راهنمای خرید تابلو هنری خانه برای ایجاد فضایی آرام و جذاب

آریاک سفر

خرید تابلو هنری خانه که فضایی آرام و جذاب را ایجاد کند، به برخی عوامل مهم مانند طرح، رنگ، موضوع و سبک تابلو بستگی دارد. در انتخاب هر تابلویی ابتدا باید این را در نظر داشت که استفاده از آن در کدام قسمت خانه خواهد بود؟ برای مثال تابلویی که در اتاق خواب به کار می‌رود، با تابلوی آشپزخانه متفاوت است و هر یک می‌توانند احساسات متفاوتی ایجاد کنند.

کاماپرس در ادامه این گزارش، راهنمای خرید تابلو پذیرایی با ایجاد بیشترین حس آرامش را در اختیار علاقه‌مندان به هنر قرار می‌دهد.

نکات اساسی در انتخاب تابلو هنری خانه چیست؟

1. طرح تابلو

اولین چیزی که در خرید تابلو هنری برای خانه باید به آن توجه داشت، طرح اصلی تابلو است. در این طرح اگر از خطوط تیز کمتر استفاده شود، حس آرامش بیشتری را منتقل می‌کند و از این جهت برای کسانی که به دنبال ایجاد فضای آرام هستند مناسب است. همچنین، هر چقدر خطوط اضافه در تابلو کم باشند، بیشتر می‌تواند از شلوغی فضای ذهن بکاهد. البته، نمی‌توان گفت این موضوع به طور مستقیم نقش دارد، زیرا در برخی از آثار هنری، خطوط زیاد سلب آرامش نمی‌کنند و همگی توانسته‌اند به جذابیت اثر اضافه کنند.

تا حد زیادی طرح تابلو را مناسب با سلیقه خود می‌توان انتخاب کرد. این اتفاق از نظر روان‌شناسی با روحیات درونی آدم‌ها نسبت نزدیکی دارد و ممکن است هر کسی از طرح‌های مختلف حس آرامش بگیرد.

دریان سفر امید

2. رنگ تابلو

رنگ‌هایی که نود باشند و در طیف آبی و سبز قرار بگیرند، اغلب بهترین گزینه برای ایجاد حس آرامش در خانه هستند. علاوه بر آن، اگر رنگ تابلو ترکیبی از کرم، قهوه‌ای و سفید باشد هم تاثیر زیادی در ایجاد حس خوب دارد. به طور کلی در خرید تابلو هنری با هدف ایجاد آرامش، رنگ‌های جیغ زیاد توصیه نمی‌شوند و هر چه تابلوها کمرنگ‌تر باشند، آرامش بیشتری خواهند داشت. رنگ‌هایی مانند صورتی بسیار روشن، زرد کمرنگ یا سبز کمرنگ تاثیر بسیاری در ایجاد چنین فضایی دارند.

رنگ تابلویی که انتخاب می‌شود ارتباط مستقیمی با کاربرد فضای آن نیز دارد. برای مثال در خرید تابلو اتاق خواب حتما باید به این نکته توجه داشت. طبق تحقیقاتی که در سال 2022 انجام شده است، بهترین رنگ برای اتاق خواب را رنگ آبی و بعد سبز دانسته‌اند. علاوه بر آن، رنگ‌های بنفش، نارنجی روشن، زرد و طوسی نیز انتخاب مناسبی برای استفاده در فضای اتاق خواب هستند.

3. موضوع تابلو

نکته دیگری که در خرید تابلو هنری خانه باید به آن توجه داشت، موضوع تابلو است. تابلوهایی که در آن‌ها طبیعت و گل و گیاه به نمایش گذاشته شده‌اند، اغلب آرامش‌بخش‌ترین طرح‌هایی هستند که می‌توان پیدا کرد. علاوه بر آن، تابلوهای شاعرانه و ادبیاتی نیز می‌توانند حس خوبی منتقل کنند. البته خریداران متناسب با علایق و حرفه‌ای که دارند می‌توانند موضوعی که برای خودشان آرامش زیادی دارد را در تابلوها داشته باشند. برای مثال تابلوهای موسیقی برای موزیسین‌ها، تابلوهای آشپزی برای آشپزها و … می‌توانند گزینه‌ای پرطرفدار باشند.

در انتخاب موضوع تابلو حتما باید دقت و حساسیت زیادی داشت. موضوع تابلو تاثیر زیادی در ایجاد حس‌های مختلف دارد. برای مثال تابلوی کسی که دارد جیغ می‌کشد، تابلوی شب تاریک هولناک یا تابلوی اشکال تیز و مثلثی می‌تواند باعث ایجاد حس اضطراب شود.

4. سبک تابلو

نکته دیگری که در خرید تابلو هنری خانه باید به آن توجه داشت، سبک تابلو است. در اکثر موارد سبک‌های خلوت‌تر و مینیمال، یا سبک‌های کلاسیک با حس نوستالژی، بیشترین حس آرامش را در افراد گوناگون ایجاد می‌کنند. البته در خرید تابلو اتاق خواب دخترانه توصیه می‌شود که تا جای ممکن از تابلوهای فانتزی زیبا استفاده کرد.

خرید تابلو هنری خانه از «کاکتوس آرت»

سایت هنری «کاکتوس آرت» یکی از حرفه‌ای‌ترین مجموعه‌ها در زمینه عرضه انواع تابلو نقاشی مدرن و کلاسیک است. تمام آثار هنری این مجموعه به صورت دست‌ساز تهیه شده‌اند و چاپی نیستند، به همین جهت کیفیت بسیار خوبی را در تابلوهای آن می‌توان دید. تنوع بسیار خوب این تابلوها از دیگر دلایل مهم محبوبیت آن‌ها است و برای تمام فضاهای مختلف خانه، اداره، اتاق کودک و آشپزخانه یا راهرو می‌توان سراغ آثار زیبای «کاکتوس آرت» رفت.

افرادی که به دنبال خرید تابلوهای هنری آرامش بخش هستند، حتما باید از آثار دیدنی این مجموعه دیدن کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از سایت «کاکتوس آرت» با آدرس www.kaktosart.ir   دیدن کنید و یا با شماره تلفن 09305561519 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام

مرتبط با : کاکتوس آرت
سفریار آریا
ژیوار
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان