چگونه لباس بادگیر مردانه خود را انتخاب کنید؟

لباس بادگیر مردانه کاماپرس
ژیوار

فصل‌های میانی سال نیازمند پوشش‌های سبک و کاربردی هستند که حداکثر محافظت را در برابر آب‌وهوای متغیر فراهم کنند. لباس بادگیر مردانه بهترین سپر در برابر این شرایط جوی است. در این زمان از سال، بارش‌های ناگهانی در کشور غیرمعمول نیست، بنابراین ضروری است که با لباس‌های مناسب، آماده مقابله با هر گونه بارندگی باشید. خوشبختانه، در اغلب مواقع، انتخاب مناسب پوشش بیرونی کاربردی برای پاییز، می‌تواند در بهار نیز به‌کار رود. اما این امر، انتخاب صحیح لباس بادگیر را مهم‌تر از پیش می‌سازد. نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ بگذارید شما را راهنمایی کنیم…

اول از همه، لباس بادگیر چیست و این لباس مردانه ضدآب یا مقاوم در برابر آب چه کاربردی دارد؟

اگر هنوز به‌درستی نمی‌دانید که لباس بادگیر دقیقاً چیست، ما اینجاییم تا شما را در جریان قرار دهیم. لباس بادگیر، یک پوشش ورزشی و فنی است که به‌طور خاص برای محافظت از شما در برابر آب‌وهوای نامساعد طراحی شده است؛ خواه باران سبک، متوسط یا شدید باشد، و همان‌طور که از نام آن پیداست، بادهای شدید یا نسیم‌های سرد. برای علاقه‌مندان به فضای باز، لباس بادگیر بهترین سلاح در برابر شرایط جوی غیرقابل پیش‌بینی است.

علاوه بر این، این لباس کاربردی به‌شدت عملی نیز می‌باشد. سبک و بدون حجم اضافی است و به‌راحتی قابل پوشیدن بوده و در هر کیف دستی جا می‌گیرد. این بدان معناست که حتی در روزهای آفتابی نیز پوشیدن آن به‌عنوان یک پشتیبان در برابر بارش ناگهانی، انتخاب ایده‌آلی است. کاربرد آن زمانی بیشتر می‌شود که به کلاه محافظتی و جیب‌های ایمن و گاهی پنهان آن توجه کنید. به‌طور خلاصه، لباس بادگیر برای فعالیت‌های بیرون از منزل ایده‌آل است و راه‌حل مناسبی برای هر ماجراجویی است که می‌خواهد بدون مانع به کشف طبیعت بپردازد.

بهترین لباس بادگیر مردانه برای خرید کدام است؟ انتخاب طرح‌های سبک و کلاه‌دار!

اکنون که با مزایای کلی لباس بادگیر آشنا شده‌اید، زمان آن رسیده تا به جزئیات دقیق‌تر بپردازیم و بدانید به دنبال چه ویژگی‌هایی باید باشید. از آنجا که هدف اصلی این کت‌ها محافظت در برابر هوای مرطوب است، بسیاری از آن‌ها دارای کلاه یکپارچه هستند و ما به‌طور کامل توصیه می‌کنیم که یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید! البته نوع کلاه نیز می‌تواند متنوع باشد؛ برخی مدل‌ها کلاه قابل مشاهده‌ای دارند که همیشه در معرض دید است، در حالی که برخی دیگر کلاه را در یقه‌ی عایق خود پنهان می‌کنند. اگر به دنبال تعادل بین سبک نیمه‌رسمی و عملکردی هستید، گزینه‌ی دوم ایده‌آل است. برای محافظت بی‌نقص، به‌ویژه در شرایط بادخیز، توصیه می‌کنیم مدلی با کلاه قابل تنظیم انتخاب کنید، که معمولاً با استفاده از بند و قفل‌های کششی یا تب‌های قلاب‌دار تنظیم می‌شوند.

به همین ترتیب، لباس های بادگیر با لبه و مچ قابل تنظیم (یا حتی مچ‌های کشسان) نیز انتخاب مناسبی هستند اگر بخواهید از محافظت در برابر آب‌و‌هوا یک قدم فراتر بروید؛ این ویژگی‌های کاربردی نه تنها باران را دور نگه می‌دارند، بلکه گرما را نیز حفظ می‌کنند و در عین حال به کت شما کمک می‌کنند تا به تناسب کامل برسد.

دریان سفر امید

بادگیر مردانه - کاماپرس

برای عایق‌بندی بهتر و در عین حال حفظ قابلیت تنفس، کتی را انتخاب کنید که دارای پوشش داخلی مش باشد و برای راحتی کامل، به‌دنبال طرحی باشید که برش بلندتر و آزادتر داشته باشد. آزادی حرکت کلیدی است، به‌ویژه با توجه به این که لباس بادگیر شما احتمالاً انتخاب اصلی شما برای تمرینات بیرونی خواهد بود. یک تناسب آزادتر از جمع شدن لایه بیرونی در هنگام ورزش جلوگیری می‌کند، به‌ویژه اگر در حال دویدن با کوله‌پشتی باشید یا با قدرت بر روی دوچرخه، خم شده بر روی دسته‌ها رکاب بزنید. همچنین، اجتناب از مدل‌های بسیار تنگ به شما فضای کافی می‌دهد تا در هوای بسیار سرد، یک پولیور یا هودی را زیر لباس بادگیر خود لایه‌چینی کنید.

و اگر به دنبال گرمای بیشتر هستید، به سراغ طرح‌هایی بروید که دارای جیب‌های گرم‌کننده دست و زیپ کامل با پوششی برای محافظت مضاعف باشند.

از قرمز تا نارنجی، از مشکی و آبی تا سبز: رنگین‌کمانی از لباس های بادگیر مردانه برای مقابله با باران

با وجود کارآمدی بالای لباس های بادگیر، نمی‌توان گفت که این کت‌ها فاقد زیبایی و استایل هستند! اگر به دنبال کتی هستید که با تمام لباس‌های شما هماهنگ شود، یک طرح کلاسیک به رنگ سرمه‌ای یا مشکی انتخاب کنید. این رنگ‌های خنثی تضمین می‌کنند که لباس بادگیر شما در هر مناسبت بارانی، چه رسمی و چه روزمره، قابل استفاده خواهد بود. با این حال، با گسترش روزافزون سبک‌های اسپرت در دنیای مد، ظاهرهای ورزشی و طرح‌های درخشان و پر زرق‌وبرق، دنیای پوشاک مردانه‌ی فضای باز را تحت تأثیر خود قرار داده‌اند. هیچ چیز مانند یک ضربه رنگی، نمی‌تواند به یک روز تاریک و مرطوب انرژی بیفزاید. بنابراین از رنگ‌های اصلی مانند قرمز و زرد گرفته تا رنگ‌های ثانویه مانند سبز، یا حتی رنگ‌های ترکیبی‌تر، چرا از پوشاک بیرونی خود لذت نبرید و کمی بازیگوشی به استایل خود اضافه نکنید؟

لباس بادگیر مردانه - کاماپرس

کی و چگونه از بادگیر استفاده کنیم؟

اگر به شما بگویم که پوشیدن لایه‌های اضافی و کاپشن‌های متعدد وقتی احساس سرما می‌کنید، ممکن است اشتباه باشد، چه فکری می‌کنید؟ بله، درست است. در حالی که افزودن عایق ممکن است در کوتاه‌مدت حس گرما را به شما بدهد، اما می‌تواند در ادامه سفرتان مشکلاتی به همراه داشته باشد. در عوض، شاید تنها یک بادگیر چهار اونسی، تمام چیزی باشد که نیاز دارید.

سرما در اثر باد
سرمای حاصل از وزش باد یکی از نادیده گرفته‌شده‌ترین و سریع‌ترین عواملی است که شما را احساس سرما می‌کند. وقتی هوا از روی بدن ما عبور می‌کند، گرما را از ما می‌رباید و فرآیند از دست‌رفتن گرما را تسریع می‌کند. حتی اگر دمای هوا به‌تنهایی سرد نباشد، شگفت‌انگیز است که چطور یک نسیم خفیف می‌تواند بدن ما را به شدت سرد کند. این نوع از دست‌دادن گرمای همرفتی یکی از رایج‌ترین دلایل احساس سرما در مسیر کوهنوردی است، فارغ از فصل. به همین دلیل است که بادگیر یکی از نادیده گرفته‌شده‌ترین ابزارها است. شما باید این وسیله را در تمام طول سال استفاده کنید.

بادگیر یک ژاکت سبک‌وزن است که برای مسدود کردن جریان هوا و کاهش اتلاف گرمای همرفتی طراحی شده است. اغلب به‌عنوان لایه‌ی بیرونی استفاده می‌شود، اما در شرایط سرد و بادخیز که فعالیت کمتری دارید، شاید بهتر باشد زیر لایه‌های دیگر و نزدیک‌تر به پوست پوشیده شود. در هر صورت، این ژاکت به جلوگیری از ورود جریان‌های ناخواسته‌ی هوا کمک کرده و دمای بدن را حفظ می‌کند.

با توجه به اینکه بادگیر اغلب به‌عنوان لایه‌ی بیرونی استفاده می‌شود، باید به اندازه کافی بادوام باشد تا ماجراجویی‌های شما را تحمل کند، در عین حال وزن کمی داشته باشد. برخی از بادگیرها بسیار سبک‌وزن هستند، اما به دلیل نازکی بیش از حد، به‌راحتی در میان شاخه‌های درختان گیر می‌کنند و آسیب می‌بینند. برخی دیگر بسیار بادوام‌اند، اما به‌قدری سنگین هستند که حمل آن‌ها در کوله‌پشتی خسته‌کننده می‌شود. نقطه‌ی تعادل در جایی است که دوام و سبکی به‌درستی با هم تلاقی می‌کنند.

صبر کنید، مگر بادگیرها قرار نیست جریان هوا را مسدود کنند؟ بله، اما در عین حال نیاز دارید که بادگیر شما قابل تنفس باشد، به‌ویژه اگر قصد دارید به‌طور فعالانه پیاده‌روی یا حرکت کنید.

برخی از بادگیرها هیچ‌گونه تنفسی ندارند؛ دقیقاً مثل این‌که یک کیسه پلاستیکی بپوشید. این امر می‌تواند مشکلات بزرگی را در ادامه برای شما به همراه داشته باشد. در هنگام پیاده‌روی، بدن شما گرمای بیشتری تولید می‌کند و اگر این گرما راهی برای خروج نداشته باشد، میزان تولید رطوبت بدن افزایش می‌یابد. پیش از آنکه متوجه شوید، لایه‌های زیرین شما از عرق اشباع می‌شوند! اتفاق مشابهی زمانی رخ می‌دهد که به جای استفاده از بادگیر قابل تنفس، لایه‌های عایق بیشتری را در حین پیاده‌روی اضافه کنید. بدن شما بیش از حد گرم می‌شود، عرق می‌کند، و سپس رطوبت بدن شما گرما را از بین می‌برد و هنگامی که متوقف شوید، سرمای بیشتری نسبت به قبل احساس خواهید کرد.

برای جلوگیری از این اتفاقات، به دنبال بادگیری باشید که واقعاً قابل تنفس باشد. بهترین بادگیر برای فعالیت‌های بدنی باید اکثر جریان هوا و باد را مسدود کند، در عین حال به اندازه‌ای تنفس‌پذیر باشد که دمای بدن شما را هنگام حرکت در وضعیت مناسب نگه دارد. یکی از ترکیب‌های بسیار مؤثر و رایج، پوشیدن بادگیر روی یک تاپ پشمی (لایه میانی فعال) در هوای سرد است. یک لایه پشمی به‌تنهایی جریان هوا را مسدود نمی‌کند، بنابراین در شرایط بادی نمی‌تواند شما را گرم نگه دارد. اما با اضافه کردن بادگیر، این لایه عایق کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهد در حالی که همچنان قابلیت تنفس خود را حفظ می‌کند!

انتهای پیام

مرتبط با : آرکو
فروشگاه اینترنتی فرنا
آهن ملل اصفهان
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سلام پرواز ایرانیان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام پرواز ایرانیان