آشنایی با کشور رواندا و شرایط دریافت ویزای آن

ویزای رواندا - کاماپرس
ژیوار

رواندا یکی از کشورهای توریستی آفریقایی است که شاید کمتر کسی اسم آن را شنیده باشد. این کشور دارای کشتزارها و تپه‌های سرسبز وسیع است و گوریل‌های کوهستانی و میمون‌های طلایی آن بسیار معروف اند؛ به طوریکه یکی از بخش‌های جذاب تور رواندا، گوریل گردی است. این کشور طی سال‌های اخیر در زمینه جذب توریست و گردشگر بسیار موفق عمل کرده است.

کاماپرس در این گزارش به معرفی جاذبه‌های گردشگری و ارائه نکاتی درباره اخذ ویزای رواندا پرداخته است.

ویزای رواندا-کاماپرس

رواندا کجاست؟

رواندا یک کشور کوچک در شرق آفریقا است که با کشورهای اوگاندا، تانزانیا، بوروندی و جمهوری دموکراتیک کنگو مرز مشترک دارد. آمار جرم در این کشور بسیار کم و طبیعت آن بسیار زیبا است. این کشور 15 میلیون نفر جمعیت دارد و شغل بیشتر مردم آن کشاورزی است. واحد پول کشور رواندا فرانک و پایتخت آن شهر کیگالی است. همچنین در این کشور مسیحیان و مسلمانان هم زندگی می‌کنند. ایرانیان برای سفر به این کشور نیاز به ویزای رواندا دارند.

جاذبه‌های گردشگری رواندا

پارک ملی آتشفشان: این پارک در شمال غربی رواندا قرار دارد و در آن می‌توان گوریل‌های کوهستانی‌، آتشفشان‌های زیبا و میمون‌های طلایی را از نزدیک تماشا کرد.

دریان سفر امید

جنگل نیونگوه: پارک ملی Nyungwe یکی از دورافتاده ترین مکان‌های رواندا و یک جنگل بارانی نسبتاً دست نخورده است که در آن صدها گونه پرنده، شامپانزه، میمون کلبوس و مسیرهای پیاده روی فراوانی وجود دارد. مزارع چای بی پایان، درست در خارج از دروازه‌های این پارک واقع شده است.

پارک ملی  Akagera: پارک آکاگره خانه اصلی حیواناتی از قبیل شیر، فیل، بوفالو، پلنگ و کرگدن است. چشم اندازهای گسترده، حیوانات وحشی فراوان و دسترسی آسان، این مکان را به یکی از بهترین پارک‌های منطقه تبدیل کرده است.

ویزای رواندا - کاماپرس

دریاچه کیوو: کیوو به عنوان بزرگترین دریاچه رواندا، در غرب این کشور قرار دارد و دارای مناظر زیبا و خیره کننده‌ای است که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند.

موزه یادبود نسل کشی کیگالی: این موزه مربوط به قتل عام مردم توتسی در سال 1994 است که طی آن بیش از 250 هزار نفر کشته شدند. در موزه یادمان نسل کشی، یک مرکز مستندسازی برای ضبط شواهد نسل کشی، صحبت‌های بازماندگان و جزییات قتل عام رواندا وجود دارد. این موزه همه روزه به‌جز شنبه‌ها، از ساعت 8 تا 16 پذیرای علاقه‌مندان است.

علاوه بر اینها دوستداران فرهنگ و هنر هم می‌توانند با ویزای رواندا از نمایشگاه‌های آداب و رسوم و باورهای سنتی در موزه قومنگاری رواندا دیدن کنند. همچنین تماشای گاوهای سلطنتی در موزه قصر پادشاه را نیز نباید از دست داد.

انواع ویزای رواندا + قیمت

برای سفر به رواندا باید ویزای توریستی گرفت. این ویزا فقط برای گردشگران صادر می‌شود و صاحبان آن اجازه ندارند که مشغول به تجارت، تحصیل و کار در این کشور شوند. برای سفر به رواندا می‌توان سه نوع ویزا شامل ویزای مولتیپل شرق آفریقا، ویزای توریستی رواندا 30 روزه و ویزای توریستی رواندا 90 روزه مولتیپل دریافت کرد که قیمت هر کدام به ترتیب 9 میلیون و 90 هزار، چهار میلیون و 848 هزار و شش میلیون و 666 هزار تومان است.

کشور رواندا ویزاهای دیگری نیز دارد که شامل ویزای کار، ویزای تجاری، ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه‌گذاری و ویزای ترانزیت می‌شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای رواندا

در حال حاضر کشور رواندا در ایران سفارتخانه ندارد و متقاضیان ایرانی دریافت ویزا باید به شهرهای استانبول یا دبی سفر کنند. البته درخواست ویزای اوراندا به صورت اینترنتی انجام می‌شود و متقاضیان باید تصاویر پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماهه، عکس رنگی 6*4 زمینه سفید، دعوتنامه، فرم واکسیناسیون، برگه رزرو بلیط هواپیما، فرم ویزای رواندا، نامه تمکن مالی، گردش سه ماه آخر سپرده بانکی، اطلاعات شخصی و کارت ملی و شناسنامه خود را برای سفارت اوراندا بفرستند.

بهترین زمان سفر به رواندا

آب و هوای رواندا در بخشی از سال خشک و در بخش دیگری بارانی است. بهترین زمان سفر به این کشور، ماه‌های ژوئن تا آگوست یا دسامبر تا فوریه است؛ چرا که با بارش باران شدید همراه نیست و گردشگران می‌توانند مناطق دورافتاده را بدون نگرانی از مسیرهای گل آلود یا صعب العبور کاوش کنند.

ویزای رواندا - کاماپرس

دریافت ویزای رواندا با «سفر هالیدی»

آژانس گردشگری سفر هالیدی تحت مدیریت شرکت ندای سفر آریا با داشتن مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (اینماد) و همچنین مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال (ساماندهی مشاغل الکترونیک) اقدام به راه‌اندازی سایت فروش انلاین خدمات گردشگری کرده است.

سفر هالیدی برای متقاضیان سفر به کشورهای مختلف از قبیل قطر، عمان، دبی، باکو، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، ژاپن، روسیه، چین، تایلند، کانادا و انگلیس اقدام به اخذ ویزا و ارائه خدمات گردشگری می­کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت https://safar.holiday یا به صورت حضوری به نشانی تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفا‌منش، نبش آزادی، ساختمان ایلیا، پلاک ۶۲، طبقه ۲، واحد ۹ مراجعه کنند. همچنین برای ارتباط با کارشناسان سفر هالیدی می­توانند با شماره تلفن­‌های 021۲۱۰۰۰۱۴۰، 021۴۰۲۲۷۹۶۱، 021۴۰۲۲۷۹۶۲ و 021۴۰۲۲۷۹۶۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : سفر هالیدی
فروشگاه اینترنتی فرنا
سلام پرواز ایرانیان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان