نمایشگاه تاسیسات و تهویه مطبوع ؛ اثربخشی انجمن

ژیوار

شراره کامرانی، دبیر کل انجمن تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع ایران در گفت‌وگو با کاماپرس، در مورد اهداف کمی و کیفی نمایشگاه تاسیسات و تهویه مطبوع سخن گفت.

او با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال چه نوآوری‌هایی داشته است، انتظارات خود را در مورد حمایت‌های لازم از دولت جدید مطرح کرد. همچنین، کامرانی همزمان با آغاز نمایشگاه، خبر ثبت روز ملی صنعت تهویه را به تولیدکنندگان این صنعت داد.

اهداف کیفی و کمی انجمن در این دوره از نمایشگاه‌ها

شراره کامرانی، در رابطه با اهداف کمی و کیفی نمایشگاه سیستم‌های تهویه، اشاره کرد: شرکت در نمایشگاه‌ها، قطعا اهداف مختلفی را پوشش می‌دهد که هم برای شرکت‌ها و هم برای تشکل‌ها اهمیت دارند. انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع در وهله نخست برای تحت پوشش قرار دادن مشارکت اعضای خود، در این نمایشگاه حضور دارد و تعداد 29 شرکت از شرکت‌های انجمن از سراسر کشور در این نمایشگاه و در سالن اختصاصی انجمن، غرفه اختصاصی دارند.

او در ادامه افزود: بخشی از هدف ما گردآوردن اعضای انجمن زیر یک چتر بود که خوشبختانه توانستیم کل سالن را در اختیار داشته باشیم. البته تقاضاهای بسیار بیشتری از طرف تولیدکنندگان مختلف بود، اما به دلیل محدودیت مکانی ما نتوانستیم کل درخواست‌کنندگان را تحت پوشش قرار دهیم.

شراره کامرانی در ادامه به اهداف کیفی نمایشگاه پرداخت و گفت: طبعا انجمن اهداف کیفی هم دارد و قرار گرفتن در فضای سالم انجمن ضمن اینکه شرکت‌ها را از منظر رقابت کیفی باهم مواجه می‌کند، حتما در رسیدن به اهدافی مانند انتقال دانش فنی، الگوبرداری، شبکه سازی و بسیاری از اهداف دیگر بین شرکت‌ها نیز کمک کننده است.

دریان سفر امید

کامرانی در ادامه دلایلی مانند دیدار با توزیع کنندگان و فروشندگان، دیدار مردم از محصولات تهویه مطبوع و بازدید مسئولان دولتی از ظرفیت‌ها و توان تولیدکنندگان تهویه مطبوع را از دیگر اهداف انجمن برای شرکت در نمایشگاه و تحت پوشش قرار دادن اعضا در یک سالن عنوان کرد.

پیش به سوی نوآوری

شراره کامرانی در مورد نوآوری‌هایی که باید از این نمایشگاه انتظار داشت، گفت: بخشی از شرکت‌های عضو انجمن، شرکت‌های دانش بنیان هستند. طبعا دست‌آوردهای تازه‌ای را در این شرکت‌های دانش بنیان و البته شرکت‌های دیگر می‌توان دید. محصولات جدید و ایده‌های خلاقانه‌ای در این نمایشگاه وجود دارد که هر شرکت بسته به اهداف و برنامه خودش در ایام نمایشگاه از آن‌ها رونمایی می‌کند و در رسانه‌ها حتما منعکس خواهد شد.

دست‌آوردهای انجمن صنعت تهویه مطبوع

شراره کامرانی در ادامه به مجموعه خدماتی که انجمن برای رشد تولید انجام داده است، اشاره کرد. او در ابتدا در مورد مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها سخن گفت: صنعت تهویه مطبوع مانند تمام صنایع دیگر متاثر از مسائلی است که مربوط به اقتصاد کلان کشور هستند؛ یا تحت‌تاثیر تحریم‌های ناجوان‌مردانه قرار دارد که بر اقتصاد ما تحمیل شده است. اما به هر حال این صنعت انعطاف لازم را داشت و توانست سرپا بماند.

کامرانی در ادامه اضافه کرد: با وجود تمام مشکلات، امروز که در نمایشگاه هستیم دستاوردهای خوبی را از محصولات تولید شده ارائه داده‌ایم. ما در سال گذشته تلاش کردیم که صنعت تهویه مطبوع را به طور جدی‌تری در جامعه مطرح بکنیم و با سازمان‌های مختلف ارتباط بگیریم. ما تلاش کردیم تا به عنوان بازوی مشورتی برای سازمان‌هایی که در این حوزه تصمیم می‌گیرند وارد عمل شویم. ما از پارسال تلاش کردیم و امروز محقق شد.

او در ادامه افزود: ما با تلاش‌های خود، روز ملی صنعت تهویه مطبوع را هم در تقویم ملی مشاغل کشور آوردیم. برای سال آینده، در روز سالروز افتتاح انجمن که روز ملی صنعت تهویه مطبوع کشور در نظر گرفته شده است، برنامه‌های مفصلی در نظر داریم. علاوه بر آسیب شناسی این حوزه، ما در این یک سال به طور هدفمند اسناد سیاست‌های لازم را تهیه می‌کنیم و در اختیار سیاست‌گذاران قرار می‌دهیم.

انتظارات تولیدکنندگان و انجمن صنعت تهویه مطبوع از دولت جدید

شراره کامرانی معتقد است که تشکل‌ها طبق قانون باید در حوزه‌های تصمیم‌گیری مورد مشورت قرار بگیرند. او به مواد 2 و 3 قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار اشاره کرد و طبق آن سخنان خود را به این شکل به انتها رساند: انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع ایران توقع و انتظار دارد که مسئولان هر گاه در این حوزه تصمیم‌گیری می‌کنند، با این انجمن و تولیدکنندگان آن مشورت داشته باشند. در کنار آن ما توقع داریم که مسائل عمده این صنعت مانند قاچاق حل بشوند و برخورد با قاچاق تجهیزات تهویه مطبوع، هم از موادی ورود و هم از موادی عرضه اتفاق بیفتد.

او در ادامه گفت: با وجود تولیدات کیفی خوبی که داریم همچنان واردات غیررسمی و قاچاق این محصولات به تولیدکنندگان داخلی ضربه می‌زند. همینطور در بحث استانداردها، توقع این است که به انجمن در تحکیم استانداردهای لازم کمک بشود و از فعالیت واحدهایی که بدون توجه به استاندارهای صنعت تهویه مطبوع کار می‌کنند، جلوگیری به عمل آید. صنعت تهویه مطبوع نقش اساسی در جامعه دارد، علاوه بر اینکه این محصولات مورد نیاز زندگی روزانه در انواع فضاهای اداری، صنعتی و خانگی هستند، تهویه مطبوع به دلیل مصرف برق بالایی که دارد یکی از صنایع مهم مصرف انرژی کشور نیز به شمار می‌آید.

طبق گفته کامرانی، اگر در زمینه استانداردهای صنعت تهویه، دقت لازم به عمل نیاید و مصرف برق کنترل نشود؛ طبعا آثار بسیار ناخوشایندی در ناترازی‌های برق و انرژی کشور ایجاد خواهد شد. انجمن توقع دارد که در این خصوص، به تولیدکنندگان کمک بشود و کنترل های لازم برای کیفیت کالاها و جلوگیری از فعالیت واحدهای زیرپله ای و فاقد برچسب‌های مصرف انرژی انجام شود.

انتهای پیام

مرتبط با : انجمن تولیدکنندگان صنعت تهویه مطبوع ایران
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان