کدام کشورها بیشترین ثبات اقتصادی را دارند؟

این روزها بررسی اوضاع اقتصادی کشورهای تراز اول جهان و مطالعه اخبار اقتصادی به یک کار مداوم تبدیل شده است. ثبات و پیشروی اقتصادی یکی از مواردی است که آسایش، رفاه و امنیت غذایی و روانی خانوارها را در پی دارد. به همین دلیل خیلی از مردم به فکر مهاجرت به کشورهای با ثبات اقتصادی هستند.

به گزارش کاماپرس، همه دولت‌ها برای افزایش رضایت مردم و جذب سرمایه‌گذاری‌های کلان و در نتیجه آبادی کشور خود به دنبال ثبات اقتصادی هستند. اما در این بین تنها برخی از دولت‌ها به این مورد دست پیدا می‌کنند. دولت‌هایی که از توانمندی مردم کشور، منابع موجود، هوش مصنوعی و ارتباط تجاری قوی خود استفاده می‌کنند، معمولا در برقراری ثبات اقتصادی موفق هستند.

در ادامه سه کشوری که از لحاظ ثبات اقتصادی در شرایط مساعدی هستند، معرفی خواهند شد؛

امارات

امارات متحده عربی یکی از کشورهای پیشتاز در حوزه ثبات اقتصادی است. سال 2022 محمد بن زاید آل نهیان ریاست امارات متحده عربی را برعهده گرفت. دولت امارات طی تمام سال‌ها، به خصوص از سال 2023، تلاش کرده است تا با انتصاب‌های کلیدی و سیاست خارجی برای گسترش روابط تجاری، رابطه خود را با شرکای تثبیت شده‌اش تقویت کند. اگرچه منطقه خاورمیانه دچار مشکلاتی است اما در کل این روند هم به نفع امارات تمام شده است. زیرا در حال حاضر قیمت نفت در سطح جهانی بالا رفته که این مورد منجر به تقویت منابع دولت امارات می‌شود. دولت امارات در نظر دارد با افزایش منابع خود، سیاست‌های حمایتی اقتصاد مانند تشویق به سرمایه گذاری خارجی و توسعه اقتصادی غیرنفتی را تقویت کند. ضمنا این دولت تنوع و تقویت فضای کسب و کار را محور اصلی فعالیت‌های اقتصادی خود قرار داده است.

دریان سفر امید

سوئیس

یکی از کشورهای شگفت انگیز در زمینه ثبات اقتصادی، سوئیس است. ثبات سیاسی سوئیس که اغلب تحت عنوان «فرمول جادویی» نام برده می‌شود، تامین شده توسط چهار حزب اصلی در یک دولت ائتلافی است که با هم مشغول به کار هستند. اولویت‌های فوری این ائتلاف حفظ ثبات در بازارهای مالی داخلی، تحکیم مالیه عمومی و افزایش رشد اقتصادی است. دولت سوئیس برآورد کرده که وضعیت اقتصادی این کشور طی سال 2024 چندان فراز و نشیبی نداشته باشد اما از سال 2025 وضعیت بهتری پیدا کند.

آلمان

در حال حاضر اقتصاد آلمان به واسطه دولت سه حزبی، به رهبری اولاف شولز، هدایت می‌شود. دولت آلمان به دلیل داشتن برنامه‌های مخارج خارج از بودجه در سال جاری، مواضع مالی سخت گیرانه‌ای را در پیش گرفت. اما در مجموع، اقتصاد این کشور به دلیل داشتن شرکای خارجی قدرتمند، خودروسازی قوی و پتانسیل گردشگری همچنان پیشتاز است. همچنین ثبات اقتصادی نسبی در این کشور حاکم است و مردم در آن رفاه نسبی دارند.

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان