. دارای ۱۲ مگابایت حافظه ذخیره‌سازی موقت بوده و به نسبت قیمت خود، قدرت بسیار خوبی دارد تا حین برنامه‌ نویسی با مشکل مواجه نشوید. قیمت این لپ‌ تاپ برنامه‌ نویسی در زمان تنظیم این گزارش، ۲۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان اعلام شده است. به علاوه 8 گیگابایت رم از نوع DDR5 نیز دارد اما متاسفانه امکان ارتقای آن وجود ندارد و در نهایت 512 گیگابایت SSD به شما امکان ذخیره دیتاهایتان را می‌دهد. این محصول 1.6 کیلوگرم وزن دارد. نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن FHD نیز داشته که کیفیت مطلوب و رضایت بخشی را ارائه می‌دهد.

لپ تاپ ایسوس مدل Vivobook 15 X1504VA: این لپ‌ تاپ برنامه‌ نویسی 1.7 کیلوگرم وزن و 17.9 میلی‌متر ضخامت دارد. به صفحه نمایش 15.6 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD مجهز بوده که دقت رنگ و زاویه دید خوبی را برای نمایش محتوا ارائه می‌دهد. دارای پردازنده مرکزی Intel Core i7 1355U نسل 13 است که قدرت خوب و مناسبی برای برنامه‌ نویسی و کارهای پردازشی مختلف دارد. در این لپ تاپ پردازنده گرافیکی مجزا وجود ندارد چراکه برنامه‌ نویسی به این بخش نیاز ندارد. بخش سخت افزار این محصول نیز با 512 گیگابایت SSD و 16 گیگابایت رم DDR4 کامل می‌شود. قیمت این لپ‌ تاپ برنامه‌ نویسی در زمان تنظیم این گزارش ۳۷ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان اعلام شده است.

لپ تاپ اچ پی مدل Victus 15 i5 13420H: این محصول ۲.۲ کیلوگرمی به دلیل برخورداری از پردازنده مرکزی قوی در کنار پردازنده گرافیکی خوب ارزش خرید بسیار بالایی دارد. به پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3050 با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 و پردازنده مرکزی Intel Core i5 13420H مجهز است. به علاوه با 8 گیگابایت حافظه رم DDR4 و امکان ارتقا تا 32 گیگابایت و 512 گیگابایت حافظه SSD مناسب برنامه‌ نویسی خواهد بود. این دستگاه از یک پنل 15.6 اینچی با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. باتری چهار سلولی 70 وات ساعت نیز وظیفه تامین انرژی این دستگاه را بر عهده دارد. قیمت این لپ‌ تاپ برنامه‌ نویسی در زمان تنظیم این گزارش ۴۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

خرید لپ‌ تاپ برنامه‌ نویسی از “سبیت”

فروشگاه لوازم دیجیتال سبیت که از سال 1382 توسط شرکت فرتاک راه‌اندازی شد در زمینه فروش انواع لپ‌ تاپ یا موبایل به صورت آنلاین فعالیت می‌کند. این مجموعه پس از حدودا 13 سال فعالیت، از سال 1395 فروش آنلاین خود را آغاز کرد. اکنون سابقه‌ای 21 ساله در این زمینه دارد. شما برای خرید لپ‌‌ تاپ برنامه‌ نویسی از بهترین برندها می‌توانید به وبسایت https://cebit.ir مراجعه کرده یا برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان سبیت با شماره تلفن 0214300035 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : سبیت
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان