میزان افزایش حقوق کارمندان در سال 1404 مشخص شد

آریاک سفر

معافیت مالیاتی طبقات پایین با دریافتی حقوق کم، صدرصد افزایش پیدا خواهد کرد. تاکنون معافیت مالیاتی تا 12 میلیون تومان حقوق در ماه بود که میزان آن به 24 میلیون تومان در ماه خواهد رسید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، برای تحقق عدالت، میزان معافیت مالیاتی حقوق بگیران پایین جامعه صدرصد افزایش خواهد داشت. به علاوه درخصوص اجرای قانون جوانی جمعیت، میزان افزایش حقوق برای عائله مندان 28 درصد خواهد بود. بنابراین درکل، هزینه‌های دولت در مورد حقوق، 28 درصد بالا می‌رود تا عائله مندان دریافتی بیشتری داشته باشند. گروهی که از طبقه پایین هستند هم معافیت مالیاتی بیشتری خواهند داشت تا پرداخت عادلانه به آن‌ها اتفاق بیفتاد. رئیس سازمان برنامه اعلام کرد که در پیشنهاد خود در لایحه بودجه 1404 از مدل افزایش ضریب و مالیات بر طبقه بالای حقوقی استفاده کردیم که عدالت برقرار شود.

بیشتر بخوانید:

میزان افزایش حقوق کارمندان در سال 1403 چقدر بود؟

سال گذشته، دولت سیزدهم ضریب حقوق کارکنان موسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و موسسات عمومی غیردولتی و شرکت‌های دولتی، شرکت ملی نفت، سازمان انرژی اتمی، سازمان‌های مشمول ماده 5 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و بانک مرکزی را 20 درصد نسبت به سال گذشته اعلام کرد.

دریان سفر امید

افزایش 20 درصدی حداقل حقوق شاغلان هماهنگ با قانون نظام تعیین شده بود.

حق عائله‌مندی کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری معادل 1 میلیون و 400 هزار و 410 تومان بود. حق اولاد شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری به 859 هزار و 562 تومان می‌رسید. همچنین کمک هزینه عائله مندی برای کارمندان دارای 3 فرزند و بالاتر 1 میلیون و 820 هزار و 533 تومان و حق اولاد هم برای کارمندان دارای سه فرزند و بیشتر به 1 میلیون و 117 هزار و 430 تومان بود.

انتهای پیام

آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان