افت شدید قیمت خودروهای خارجی

ژیوار

کاهش انتظارت تورمی، نرخ ارز، تخلیه هیجان ابتدایی خرید خودروهای خارجی و افزایش عرضه آن‌ها باعث شده تا قیمت خودروهای وارداتی نزولی شود. نزول قیمتی خودروهای وارداتی درست در نیمه دوم سال 1403 اتفاق افتاد و همچنان ادامه دارد.

به گزارش کاماپرس، بررسی‌ها نشان داده است که میانگین قیمت خودروهای وارداتی جدید در پایان شهریورماه سال جاری نسبت به ابتدای سال 30 درصد افت قیمتی را تجربه کرده است. این کاهش 30 درصد قیمت به عوامل مختلفی مانند نرخ ارز و انتظارت تورمی بستگی دارد اما نباید از بهبود سرعت واردات و اثر آن روی قیمت خودروهای خارجی غافل شد. در حال حاضر خودروهای چینی که با نرخ‌های بسیار عجیب و غریب در بازار به فروش می‌رفتند، دچار کاهش قیمت شده‌اند و یک روند نزولی ملایم را تجربه می‌کنند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

روند واردات خودرو و کاهش قیمت خودروهای خارجی از کجا شروع شد؟

واردات خودرو به کشور پنج سالی ممنوع شده بود و در سال 1401 بار دیگر از سر گرفته شد. نیمه دوم سال 1401 بود که نخستین محموله از خودروهای وارداتی به کشور وارد شد اما تعداد آن چندان نبود که روی قیمت‌ها اثر بگذارد یا پاسخگوی تقاضای مشتریان باشد.

دریان سفر امید

واردات در سال 1402 ادامه پیدا کرد و تعداد بیشتری از خودروهای خارجی معروف در بازار داخلی مشاهده شدند. اما روند واردات خودرو در سال جاری، به خصوص بعد از روی کار آمدن دولت چهاردهم و دستورات وزیر صمت فعلی، سرعت گرفت. تا جایی که در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت‌های خصوصی و دولتی انواع خودرو از برندهای معروف را وارد کشور کرده‌اند و با قیمت مصوب و بسیار کمتر از نرخ بازار آزاد به دست مشتریان می‌رسانند.

اخیرا بخشی از خودروهای وارداتی در نمایشگاه اتومبیل مشهد معرفی شدند و در معرض دید علاقمندان و بازدیدکنندگان قرار گرفتند.

انتهای پیام

سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان