لیست شدن همستر و دردسرهایش!

همستر کامبت-کاماپرس
ژیوار

انتظار بازیکنان همستر به پایان رسید و ایردراپ این بازی پرطرفدار تلگرامی شروع شد. همزمان با فرارسیدن زمان پاداش، رمزارز این بازی در صرافی‌های بزرگی مثل بای بیت، بیت فینکس و بایننس لیست شده است. قبلا و براساس حدس‌ و گمان‌هایی که درباره این بازی وجود داشت، برخی از بازیکنان انتظار پاداش میلیون دلاری داشتند! اما برخلاف تصور و اکنون که رمزارز مرتبط با این بازی لیست شده است، عایدی چندانی نصیب بازیکنان آن نشد.

به گزارش کاماپرس، تا دو ماه گذشته در هر جایی، حتی مکان‌های عمومی، مردم حرف از همستر می‌زدند یا مشغول بازی آن بودند. اما همستر چه بود که اینقدر مردم را درگیر خود کرد؟ همستر کامبت یک بازی موبایلی اعتیادآور و جذاب بود که در آن بازیکنان نقش یک همستر ماجراجو را داشتند. این بازی کریپتویی سبک Tap to Earn – بزن و به دست بیاور- داشت. این بازی از ششم فروردین ماه 1403 در دسترس دارندگان گوشی‌های اندرویدی و آی اُ اس قرار گرفت. همستر کامبکت طی سه الی چهار ماه، میلیون‌ها بازیکن را به خود جذب کرد. بازیکنانی که با لیست شدن همستر رویای میلیونر شدن را در سر داشتند!

این بازی تنها در بستر تلگرام اجرا شد و خیلی از اکانت‌های غیرفعال را به خود جذب کرد. در واقع به تعداد بازیکنان همستر، کاربر به تلگرام ملحق شد. تلگرام از طریق این ارز دیجیتال کاربران زیادی را جذب کرد که البته برخی از آن‌ها به اشتباه فکر می‌کنند، پروژه همستر متعلق به تلگرام است. اما همستر پروژه تلگرامی نیست و تنها در قالب ربات تلگرامی به بازیکنان عرضه می‌شود.

روند بازی همستر چگونه است؟

بازی همستر بسیار آسان است. آنقدر آسان که هر کسی با نصب تلگرام و ایجاد حساب کاربری و در نهایت اجرای ربات همستر امکان انجام این بازی را دارد. لینک ربات تلگرام همستر را به راحتی می‌شود از دوستان یا فعالان تلگرامی دریافت کرد. به محض شروع به کار ربات همستر، یک پیام خوشامدگویی برای بازیکن نمایش داده می‌شود. در قسمت پایین پیام دکمه شروع است که بعد از کلیک روی آن، بازیکن به صفحه اصلی بازی می‌رود. بازیکنان با کلیک روی گزینه Exchange وارد بخش اصلی بازی می‌شوند. بخش اصلی بازی یک سکه طلایی بزرگ ظاهر می‌شود که بازیکنان با کلیک و ضربه زدن مداوم به آن سکه مجازی جمع می‌کنند.

علاوه بر گزینه Exchange، گزینه‌های دیگر هم در این صفحه به چشم می‌خورد. Mine یکی دیگر از گزینه‌ها است که با کلیک روی آن و دادن چند سکه، امکان خرید ابزار استخراج وجود دارد. با داشتن این ابزار استخراج می‌توان به صورت خودکار و ساعتی سکه جمع کرد.

دریان سفر امید

یک بخش دیگر در صفحه اصلی همستر، Friends است که هر حسابی با دعوت دوستان به بازی، 5 هزار سکه دریافت می‌کند. در صورتی که مدعوین از کاربران تلگرام پریمیوم باشند، 25 هزار سکه پرداخت می‌شود.

قسمت دیگر Earn است که دو بخش دیلی تسک و تسک لیست دارد. بازیکنان با ورود به بخش دیلی تسک، هر 24 ساعت یک بار تعدادی سکه می‌گیرند. اما تسک لیست بخشی است که در آن یکسری کارها لیست شده که بازیکنان با انجام هر یک از آن‌ها تعدادی سکه دریافت می‌کنند.

قسمت آخر به Airdrop همستر مربوط است که با لیست شدن رمزارز این بازی کاربرد پیدا کرده است. با لیست شدن همستر، با استفاده از این بخش، سکه‌های مجازی به پول و رمزارز واقعی قابل تبدیل هستند.

بیشتر بخوانید:

حق با که بود؟

پس از گذشت چند ماه و با سکوت پایه گذاران همستر درباره لیست شدن آن، خیلی از بازیکنان در ادامه بازی دلسرد شدند و از کلیک‌های پشت سرهم روی سکه طلایی بزرگ دست کشیدند. اما بعضی معتقد بودند که سرانجام رمزارز این بازی در بزرگ‌ترین صرافی‌ها لیست خواهد شد. علت دلگرمی این گروه این بود که؛

*تلگرام هیچ وقت اعتبار خود را با یک سرگرمی زودگذر زیر سوال نمی‌برد. پس رمزارز این بازی به زودی لیست می‌شود.

*قبلا هم در بستر تلگرام بازی‌هایی بود که رمزارزهای آن بعد از مدتی لیست شدند.

*همستر با صرافی‌های معروفی مثل بینگ ایکس همکاری داشته است. پس می‌توان به آن اعتماد کرد و برای تبدیل شدن سکه‌ها به پول امید داشت.

کلاه بزرگی سر بازیکنان همستر رفت!

البته حق با این گروه بود. بالاخره رمزارز این موش پرسروصدا در صرافی‌های بزرگی مثل بایننس لیست شد، اما قیمت گذاری و تقسیم سود آن بازیکنان را ناامید کرد.

بعد از لیست شدن همستر در صرافی‌ها، خیلی زود خبرگزاری‌ها عناوین خبری مثل «پنیر مجانی وجود ندارد»، «بازیکنان همستر در تله موش افتادند»، «پایه گذاران همستر سود کردند نه بازیکنان آن» را کار کردند. همین عنوان‌ها کافی بود تا بازیکنان خرد همستر متوجه شوند که بزرگان و حرفه‌ای‌های این بازی سود چندانی به دست نیاورند و عمر خود را برای بزرگ کردن این بازی و پر کردن جیب پایه گذاران آن هدر دادند! زیرا قیمت همستر کامبت کمتر از یک سنت بود و حتی کاربرانی که میلیون‌ها سکه داشتند با این قیمت گذاری هزار دلار هم به دست نیاوردند.

رویای میلیونر شدن با اعلام قیمت هر واحد توکن همستر کامبت فرو ریخت و بار دیگر به همگان ثابت شد که بدون تلاش و کار، هیچ پاداشی به هیچ فردی تعلق نمی‌گیرد.

این مورد برای کاربران ایرانی که رویای کسب میلیون‌ها دلار پول را داشتند، خیلی ناراحت کننده‌تر بود. باپشتکارترین کاربر ایرانی در بازی همستر، با تبدیل سکه‌های خود به دلار، چیزی در حدود 500 هزار تا 1 میلیون و 500 هزار تومان به دست آورد. این مقدار در ازای ماه‌ها کلیک روی سکه طلایی بزرگ، هزینه اینترنت و فیلترشکن و استهلاک گوشی به دست آمد.

حالا خیلی از بازیکنان همستر، به خصوص ایرانی‌ها، معتقدند با وجود اینکه رمزارز یادشده در صرافی‌ها لیست شد و هیچ کدام از حرف‌های پایه گذاران آن دروغ نبود، اما یک کلاه بزرگ سر آن‌ها رفت. چون در این بازی سود عادلانه تقسیم نشد و سازندگان همستر با به کارگیری 300 میلیون کاربر، پول فوق العاده زیادی به جیب زدند.

انتهای پیام

تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
آهن ملل اصفهان
فروشگاه اینترنتی فرنا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان